Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pearlsofpassion
Heel veel sterkte.

Ik heb nog wel medicatie, pijnstilling of AB gegeven bij( oude) gerbils. Dat deed ik dan in een oppepkruidendrankje voor knaagdiertjes waar ze ook eetlust van krijgen. En ze heel graag lusten. Dan kwamen ze zo zelf om het spuitje vragen. Hoefde ze niet eens vast te nemen.
Thunder heb ik zo nog weken zoniet paar maand een comfortabeler einde gegeven. Die had nog zoveel levenslust, die was zo dapper.

Maar als ik het zo hoor is het bij Joris idd goed geweest. En 2,7 jaar is voor een hamster nog veel ouder dan 5 voor een gerbil was.
Als hij kaal wordt en de nieren het opgeven is het echt wel tijd.

Veel sterkte met het verlies, ook voor Nina.
Het is ook moeilijk om je kindjes te zien rouwen, als ze dat zou gaan doen. 1 van mijn zoontje deed het ook. Maar het plezier dat ze ermee gehad hebben maakt dat meer dan goed.
Door pearlsofpassion
Mijn jonge zusje staat op de wachtlijst voor een Corgi pup. Pembroke wel.
Ze is zich goed aan het inlezen en krijgt raad van de fokker, maar als ik hier lees over Bob, houdt ik wel beetje mijn hart vast. :) Het wordt nl haar eerste hond.
Maar natuurlijk ook heel spannend en leuk.

Mijn ouders krijgen in het voorjaar ook een pup in huis. Dat wordt een Labrador. Ze hebben zich nl opgegeven als adoptiegezin om een pup groot te brengen die opgeleid wordt tot assistentiehond. Na anderhalf tot 2 jaar zullen ze hem dus ook weer moeten afgeven zodat hij zijn taak kan gaan vervullen. En in tussentijd moet hij dus aan zoveel mogelijk gewend raken en basisopvoeding krijgen. Gelukkig is dat mijn moeder haar projectje. Die kan heel consequent en duidelijk zijn. Mijn vader is daarin een regelrechte ramp.

Misschien dus in het voorjaar 2 pups in de familie. Zou leuk zijn voor de hondjes in kwestie en het is zowiezo heel leuk voor onze kindjes dat ze eindelijk eens zullen wennen aan honden. Dat vind ik toch echt nodig. :)
Door hannabelgje
Oh wat leuk. Tegenwoordig wel lastig om aan gezonde pemmen te komen. Bij welke fokker staat ze op de wachtlijst?

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door hannabelgje
Nee die ken ik niet echt. Ik zou wel letten op dm testen. Dat komt steeds meer naar boven bij de pemmen en veel wordt er nog niet op getest.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door frodo quin
pearlsofpassion schreef: za 01 feb 2025, 19:50 Waar staat dm voor?
Degeneratieve myelopathie. Is iets in het ruggemerg. Geeft achterhandverlamming. Komt ook bij ratjes voor maar bij hen doorgaans op bejaarde leeftijd. Bij honden vaak een stuk vroeger van wat ik lees.
Door Tanna
De Pembroke van een vriendin kwam van een Duitse fokker die ook Norfolk terriers heeft. Pem is best oud geworden en gelukkig zonder rugproblemen.
Door pearlsofpassion
Ze hebben net bericht gekregen dat er maar 3 pups gezien zijn op de echo en dat er voor hen geen bij is.
Volgende nestje is pas voor volgend jaar voorzien. :(

Weet jij toevallig nog een goede prem fokker? Liefst wat dichter dan duitsland. :P
Door Kaela
Gister een gesprekje met manlief over rolverdelingen in het gezin. Naar aanleiding van een artikel op nos. Mannen zouden nog steeds weinig doen in huishouden en met de kinderen. Gelukkig is dat bij ons wel anders. Maar toch…

We wandelen terug van de speeltuin. Papa zegt tegen Nina “je mag zo televisie kijken”. Zegt ze “samen met papa, mama eten koken” 🤣

Mama heeft mooi op de telefoon gekookt, het was alleen maar wachten op de deurbel 😁
Door Kaela
sam28 schreef: ma 17 feb 2025, 08:31 ;D ;D

Toch een kleine spiegel na jullie gesprek? :biggrin2:
Haha wie weet. We hebben best wel “vaste” taken. Dat is zo gegroeid. Ik vind koken leuk, meneer vindt het vreselijk. Prima, dan kook ik. Hij vindt de was doen en de vaatwasser in en uitruimen weer prima om te doen. Zo verdeelt zich dat dan en ik ben heel blij dat we het heel normaal vinden dat we allebei taken doen in het huis waar we samen wonen.

In het nos artikel werd ook genoemd dat mannen zich schamen om als papa met hun kind gezien te worden. Nou, dat is echt iets waar ik niks van snap. En wat hier ook absoluut niet zo is!
Door sam28
Schamen om met een kind gezien te worden? :o Het moet niet gekker worden, je hebt bewust gekozen voor het kind in kwestie lijkt me zo. Heel bijzonder.

Bij ons is dat ook al zo, ondanks dat we niet samenwonen, dat we taken hebben. We doen allebei wat en als het scheef is trekken we van beide kanten aan de bel. Maar misschien is het anders als je een relatie hebt met iemand van hetzelfde geslacht? Ik weet eigenlijk niet meer hoe het was toen ik nog diep in de kast zat en relaties had met een man. :???:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door