Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Too
#3399078
Cindy-Mayella
Maar daar hoef je je toch niet voor te verontschuldigingen ... je eenzaam of alleen voelen heeft inderdaad niks te maken met alleen zijn.
I k vind t superrot voor je dat je je zo voelt, kan je iets verzinnen waatsoor je in deze bperiode alvas t wat structureler contact hebt met iemand?
Dat je even facetimed met een collega/vriendin, een online spel doet met iemand, wandelen kan met 2 (dat afstand houden is best te doen), mij helpt t om op rottige momenten een half uurtje yoga te doen, mijn overburen drinken koffie/borrelen in de zon op hun eigen stoepjes met de buurtjes...

En dat je dan straks als de regels wat minder streng zijn heel bewust op zoek gaat naar contacten die echt van jou zijn, een leuke activiteit buitenshuis een hobby, teamsport, vrijwilligerswerk
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3399079
pearlsofpassion schreef:@CindyMayella
Waarom zeg je daar sorry voor? Dat mag toch, als jij dat zo voelt?

Wij kunnen sorry zeggen dat we het vooral over alleenwonende mensen hebben, maar ik denk nog steeds dat dat wel logischer is. Maar dat wil niet zeggen dat iemand in een gezin zich ook niet eenzaam kan voelen. Uiteraard!
En daar mag je gerust voor uitkomen hoor.
Het spijt me voor je dat dat bij jou het geval is. Ik ben in de gelukkige situatie dat ik nergens liever ben dan bij m'n gezinsleden. Zelfs voor een paar weken aan een stuk.
Maar niet iedereen heeft dat geluk, dat weet ik echt wel..

M'n schoonbroer (single) zei al grappend dat hij na de Corona vast veel meer keuze zou hebben in partners door al die huwelijken die stuklopen door het verplicht samen zijn. ::)
Maar er zal wel iets van waarheid in zitten. :-\
Jij had mn bericht al gelezen voordat ik em verwijderde ;) ....
Gebruikersavatar
Door sam28
#3399082
Je bericht niet gelezen maar ik kan wel begrijpend lezen.
Veel sterkte in de eenzaamheid. Het is klote, of je nu alleen woont of met meer mensen. :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3399086
Ik begin me ook steeds meer te beseffen wat een enorme verandering dit is. Voor vrijwel iedereen. En inderdaad Cindy, je hoeft echt geen sorry te zeggen! Het is nu voor iedereen een hele vreemde tijd. Er is altijd wel iets te bedenken wat erger is. En dat kan helpen met relativeren, maar dat doet niets af aan hoe jij je voelt. Ik hoop dat het je een beetje helpt om het er hier over te hebben. Dat mag gerust, daar is een cafe voor!

Ik herken dat gevoel van eenzaamheid ook wel een beetje. Niet te erg gelukkig, maar mijn leven is van mega sociaal naar alleen met meneer veranderd. En we hebben het fijn samen, maar ik mis de andere sociale contacten gewoon. Op mijn werk heb ik mensen die ik echt als vrienden beschouw. Mensen die er voor je zijn als je het moeilijk hebt en waar je mee kan lachen. En in mijn vrije tijd heb ik het normaal gesproken ook een behoorlijk vol program. Mijn grootste valkuil normaal gesproken is te veel willen doen, teveel afspreken met iedereen. Nou, die valkuil ligt voorlopig leeg...

Wat mij helpt is me heel erg op de voordelen focussen. Ik ben elke dg vroeg wakker en meneer niet en dan ga ik heerlijk een uurtje yoga doen. We gaan elke dag samen een blokje om, wat heel gezellig is. Ik mag nu mijn uren werken precies zoals ik zelf wil, dus zoals gister kreeg ik na een paar uren werken een mega dip, ben ik in bad gegaan. Hoe chill, dat kan op het werk zelf natuurlijk niet. En dat geeft dus ook de tijd om ergens op de dag die wandeling met meneer te maken, want normaal heb ik maar een half uurtje pauze. Ik heb lekker de radio aan, wat op het werk zelf ook niet kan. Allemaal voordeeltjes en daar probeer ik me op te richten.
En met de vriendinnen die ik mis doe ik heel veel appen en mailen. Zodat we toch contact houden.

En in mijn drukke leven (ik werk normaal ook in een kantoortuin en dat geeft echt een overload aan prikkels) verzucht ik wel eens om rust. Dus ik heb ook besloten om deze periode als test daarin te zien. Hoe bevalt dit me als het wat langer duurt? Kan ook weer heel waardevol zijn in de keuzes later in het leven.
Door Cathelijn
#3399089
Zeker mooie woorden.

Ik ben na een drukke werkweek lekker vrij. En na de hele week opletten om afstand te houden, beetje op je hoede zijn en net ook weer in de supermarkt, vind ik het nu echt even lekker om alleen met Ilan thuis te zijn en nergens op te hoeven letten.
Ontspannen in mijn eigen cocon.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3399097
Goedemorgen.

Hier een bloemetje om het cafe nog wat op te fleuren.
Bijlagen
130415-KRN_3343-010.jpg
130415-KRN_3343-010.jpg (523.97 KiB) 1343 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3399098
Mooi gezegd Karin.
Ik ben graag alleen, maar nu het sociale gebeuren noodgedwongen op een laag pitje staat voelt dat toch anders.
Het is wel een 'zegen' dat er internet is, dan kun je toch op een of andere manier contact met mensen hebben.
Door Elf
#3399099
Het is voor iedereen wennen maar langzaam merk ik dat er ook een soort van ‘nieuw normaal’ ontstaat. Hier in huis heeft ieder zijn of haar studie- of werkplek gevonden en loopt het eigenlijk heel prima. Ik ben wel blij dat we een ruim huis hebben zodat ieder van ons 6-en (kids met aanhang zijn al weer weken thuis ;)) zich ook terug kan trekken als daar behoefte aan is. Het lijkt me moeilijk als je echt op elkaars lip zit.

Gisteren hebben we via Zoom geborreld met mijn zus en haar gezin en met onze vader. Het was echt hilarisch. Met zn 11-en aan een drankje en een hapje en gezellig kletsen :D . Misschien een tip voor anderen? Het heeft even wat proefsessies geduurd voordat mijn vader het begreep (82 jaar) maar nu Zoomt hij mee als een pro ;D
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3399103
Zoom is hartstikke handig, heb mijn coaching calls via Zoom en 2 weken geleden heb ik het gebruikt om een klant de resultaten van de shoot te laten zien. Het is helaas alleen maar een half uurtje als je een gratis abonnement hebt, maar dat mag de pret niet drukken.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3399112
Heel herkenbaar Kaela. Normaal gesproken verlang ik in de kantoortuin ook wel naar rust om dingen uit te werken maar nu mis ik de kletspraat tussendoor. Wel 2 keer in de week video met het team en een app groep maar dat is toch anders. Daarnaast sport ik normaal 3 keer in de week in kleine groepsleden en merk ik dat mijn lichaam dat mist, ik mis het hebben van spierpijn gedurende groot deel van de week. Nu wel trainingsmiddelen (trx, swissball) in huis gehaald om toch iets te kunnen doen maar dat is toch anders.
Onbewust zitten ik en mijn partner uit elkaar tijdens het thuiswerken ivm beeldscherm ieder op eigen kamer en dat voelt eigenlijk juist wel goed. Daardoor kunnen we heel bewust gezamenlijk lunchpauze houden en blokje lopen waardoor dat de dag breekt.
Ik kan mij ook heel goed voorstellen dat er situaties zijn waarbij de relaties in huis nu meer op spanning komen te staan. Juist doordat je nu weinig contact hebt buiten je eigen huishouden. Het lijkt mij ook enorm naar om je eenzaam te voelen in een huishouden zonder alleen te zijn omdat dit veel minder zichtbaar is. Daarom een virtuele :bigarmhug: voor iedereen die dit kan gebruiken.

Gistermiddag heerlijk bij natuurgebied wezen wandelen dat wat meer afgelegen ligt en daar genoten van de lammetjes die duidelijk nog niet zo heel lang waren geboren :) en vanmorgen belde mijn zusje ineens dus tijdje met mijn zusje lopen bellen waar ik normaal niet zo veel contact mee heb :cool:
Verder vandaag maar eens beginnen met mijn kamer opruimen zodat ik wat meer ruimte heb met thuiswerken aangezien de wolken de blauwe lucht hier steeds meer overnemen ;)
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3399117
KarenH schreef:Mooi gezegd Karin.
Ik ben graag alleen, maar nu het sociale gebeuren noodgedwongen op een laag pitje staat voelt dat toch anders.
Het is wel een 'zegen' dat er internet is, dan kun je toch op een of andere manier contact met mensen hebben.
Heel eerlijk antwoord van mij hierop?????

Het enige contact dat ik met anderen heb, is dit forum..... mijn telefoon staat al 2 weken op stil; mn contacten in Whatsapp zijn er maar 35 waarvan ik bijna de helft op dit moment kan verwijderen omdat er geen contact is!!!!!
En nee, het ligt niet alleen aan mij..... maar ik ben niet iemand die het alleen over koetjes en kalfjes kan en wil hebben.... ik heb zo vaak geprobeerd om iemand uit te leggen waarom het niet goed gaat met mij of hier in huis.... maar ik krijg alleen maar commentaar dat, kort gezegd, ik niet moet zeuren en klagen???!!!!!

Zo, dat is er uit... en nee, ik ga dit verder niet toelichten op het forum, want er lezen teveel mensen mee, waarvan ik niet wil dat zij verder iets weten......
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3399119
CindyMayella schreef: za 28 mar 2020, 13:48 Heel eerlijk antwoord van mij hierop?????

Het enige contact dat ik met anderen heb, is dit forum..... mijn telefoon staat al 2 weken op stil; mn contacten in Whatsapp zijn er maar 35 waarvan ik bijna de helft op dit moment kan verwijderen omdat er geen contact is!!!!!
En nee, het ligt niet alleen aan mij..... maar ik ben niet iemand die het alleen over koetjes en kalfjes kan en wil hebben.... ik heb zo vaak geprobeerd om iemand uit te leggen waarom het niet goed gaat met mij of hier in huis.... maar ik krijg alleen maar commentaar dat, kort gezegd, ik niet moet zeuren en klagen???!!!!!

Zo, dat is er uit... en nee, ik ga dit verder niet toelichten op het forum, want er lezen teveel mensen mee, waarvan ik niet wil dat zij verder iets weten......
Zulke mensen kun je beter kwijt dan rijk zijn eerlijk gezegd.

Ik ben ook niet zo van de koetjes en kalfjes, hoewel ik heel goed toneel kan spelen, maar de mensen die weten hoe het echt met mij zit kunnen van mij altijd een eerlijk antwoord verwachten op de vraag: hoe gaat het?

Je hoeft het ook niet toe te lichten, zou ik ook niet doen op een openbaar forum, ik hoop dat je wel iemand hebt waarbij je het af en toe kwijt kunt. Ik heb zo'n vriendin, we zitten een beetje in hetzelfde schuitje en dan helpt erover praten (of over iets totaal onzinnigs) best wel.

Ik ken je niet, maar bij deze een digitale knuffel.
Door Siberienne
#3399121
CindyMayella schreef: za 28 mar 2020, 13:48 Heel eerlijk antwoord van mij hierop?????

Het enige contact dat ik met anderen heb, is dit forum..... mijn telefoon staat al 2 weken op stil; mn contacten in Whatsapp zijn er maar 35 waarvan ik bijna de helft op dit moment kan verwijderen omdat er geen contact is!!!!!
En nee, het ligt niet alleen aan mij..... maar ik ben niet iemand die het alleen over koetjes en kalfjes kan en wil hebben.... ik heb zo vaak geprobeerd om iemand uit te leggen waarom het niet goed gaat met mij of hier in huis.... maar ik krijg alleen maar commentaar dat, kort gezegd, ik niet moet zeuren en klagen???!!!!!

Zo, dat is er uit... en nee, ik ga dit verder niet toelichten op het forum, want er lezen teveel mensen mee, waarvan ik niet wil dat zij verder iets weten......
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Het zou een stuk makkelijker zijn als anderen niet meteen een oordeel klaar hadden. Soms heb je dingen die je niet thuis kan halen maar ergens anders vandaan. Ik heb een fijne meneer maar hij heeft 1 handicap: hij kan niet zo goed troosten als ik verdrietig ben. Dus zoek ik dat bij anderen. Maar dat kan nu niet zo makkelijk omdat ik op mijn werk merk dat bij iedereen de rek er een beetje uit gaat. En andere mensen zie ik nu niet. Iedereen zit een beetje met z'n eigen sores en stress. En dan mis ik dat best wel. En dan is dit forum fijn ;)

Ik heb mijn dankdagboek weer even uit de kast gehaald. Daarin probeer ik elke dag drie dingen op te schrijven waar ik wel blij mee ben. En dat helpt om de balans te houden in deze ook angstige tijden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door