Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
Inmiddels is een groot deel van Italië op slot.Voor 4 weken.
Dan zou niemand meer in en uit mogen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar de meeste "angst" voor heb. Ik woon net over een landsgrens maar geef bijv les in NL, volg les in NL, en heb juist contacten in NL. Dat zou voor mij persoonlijk heel K zijn.
Door Ina
Kaio schreef: zo 08 mar 2020, 08:52 Inmiddels is een groot deel van Italië op slot.Voor 4 weken.
Dan zou niemand meer in en uit mogen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar de meeste "angst" voor heb. Ik woon net over een landsgrens maar geef bijv les in NL, volg les in NL, en heb juist contacten in NL. Dat zou voor mij persoonlijk heel K zijn.

Dat is dan inderdaad precies prut.

In Italie gingen mensen toen ze de aankomende maatregelen hoorden meteen hun plan trekken en zijn de regio uitgevlucht.....maar of je daar nu zoveel mee opschiet als je dan vervolgens (minstens) 4 weken niet terug kan :???:

"Een deel van het noodplan lekte zaterdag al uit, maar tot de zaterdagnacht was niet zeker of de plannen van Conte echt zouden worden ingevoerd. Zaterdagavond probeerden mensen toch voor de zekerheid via het treinstation van Milaan de laatste treinen richting zuidelijker gelegen regio’s te pakken, sommige zonder kaartje, meldt NOS.

Op de persbijeenkomst in de nacht van zaterdag op zondag haalde Conte uit naar Italiaanse media die de maatregelen zaterdag al gepubliceerd hadden."

Bij ons op het werk wordt langzaamaan het noodplan uitgetest.
Wij 'mogen' maandag als afdeling de hele dag thuiswerken
Nu werk ik elke dag deels thuis dus ik vind het prima....maar ze gaan nu dus testen of het systeem het aankan als zoveel mensen in 1 keer van buitenaf gebruik moeten maken van de IT infrastructuur.

Ben benieuwd wat volgt.... denk zomaar dat ze de groep dinsdag uitbreiden (dus nog een hele dag thuis) tot ze de maximale capaciteit van thuiswerkers gevonden hebben.

Behalve een paar 'koffiehoekroddels' nog geen officiële berichtgeving over collega's die uit voorzorg niet naar kantoor mogen komen.
Door Kallista
Bij ons werk wel 2 collega,s die in thuisquarantaine zitten, die waren op dezelfde carnavalsviering als de eerste geteste corona patient uit Heinsberg.
Of dat vrijwillig of verplicht is weet ik niet, ook niet of ze positief getest zijn, wij gaan wel werken, ik heb do/vrij twee dagen van thuis uit gewerkt, maar eerder vanwege de onderbezetting in ons team, en ik eigenlijk vrij had.

Ik zei vorige week al, ben benieuwd wanneer er van ons werk de eerste officieel geteste corona patienten bekend zijn :-\

We zitten nu eenmaal in de grensregio, de uitbraak van de eerste gevallen bij Gangelt/ Heinsberg waren zo dichtbij, hier kon je op zitten wachten.

En nee, ik panikeer daar niet in, maar ga voorzichtshalve toch maar even niet op bezoek bij broers of zussen met copd.
Door eelke
Haha ja. Nu is het hier in Brabant wel een gedoe hoor. Wij hebben nog sowieso een week de strengere maatregelen. En natuurlijk hoest is wel een beetje, want dat doe ik altijd rond deze tijd van het jaar.
40% van de nederlandse besmettingen komen uit brabant. Dat is wel echt veel.

Dus, ik hou er nu toch wel actief rekening mee. Ik gaf al geen handen meer, en met mijn werk kijk ik hoe ik zo veel mogelijk thuis kan werken en probeer ik zeker cliëntcontact te vermijden waar het kan en telefonische afspraken te doen ipv dat ik langs ga.

Rare tijden toch wel.
Door Lizzy
Echt waardeloos... Maar ja, 40% is wel veel. Mijn moeder wilde deze week naar mijn zus in Tilburg afreizen met openbaar vervoer. Ik ga haar toch adviseren dat niet te doen. Ja, ze is toch 80 jaar en hoewel ze gezond is, heb ik liever dat ze een beetje uit de buurt blijft.

Ik zag trouwens net deze :biggrin2:

Afbeelding
Door eelke
Nee dat zou ik nu ook even niet doen nee. Een keer niet gaan kan niet zo veel kwaad, wel gaan misschien wel.
Zeker omdat ze nu nog niet weten hoe en wat. Vandaag wordt de uitslag van de steekproeven in de ziekenhuizen verwacht, ben benieuwd of ze daar nuttige conclusies uit kunnen trekken.
Door Angelique
Lizzy schreef: di 10 mar 2020, 07:50 Echt waardeloos... Maar ja, 40% is wel veel. Mijn moeder wilde deze week naar mijn zus in Tilburg afreizen met openbaar vervoer. Ik ga haar toch adviseren dat niet te doen. Ja, ze is toch 80 jaar en hoewel ze gezond is, heb ik liever dat ze een beetje uit de buurt blijft.

Ik zag trouwens net deze :biggrin2:

Afbeelding

:biggrin2: :biggrin2:

Ik zou dat je mams ook afraden. Hoe vervelend ook. Maar ik denk...in tegenstelling tot de ggd directeur niet dat het uitgesloten is dat je iemand met corona treft in de trein.
Door Angelique
Lizzy schreef: di 10 mar 2020, 07:10 Het is natuurlijk ontzettend grappig ;D ;D ;D . Ik heb ook in een deuk gelegen. Maar eigenlijk he, wat een eikels..... :-\
Ik kan me niet aan het idee onttrekken dat dit gewoon geregisseerd was. Net als dat briefje met het 1ste coronageval midden in de live uitzending van de nos. ::)

Maar ergens rond 25 februari had Italie ook rond de 300 gevallen. Toen china 200 gevallen had gingen ze een noodhospitaal van 1000 bedden bouwen.
En wij krijgen het advies om geen handen te schudden.
Door eelke
Jaha, want we zijn nuchtere nederlanders.

Ik denk ook dat het afwegen is. In China zijn er 3000 doden en is het op zn retour. Volgens mij is dat prima te vergelijken bij een normale griepgolf in nederland... :-\
Wegen dan alle maatregelen wel af tegen het gedoe en de schade die dat dan weer oplevert?

Maar toch is het gek. Het is de bedoeling dat ik beter niet naar mijn werk ga, maar voetbalwedstrijden gaan wel gewoon door...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door