Kuikuhnek schreef:Ik vind dat anonieme melden gevaarlijk. Het gaat zeer veel valse meldingen geven. Die hebben we zelfs nu al maar dan in de vorm van " ik heb toevallig pas gehoord van iemand tijdens het uitlaten dat die hond al twee keer gebeten heeft". En als wij dan gaan zoeken is er niks te vinden.
En wie heeft er dan gelijk.
Los daarvan komen we weer op het handhaven en onderzoeken. Want zoals nu het geval is doet de hondenbrigade dat. Die komen dan af op een melding van een " gevaarlijke hond" want dat melden kan ook nu al en gaan dan kijken. En die komen daar en zien een schat van een hond die met uitlaten normaal gedrag vertoond. ( zeer vaak meegemaakt)
Dat wordt dan netjes geregistreerd. Maar dan bijt diezelfde hond de week daarop een hond dood ( gelukkig nog nooit meegemaakt) wie krijgt dat dan op zijn bordje? Is zo lastig allemaal. De oplossing lijkt makkelijk maar in de praktijk gewoon lastig te handhaven. En ik vrees dan ook dat als dit er door komt ook dit weer een langzame dood gaat sterven.
Het is allemaal niet ideaal en makkelijk, maar ik blijf toch vinden dat anoniem melden moet kunnen. Je ziet nu ook vaak dat mensen in een buurt al doodsangsten uitstonden voor bepaalde honden met hun wat minder frisse eigenaren en niemand die nu iets durft omdat je naam bekend wordt en je dan kunt wachten op represailles.
En tuurlijk kun je het dan treffen dat de hond poeslief is en kun je verder geen actie ondernemen. Goed, bijt die de week erop een andere hond of mens stuk, dan weet je iig al door de voormelding ook dat het niet een op zich staand incident is.
Ik hoop vooral dat de doelstelling van deze regels...als ontmoedigingsbeleid gehaald wordt.
Maar laten ze idd eerst maar eens beginnen met aangiftes/meldingen op te nemen bij hond/hond incidenten, want nu verdwijnt datgene wat niet de krant haalt in de anonimiteit en kan het op papier statistisch nog best uitzien als incidenten.