Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
Lizzy schreef:Ik ben vast een zeurpiet maar wat versta je onder "zijn best doen"? Bedoel je daarmee dat de pupkoper zich in moet lezen in het ras, de rasspecifieke eigenschappen en de rasspecifieke gezondheidsproblemen?

Als je dat bedoelt: dan ben ik dat met je eens.

Als je bedoelt dat je van pupkopers verwacht dat ze huiswerk maken op het niveau dat ze weten wat er in de lijnen speelt: dan ben ik dat niet met je eens. Het is voor een fokker al lastig om alle in's en out's te achterhalen van een dekreu. Dat vergt honderden mailtjes en telefoontjes en giga veel grutwerk. En als je een beginnende fokker bent, is het heel lastig (en ik bedoel met heel lastig echt heeeeeeeeeeel lastig) om je ingangen te vinden, laat staan voor pupkopers. Gaat niet. Gaat echt niet. Ik vind overigens niet dat je van een pupkoper mag verwachten dat zij uberhaupt weet dat er iets als Cryptorchidie bestaat. Daar kom je gewoon pas achter, achter dat soort dingen, als je langer in de honden zit.

Ik zie trouwens een verschuiving bij sommige mensen. Wilde mensen eerst niet eens de gezondheidsuitslagen zien, komen ze nu met een bloknoot met daarop hun vragenlijstje. I love it ;D !
Dan zijn we het eens Lizzy, want ik bedoel inderdaad inlezen in het ras, de eigenschappen en rasspecifieke gezondheidsproblemen. Meer mag, maar hoeft niet. En als ze foutieve info vinden bij rasverenigingen, of juist geen info terwijl je die daar wel zou verwachten, dan kun je het ze ook niet aanrekenen.

Barfplaats wordt gesponsord door