Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door TMG1961
Ochtendwandeling zit er op, heb het droog gehouden. Pixie en Noppie eten gegeven en mezelf ook ontbijtje gemaakt. Nu even bakje koffie en dan  was in machine doen en die aanzetten, daarna vogelkooien schoonmaken en boven zuigen, droge was van de lijn halen en nieuwe was ophangen. Daarna doe ik niets meer.
Door *Dorothea*
Nynke schreef: wat een zwaar leven hebben jouw mannen Jasmijn !!! :biggrin2:

OT redelijk slecht geslapen, veel pijn. Ben er helemaal klaar mee, zit nu weer met een ijszak tegen mijn kaak.
O bah Nynke wat akelig, hopelijk voel je je snel beter.  :-*
Door Kaela
Beterschap Nynke  :bigarmhug:

Ik heb zo een workshop en oooooh wat ben ik blij dat we binnen kunnen werken! Jammer genoeg moeten de hondjes dan soms tussendoor in de auto als we los gaan werken, maar alles beter dan 3,5 uur op het veld te moeten staan vanmiddag!
Door TMG1961
Loop al tijdje met het idee rond om een buiten volière te maken voor de vogels. Ben me nu een beetje aan het oriënteren hoe je zoiets het beste kunt bouwen. Heb keuze tussen onder carport, de voorkant is open dus genoeg daglicht of achter in tuin tegen garage. En ben ook aan het kijken of je binnenvogels buiten in volière kunt houden en hoe je dat zou moeten aanpakken.
Door zhiva
Binnenvogels kunnen prima buiten Theo.  ;) Ik zelf zou ze achter in de tuin doen. Wel zo'n veilig idee dat niemand anders erbij kan.
Ze overzetten kan echter pas bij een graad of 15, dus je hebt nog even de tijd om je voliere in elkaar te zetten. MP heeft af en toe ook leuke 2e hands volieres te koop. Ik zou er wel een nachthok inhangen/bouwen. Ik heb mijn vogels jaren in de winter naar binnen gehaald maar ze gingen weer naar buiten zodra het kon. Nu ze een binnenhok hebben blijven ze het hele jaar rond buiten. Bevalt hun en mij prima.  :biggrin2:
Door TMG1961
zhiva schreef: Binnenvogels kunnen prima buiten Theo.  ;) Ik zelf zou ze achter in de tuin doen. Wel zo'n veilig idee dat niemand anders erbij kan.
Ze overzetten kan echter pas bij een graad of 15, dus je hebt nog even de tijd om je voliere in elkaar te zetten. MP heeft af en toe ook leuke 2e hands volieres te koop. Ik zou er wel een nachthok inhangen/bouwen. Ik heb mijn vogels jaren in de winter naar binnen gehaald maar ze gingen weer naar buiten zodra het kon. Nu ze een binnenhok hebben blijven ze het hele jaar rond buiten. Bevalt hun en mij prima.  :biggrin2:
De carport en achterkant tuin liggen 2 m van elkaar af  :biggrin2: Ik heb de carport aan achterkant tuin. Voordeel van onder carport is dat deze al voorzien is van een dak en dat dus niet op de volière hoeft, alleen een stuk gaas.
Door zhiva
Ik heb hier maar een gedeelte overdekt. (golfplaatje) Kunnen ze zelf kiezen of ze droog willen zitten of niet  ;)
Vooral in de zomer vinden ze het prettig in de regen  ???
Zomers hangt er een zwevende parasol overheen als de zon er vol opstaat. Dan kunnen ze tenminste in de schaduw zitten.
Ik vind het heel gezellig als ik buiten in de tuin zit dat gekwetter om me heen.
Kan je een gaatje door de garagemuur maken voor een binnenhok?
De omheining is al voor 75% af. Morgen de rest. Fijn hoor.
Mijn nichtje keek in hun verlaten kippenhok(kippen wonen tijdelijk bij mij) en daar lag de achtergelaten kat van de vorige buren met twee snoesjes van kittens in het legnest. Een zwarte en een blauwe. Zou vier katten teveel zijn in huis? :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door