Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nadia schreef: Die fruitboompjee enzo moeten in de volle grond zeker?
Heb vorig jaar bij de Intratuin 2 fruit boompjes gekocht,gewoon voor in een grote pot!!

Nu voor het eerst geven ze bloempjes

Heb een peren en pruimen boompje!! :biggrin2:
wow, het gaat nu echt hard!

1 witlof plantje boven de grond buiten.
De pompoenplant heb ik overgepot omdat de bladeren het licht van de andere zaadjes weg begon te houden. Hij zit nu in een normale plantenpot in het kweekkastje (paste net).
Kaio schreef: WTF!  :-X :uglystupid2:

Denk dat het daarbij ook vooral gaat zoals bij mijn oma in Hongarije. Daar had iedereen een grote tuin, de een had perzikbomen, de ander erwten, de ander meloenen, de ander eieren, de ander een paar varkens, etc etc.
Dan ging je naar je buren en ging je wat eieren wegbrengen en kreeg je weer wat anders ervoor terug. Eigenlijk heel leuk en "verbroederend". Ik durf te wedden dat er nog vele gebieden in Europa nog steeds zo is. En dat willen we dus met regelgeving, en vooral winstbejag voor grote bedrijven om zeep helpen?  :-X

Voor de geïnteresseerden, hier http://www.foodlog.nl/artikel/ophef-ove ... rdeningen/ ook een draadje over dit onderwerp.
Roosj schreef: wow, het gaat nu echt hard!

1 witlof plantje boven de grond buiten.
De pompoenplant heb ik overgepot omdat de bladeren het licht van de andere zaadjes weg begon te houden. Hij zit nu in een normale plantenpot in het kweekkastje (paste net).
En een zonnebloem plant ;)
Laatst gewijzigd door Roosj op do 25 apr 2013, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Vandaag heeft meneer spreeuw een MM bak voor me gemaakt!
Ik heb hem voor de helft gevuld met oude aarde en daarbij een aantal zakken potgrond en tuinaarde er in gedaan. Ook een hele grote zak cocopeat. Hopen dat t goed genoeg is. Anders was ik al mijn aarde al kwijt voor die ene bak.
Vakken gemaakt met touwtjes en al wat plantjes er in. De radijsjes die binnen opgekomen waren en de paprika, courgette en Franse boontjes. Ik weet dat t niet allemaal even handig is maar ik weet even geen raad met al die dingen. We gaan een paar daagjes weg en ik weet zeker dat alles dan daarna dood zal zijn. Dus dan maar zo. Volgens mij staat er ook ergens een kom kommer in. :-X
Geen idee. Op een gegeven moment was ik de weg een beetje kwijt.
Sla heb ik opnieuw gezaaid want die waren heel hoog geworden bij t raam. En ik denk dat de boerenkool overal en nergens op gaat komen want dat open zakje wapperde weg. :2funny:

Daarna heb ik er water bij gemieterd en plastic eroverheen gespannen. Dus t zal als een soort kastje werken hoop ik.
Morgen misschien een foto.
Gisteren de, door manlief zelf in elkaar geknutselde Billy boeken aardbeienkast , aangeplant: heb nu een aardbeienflat :biggrin2:

Bij Karwei stond iets dergelijks als bouwpakket, alleen wel 4 keer zo duur als deze! ( hout op de kop getikt bij de sloop)

Afbeelding

Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door