Het was dus ook niet de bedoeling om er soepkippen van te maken, maar ze kunnen hier niet blijven, dus ik heb weinig keuze.
Ik heb ze apart gezet en gauw een ren geknutseld, maar ze vechten inmiddels ook met elkaar

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Spikkelneus schreef:Ik heb ze gekocht als leghennen (gisteren), maar ze kraaien en ze vallen mijn haan aan. Er waren geen andere kippen van dit ras dus er was geen vergelijking, en ze zouden qua uiterlijk best door kunnen gaan voor hennen qua bevedering en kammen/lellen. Ze hebben ook beide geen sporen.Ah zo
Het was dus ook niet de bedoeling om er soepkippen van te maken, maar ze kunnen hier niet blijven, dus ik heb weinig keuze.
Ik heb ze apart gezet en gauw een ren geknutseld, maar ze vechten inmiddels ook met elkaar
- pien - schreef:Volgens mij kunnen hennen toch in hanen veranderen? Of andersom? Mijn schoonzus heeft dat wel 's meegemaakt met een kip
pearlsofpassion schreef:Niet echt natuurlijk. Maar hennen kunnen zich wel haanachtig gaan gedragen als hun haan sterft. Maar een echte haan moet toch echt mannelijk geboren worden. Eerst eieren leggen en dan bevruchten dat kan niet.En dit?
- pien - schreef:Volgens mij kunnen hennen toch in hanen veranderen? Of andersom? Mijn schoonzus heeft dat wel 's meegemaakt met een kipHennen kunnen gaan kukelen als er geen haan is, maar ze veranderen niet in een haan, het zijn gewoon hennen met id-crisis.
Spikkelneus schreef:Ik heb ze gekocht als leghennen (gisteren), maar ze kraaien en ze vallen mijn haan aan. Er waren geen andere kippen van dit ras dus er was geen vergelijking, en ze zouden qua uiterlijk best door kunnen gaan voor hennen qua bevedering en kammen/lellen. Ze hebben ook beide geen sporen.Dat is ruk zeg
- pien - schreef:En dit?Sorry, daar heb ik echt nog nooit van gehoord en kan volgens mij echt niet. Gedragsmatig ja, maar genetica liegt er niet om. Gewervelden kunnen voor zover ik weet nooit als beide geslachten vruchtbaar zijn in hun leven.
http://www.schutters.net/kippen/faq.htm ... chtsomkeer
arenda schreef:Volgens mij gewoon een jonge haan aan die staart te zien.ja, achteraf kijkt men de koe in de kont.....