Het was een groep van ca 12 schapen.
Gek he?
Als het niet de kou geweest zou zijn...
Toch sneu. Ik kom er regelmatig langs en bekijk ze altijd.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Border Bandit schreef:Het was een groep van ca 12 schapen.Nee, de kou is het echt niet zomaar. Of ze moeten heel mager of zo zijn, maar schapen hebben meer wol om hun lijf dan jij in je trui
Gek he?
Als het niet de kou geweest zou zijn...
Toch sneu. Ik kom er regelmatig langs en bekijk ze altijd.
Hope schreef:Als schapenhouder zou ik het wel prettig vinden als iemand me vertelt dat er twee van mijn schapen dood in de wei liggen.
Nee, de kou is het echt niet zomaar. Of ze moeten heel mager of zo zijn, maar schapen hebben meer wol om hun lijf dan jij in je trui![]()
Ik zou me er niet te druk over maken. Soms gaan dieren dood, hoe erg ook. De eigenaar zal later vast wel komen en ernaar kijken en je bezorgd die man/vrouw wellicht onbedoeld een boel drama als je een melding doet bij de dierenpolitie. Als ze verwaarloosd zijn is zo'n melding natuurlijk heel terecht maar als de schapen goed verzorgd zijn zou ik me er niet mee bemoeien.
hannabelgje schreef:Als schapenhouder zou ik het wel prettig vinden als iemand me vertelt dat er twee van mijn schapen dood in de wei liggen.Dus bel je dan aan bij het eerste huis, die weten vaak van wie ze zijn en kunnen de eigenaar bellen. Dat is wel heel iets anders dan de dierenpolitie bellen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Border Bandit schreef:Oei, het was alleen bedoeld zodat de eigenaar weet dat er dode schapen lagen. Als ik eigenaar was, had ik het graag geweten. Het was zeker niet negatief bedoeld!Oh maar daar twijfel ik ook niet aan hoor, dat jij het goed bedoelde! Alleen weet ik van vrienden hoeveel shit ze op hun dak hebben gekregen toen er een koe was overleden in de wei, iemand gebeld had (waarschijnlijk ook met goede bedoelingen!) en ze een heel circus op hun dak kregen. Ligt niet aan jou, dat ligt aan de instantie. Die natuurlijk prima is als er echt iets loos is, maar soms behoorlijk de bocht uitvliegt als er eigenlijk niets aan de hand is.
Het weiland ligt aan een fietspad, er staan alleen aan het eind van dat pad een paar huizen.
Sjit, heb ik het allemaal goed bedoelt en komt het misschien helemaal verkeerd over op die eigenaar.
Hope schreef:Oh maar daar twijfel ik ook niet aan hoor, dat jij het goed bedoelde! Alleen weet ik van vrienden hoeveel shit ze op hun dak hebben gekregen toen er een koe was overleden in de wei, iemand gebeld had (waarschijnlijk ook met goede bedoelingen!) en ze een heel circus op hun dak kregen. Ligt niet aan jou, dat ligt aan de instantie. Die natuurlijk prima is als er echt iets loos is, maar soms behoorlijk de bocht uitvliegt als er eigenlijk niets aan de hand is.Dank je wel (!), ik had jouw berichtje ook niet negatief opgepakt.
Border Bandit schreef:Dank je wel (!), ik had jouw berichtje ook niet negatief opgepakt.Nee, arm dier. En hij kan nooit veel op hebben want hij liep aan de flexlijn. Maar een kruimel is voor hem natuurlijk henoeg
Ik heb er helemaal niet bij stilgestaan dat het anders uitgelegd kan worden.
De weg waaraan het weiland ligt is erg lang, dan hoop ik maar dat ze het goede weiland niet hebben kunnen vinden!!!
Wijze les voor de volgende keer: NIET bellen, maar bij huizen aanbellen!!!
Wordt de jeuk bij Nelson al iets minder (door het brood)?
Hope schreef:Nee, arm dier. En hij kan nooit veel op hebben want hij liep aan de flexlijn. Maar een kruimel is voor hem natuurlijk henoegJa balen he? Spot zat laatst met zijn neus in een slagroomtaart die iemand was verloren blijkbaar. Gelukkig kon ik hem snel wegtrekken en heeft hij er geen last van gehad maar ik zag alweer gebeuren dat ik midden in de nacht mijn bed weer uit kon voor een hond met krampen.![]()
Geluk bij een ongeluk is dat ik nu weet waar het van is en dus mezelf niet hoef af te vragen waarom het plots weer zo slecht gaat, maar het is zo rot dat je er eigenlijk niets aan kan doen. Wassen etc helpt nu gewoon niet. Ik baal er wel van. Maar hem steeds meenemen met gesloten muilkorf vind ik ook zo wat
Hope schreef:Nee, arm dier. En hij kan nooit veel op hebben want hij liep aan de flexlijn. Maar een kruimel is voor hem natuurlijk henoegHe verdorie, vervelend zeg!![]()
Geluk bij een ongeluk is dat ik nu weet waar het van is en dus mezelf niet hoef af te vragen waarom het plots weer zo slecht gaat, maar het is zo rot dat je er eigenlijk niets aan kan doen. Wassen etc helpt nu gewoon niet. Ik baal er wel van. Maar hem steeds meenemen met gesloten muilkorf vind ik ook zo wat
Border Bandit schreef:He verdorie, vervelend zeg!Mestal duurt het een dikke week die ik dan ondersteun met groene leem.
Zijn lichaam moet het verwerken he, en dan is het weer over.
Zou het kunnen helpen door hem veel te laten drinken? Dat het sneller zijn lichaam uit is.
Ook niet echt he!?
Inderdaad wel fijn dat je weet waardoor het nu komt.
Hopelijk knapt hij snel weer op!!!
Beterschap!
Border Bandit schreef:Een week!!!??? van een klein hapje brood.Jep, een week. En als het vanavond niet beter is gooi ik er apoquel in.![]()
Oh, wat vervelend voor hem en ook voor jullie, zo net met de kerstdagen en zo.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()