Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Too
Dan houd ik t bij mijn handwasje zo deed ik t al, voor 3( of 4 of 6) van die dingen slinger ik geen wasmachine aan.
En al die eenmalig gebruik dingen gaan ons ook nog opbreken ben ik.bang.

En 4 uur gebruiken per masker, dat is dan aan één stuk, bij mij gaan ze op en af officieel hoor je ze dan te vervangen.
Voor elke treinreis heb ik wel een verse bij me, daar waar het wenselijk is of gevraagd wordt wil ik nog wel hetzelfde ding op en af zetten (niet correct maar wel de praktijk)
Nee, niet aan een stuk.
Je mag het in 4 delen opdelen. Volgens België he. Ik spreek me er niet over uit of dat correct is of niet.

Een alternatief is er veel meer kopen en bundelen om te wassen he.
Hier gaan ze 1x per week met de rest van de 60 graden was.
Door Tanna
Ik heb overigens pas 1 keer een mondkapje gedragen, toen ik bij de huisartsenpraktijk was 2 weken geleden. Ik kom in principe nergens, doe geen boodschappen, ga niet op bezoek. Nou ja, nergens......ik wandel met de hond maar heel vaak komen we niemand tegen. Altijd al fijn, maar nu helemaal.
Door Siberienne
Die vier uur is volgens mij gebaseerd op verzadiging van filters in medische mondkapjes. Tenminste in die richtlijnen staat maximaal 4 uur of eerder wisselen als nat. Dan is het wel 4 uur achter elkaar. In die tijd raakt door de vochtigheid van de ademhaling het filter zo nat dat het niet meer werkt.

Strijken lijkt me ook prima; eiwitten denatureren (gaan kapot) boven de 42C en strijkijzer is vele maten heter. Het kan in ieder geval geen kwaad.

Ik gebruik 2x per dag een kwartier een mondkapje van stof met disposable filter. Die filters gaan na 4 uur weg maar ik ben een ontrouwe wasser merk ik 😬 dus wat wat betreft heb je niks aan mij... (ahum). Nou gebruik ik het min of meer voor de vorm in de trein; niet verplicht, alleen ‘aangeraden als je geen meter afstand kan houden’. Meestal kan dat wel behalve bij in-uit stappen. Ik ga er nog steeds vanuit dat ik dit kapje draag ivm de kleine kans dat ik Corona heb zonder symptomen en dan is alles wat ik op mijn mond heb behulpzaam.
Door wenchew
Vanochtend mail van het werk "mondkapjes niet verplicht in het magazijn, maar aangeraden het wel te doen"... Ik blij, want Burnout met benauwdheid (maar wel 2-3x in de week 2,5 uur werken), krijg ik net een mailtje dat het per morgen wel verplicht wordt.. Ik ga dus vanavond in gesprek met mijn teamleider, want dat gaat hem voor mij niet worden.. Het is of 2,5 uur werken zonder benauwd worden (wat ik net trek) en zonder mondkapje, of de komende 2 weken (of langer als de plicht verlengd wordt) weer volledig de ziektewet in.. (ik sta nu boventallig, dus wordt niet direct gemist als ik er niet ben, want het aantal orders wordt uitgedraaid op het aantal werkelijk volledig aanwezige mensen.. Dus hebben ze mazzel als de mensen die boventallig werken veel orders weg lopen, kan de rest eerder naar huis)
Sinds afgelopen vrijdag zijn wij ook verplicht om een mondkapje te dragen, ondnks dat er een scherm zit tussen de kassa en de klant..... bedrijf heeft ze zelf aangeschaft, lees: van die rare stofdingen (synthetisch??) die je zelf moet wassen op 60 graden en wij hebben die 8 uur lang op!!!!! Af en toe ff af om iets te drinken, eten, sigaretje of als de shop leeg is..... maar das niet meer dan 5 minuten per keer (totaal misschien 6??)..... ik voel em nat worden en gaat irriteren... begrijp dat het het beter is, maar dit is een onding..... heb zelf een eigen mondkapje, van katoen dacht ik en dat gaat een stuk beter... collega’s hebben zo een uit een pak, maar zij wisselen em ook niet een paar keer per dag.....
Hé wat vervelend CM... :-\
Ik kan me helemaal voorstellen dat dat echt niet leuk is. Kan je het niet aangeven bij je oversten en vragen om dubbel of vierdubbel zoveel? Zodat je kan wisselen als hij nat wordt? Want dan werkt het ook niet meer.
pearlsofpassion schreef:Hé wat vervelend CM... :-\
Ik kan me helemaal voorstellen dat dat echt niet leuk is. Kan je het niet aangeven bij je oversten en vragen om dubbel of vierdubbel zoveel? Zodat je kan wisselen als hij nat wordt? Want dan werkt het ook niet meer.
Mmmmm.... kan het proberen, maar de kans is zeer groot dat wij dan zelf mondkapjes moeten gaan kopen; men is hier errug zuinig ;) ....
Door evelyn02
Ik word zo beroerd van Trump: 220000 doden maar je moet niet bang zijn voor Corona. De gezondheidszorg is zo geweldig...
En zou je hem niet kunnen aanklagen voor het toebrengen van lichamelijke letsel: rijdt rond in een auto terwijl hij besmettelijk is en nu hij terug is in het Witte Huis gaat gelijk het mondkapje af. Dus lekker personeel besmetten.
Door Hylos
Wij moesten al maanden een mondkapje op in de productieruimten.
Sinds vorige week moet het in het gehele pand. Behalve als je stil zit en op anderhalve meter afstand (dus bureau, kantine, vergadering), dan mag ie af.
Dat is dan weer even wennen, maar nu weten we alweer niet beter.
Ben wel blij dat er bij ons niet (meer) om wordt gezeurd. Het moet nu eenmaal, of het nu zin heeft of niet.. dit is gewoon protocol. Zoals we er zoveel hebben.
Vervelend is het zeker, vooral als je geen zittend werk doet.
Stoffen kapjes helpen wel heel erg, ja ze worden ook nat maar het is lang zo onsmakelijk niet als die vieze synthetische dingen. Bleh!
Ik vind het in de vriezer (op het werk dus) eigenlijk heel fijn, zo'n mondkap. Lekker warm aan je snuit. ;D
Ik heb altijd meerdere mee naar het werk zodat ik kan wisselen.
Als het ooit niet meer hoeft zal het ook weer wennen worden. :P
Door Lizzy
evelyn02 schreef: di 06 okt 2020, 12:52 Ik word zo beroerd van Trump: 220000 doden maar je moet niet bang zijn voor Corona. De gezondheidszorg is zo geweldig...
En zou je hem niet kunnen aanklagen voor het toebrengen van lichamelijke letsel: rijdt rond in een auto terwijl hij besmettelijk is en nu hij terug is in het Witte Huis gaat gelijk het mondkapje af. Dus lekker personeel besmetten.
Ja, en dan zijn er nog mensen die op deze man stemmen :-X :-X :-X
Door Lizzy
Hylos schreef: di 06 okt 2020, 13:55 Wij moesten al maanden een mondkapje op in de productieruimten.
Sinds vorige week moet het in het gehele pand. Behalve als je stil zit en op anderhalve meter afstand (dus bureau, kantine, vergadering), dan mag ie af.
Dat is dan weer even wennen, maar nu weten we alweer niet beter.
Ben wel blij dat er bij ons niet (meer) om wordt gezeurd. Het moet nu eenmaal, of het nu zin heeft of niet.. dit is gewoon protocol. Zoals we er zoveel hebben.
Vervelend is het zeker, vooral als je geen zittend werk doet.
Stoffen kapjes helpen wel heel erg, ja ze worden ook nat maar het is lang zo onsmakelijk niet als die vieze synthetische dingen. Bleh!
Ik vind het in de vriezer (op het werk dus) eigenlijk heel fijn, zo'n mondkap. Lekker warm aan je snuit. ;D
Ik heb altijd meerdere mee naar het werk zodat ik kan wisselen.
Als het ooit niet meer hoeft zal het ook weer wennen worden. :P
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

En een :-*
Door Lizzy
Net Jinek terug gekeken. Van gisterenavond. Ik vond het eigenlijk wel een goeie avond. Ik hoop echt dat de basis wordt gelegd om meer met jongeren en de uitgaans-scene in gesprek te gaan. Dat hebben ze wel verdient, vind ik, om gehoord te worden en met ideeën te kunnen komen. We hebben zoveel slimme jongeren, die kunnen volgens mij wel helpen in het verbeteren van hun situatie (incl. dus de uitgaans-scene). Ik wist echt niet wat ik hoorde hoor: studenten huis met 11 bewoners, 1 heeft snotneus, moet getest worden: 6 dagen wachten op een test die dan afgenomen kon worden in een totaal andere gemeente (terwijl ze geen auto hebben ::) ) en 2 dagen wachten op de uitslag. En dan 11 jongeren in quarantaine :-X

Kortom, blij dat ik teruggekeken heb.
Door Too
Siberienne schreef: ma 05 okt 2020, 16:26 Die vier uur is volgens mij gebaseerd op verzadiging van filters in medische mondkapjes. Tenminste in die richtlijnen staat maximaal 4 uur of eerder wisselen als nat. Dan is het wel 4 uur achter elkaar. In die tijd raakt door de vochtigheid van de ademhaling het filter zo nat dat het niet meer werkt.

Strijken lijkt me ook prima; eiwitten denatureren (gaan kapot) boven de 42C en strijkijzer is vele maten heter. Het kan in ieder geval geen kwaad.

Ik gebruik 2x per dag een kwartier een mondkapje van stof met disposable filter. Die filters gaan na 4 uur weg maar ik ben een ontrouwe wasser merk ik 😬 dus wat wat betreft heb je niks aan mij... (ahum). Nou gebruik ik het min of meer voor de vorm in de trein; niet verplicht, alleen ‘aangeraden als je geen meter afstand kan houden’. Meestal kan dat wel behalve bij in-uit stappen. Ik ga er nog steeds vanuit dat ik dit kapje draag ivm de kleine kans dat ik Corona heb zonder symptomen en dan is alles wat ik op mijn mond heb behulpzaam.

Zojuist van de tv geleerd dat je de wegwerpers ook gewoon kunt laten drogen , drie dagen laten hangen en dan weer gebruiken zolang er tenminste geen gaten in vallen
Lijkt mij reuze ranzig als je ze wat langer gedragen hebt.

Dan zal t allemaal wel wat meevallen met dat wassen.... een sopje en dan een dagje of 2 extra laten hangen lijkt me prima
Door dinky89
Lizzy schreef: di 06 okt 2020, 18:25 Ja, en dan zijn er nog mensen die op deze man stemmen :-X :-X :-X
Tja bij de verkiezingen hadden ze de keuze tussen Trump vol beloften en Hillary die kwakkelde met haar gezondheid. Nu krijgen ze de keuze tussen Trump die populair is en Biden die niets uitstraalt.......
Ik kijk er dan ook niet van op als hij wordt herkozen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door