Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El_Kato
constance.blokzijl schreef:Ik heb inspiratie nodig denk ik; koken is even geen optie meer. Onze keuken is op het zuidwesten met volle bak zon dus. Op zich is het te doen in de keuken om er te zijn rond 18. Maar als ik dan ook nog moet koken dan loopt het zweet me op een gegeven moment langs plekken....
Dus iemand nog ideetjes? Behalve slalalala? Oh en ik heb een echte carnivoor in huis, zonder is geen eten vind mijn meneer...
Heb je een airfryer? Hele kip erin, kruiden oals je lekker vind 20 min. Op 200 en 14 min op 150 graden. Salade of rauwkost erbij :)

Of iets in de ochtend in de slowcooker of ovenschaal klaarzetten en afhankelijk van het gerecht en de bereidingstijd later op de dag aanzetten.

Soep met een broodje vind ik met dit weer ook prima!

Even googlen op chicken faijitas van Jamie Oliver en dan de versie met alleen paprika en ui en een salsa van pittige tomaat. Is zo klaar wij hadden de guacamole wel zelf gemaakt en meer paprika en minder kip gebruikt
Door Kaela
Gisteren courgettefritatta met stokbrood en een softijsje toe. Vanavond pasta op het werk. Das maagvulling, zelf naar mijn gezond-eten maatstaven. Maar ik hoef er niet voor bij de airco weg, dus ik vind het prima.
Thnx allen; ik heb gister verse veldertjes gekregen van schoonmoeder inclusief recept, met vlees en zonder te koken dus heerlijk!

Airfryer heb ik niet, maar de slowcooker is natuurlijk ook nog een idee!

Voor vanavond hebben we nog een maaltijd salade, en omdat ik vandaag moet werken zijn het kant en klaar van Appie.
En dan hopelijk kan morgen de bbq aan omdat de tuin leefbaar is!
Door - pien -
:P
-Annemarie- schreef:Ik maak vanavond een pittige pompoensoep. Het is toch wel warm.
Idd keuken op het zuidwesten, met veel ramen. Agaatje staat al weken uit. :(
Agaatje staat nog aan :D
Of het nou heet is of heet ;D
In de hut koken op de inductieplaat met 40C daar is ook niet te doen :-\
Héél misschien Agaatje uit en inductieplaat erop maar dan hebben we geen oven en grijp je gauw mis als je dat gewend bent...
Nou ja, morgen wordt het 'gewoon warm' :P
Door Too
koekje schreef:Ik denk dat het hier weer eens pastasalade wordt.
Lekker toch?

Venkel met sinaasappel en.. pitjes ofzo
Of gezellige ijsbergsla met olijven, feta, pitjes en zo
En stukje gemarineerde kippendij of gerookte kip en een klein schepje pasta.
Door Siberienne
Gazpacho en naanbroodje met humus. Salade hebben we vanmiddag ook al op ;)
Ijs toe met aardbeien. :D

Gisteren een linzenburger met naanbroodje en salade ‘gemengde groenten uit de koelkast’
Door -Annemarie-
- pien - schreef::P

Agaatje staat nog aan :D
Of het nou heet is of heet ;D
In de hut koken op de inductieplaat met 40C daar is ook niet te doen :-\
Héél misschien Agaatje uit en inductieplaat erop maar dan hebben we geen oven en grijp je gauw mis als je dat gewend bent...
Nou ja, morgen wordt het 'gewoon warm' :P
Agaatje nog aan!? :o Dat trek ik echt niet, die warmte. ;D

Wij hebben vanmorgen een losse oven gekocht. De verwachting is wel zó dat het fornuis nog langer en vaker uit (waakvlam) gaat. Ook vanwege het gasverbruik. :-[
Pas als het weer kouder wordt gaan we stoken in de keuken. Scheelt dat we in de bijkeuken vier gaspitten hebben. Maar we misten een oven echt heel erg. Dan merk je goed hoe je gewend bent aan het gebruik ervan, voor van alles.

Gisteren Kantonese rijstttafel afgehaald. :dribble: Vanavond iets uit de oven. :biggrin2:
Door - pien -
-Annemarie- schreef:Agaatje nog aan!? :o Dat trek ik echt niet, die warmte. ;D

Wij hebben vanmorgen een losse oven gekocht. De verwachting is wel zó dat het fornuis nog langer en vaker uit (waakvlam) gaat. Ook vanwege het gasverbruik. :-[
Pas als het weer kouder wordt gaan we stoken in de keuken. Scheelt dat we in de bijkeuken vier gaspitten hebben. Maar we misten een oven echt heel erg. Dan merk je goed hoe je gewend bent aan het gebruik ervan, voor van alles.

Gisteren Kantonese rijstttafel afgehaald. :dribble: Vanavond iets uit de oven. :biggrin2:
Onze keuken zit aan de kamer vast, en tante Agaat staat vlak bij de tuindeuren, anders zou het hier ook niet kunnen...
Ik zit te denken aan laten ombouwen naar elektriek en nog wat zonnepanelen erbij. En dan misschien een soort AIMS erop, zodat ze op gezette tijden aan of uit is. Maar dat lijkt me zooo erg wennen :-\

Wij eten vanavond nasi met een gebakken eitje.
Door -Annemarie-
- pien - schreef:Onze keuken zit aan de kamer vast, en tante Agaat staat vlak bij de tuindeuren, anders zou het hier ook niet kunnen...
Ik zit te denken aan laten ombouwen naar elektriek en nog wat zonnepanelen erbij. En dan misschien een soort AIMS erop, zodat ze op gezette tijden aan of uit is. Maar dat lijkt me zooo erg wennen :-\

Wij eten vanavond nasi met een gebakken eitje.
Dat hebben wij vorige maand besproken toen de monteur hier was voor de servicebeurt. Het financiële kaartje wat daaraan hangt is voor ons geen optie. Dat kan écht niet uit. :(
Vandaar deze oplossing voor ons.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door