Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
Lizzy schreef: za 07 mar 2020, 08:46 That's it? Een steekproef?

Ja nee, dat is natuurlijk dramatisch in de zorg. Maar ook dramatisch om in de zorg zwakkere mensen met Corona te besmetten. Ik weet ook niet hoe we dit moeten oplossen. De wereld is niet echt voorbereid op zulke dingen, dat blijkt nou maar weer....
Het lijkt alsof in Brabant COVID19 al rondgaat. Er zijn meerdere patiënten die niet gereisd hebben en geen contact hebben gehad met bekende gevallen.
Er gaat nu een onderzoek plaatsvinden onder zorgpersoneel (de steekproef) om te kijken of dat inderdaad zo is.
Men wil de uitkomsten van dat onderzoek niet afwachten maart heeft er dus voor gekozen nu vast deze maatregel (thuisblijven als je ziekjes bent) in te stellen in afwachting van de resultaten van de steekproef.
Door Cathelijn
Siberienne schreef: za 07 mar 2020, 09:37 Het lijkt alsof in Brabant COVID19 al rondgaat. Er zijn meerdere patiënten die niet gereisd hebben en geen contact hebben gehad met bekende gevallen.
Er gaat nu een onderzoek plaatsvinden onder zorgpersoneel (de steekproef) om te kijken of dat inderdaad zo is.
Men wil de uitkomsten van dat onderzoek niet afwachten maart heeft er dus voor gekozen nu vast deze maatregel (thuisblijven als je ziekjes bent) in te stellen in afwachting van de resultaten van de steekproef.
Dat heb ik ook begrepen ja, dat er ziektegevallen zijn die niet direct te linken zijn aan bekende gevallen vanuit Italië bijvoorbeeld.
Ik ben nog niet ziek, dit weekend blijf ik maar uit de buurt van andere mensen :)
Door hannabelgje
Mijn collega's in Waalre (waar ze ook een corona besmetting hebben) gaan vrolijk ziek naar het werk hoor. Gisteren zat er heel de dag eentje te hoesten, proesten en snotteren. Misschien had die echt beter thuis kunnen blijven ipv een poging doen het hele kantoor te besmetten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door Kaio
Dat is wel iets Nederlands, doorgaan. Ook vanuit de werkgevers! Genoeg contracten die extra bonussen krijgen als ze een jaar niet ziek zijn geweest, dus snotter en kuch je wat en denk je mwah dat kost me heel veel centen, ik kan nog wel op mijn benen staan dus dan doen we dat toch?
En toendertijd als ik me ziekmeldde wordt er ook vaak gevraagd of ik niet wel met wat pilletjes kon werken.
Dus...
Denk sowieso dat qua op slot gooien we Nederland en China niet met elkaar kunnen vergelijken ( al qua regiem niet)

Hier hebben ze trouwens ook geen idee waar de eerste besmetting het vandaan heeft. Wel werden er direct een hoop in quarantaine geplaatst. De meeste besmettingen daarna waren dan ook bij mensen in quarantaine.
Ik denk dat ze hier in Duitsland die studenten in quarantaine zouden zetten. Jammer dan.

Wat hier wel zo is met de zorg dus, dat er ook grote problemen waren, huisartsen hadden niet genoeg beschermende kleding, gezichtsmasker etc. Dan zijn er toch mensen met corona naar de huisartsen gegaan, terwijl dat toch gevraagd wordt niet te doen. Dan moet zo'n praktijk 2 weken dicht, plus de artsen en personeel in quarantaine. Dat was de richtlijn maar daar wordt dus van afgeweken , 3 dagen , en testen op het virus en dan weer aan de slag. Want uiteindelijk kon zo iedere praktijk zijn deuren sluiten. Wel moeten mensen bijv buiten wachten en niet meer in de wachtkamer
Door Kaio
Angelique schreef: vr 06 mar 2020, 20:01 Er was vandeweek een klein berichtje in de krant dat een molletjestekort eraan kwam.

Hier bijde kruidvat stonden dozen vol opgestapeld.
Dat is natuurlijk ook een manier om een tekort te creëren, zulke berichtgeving :g:
#tisooknooitgoed wat je ook doet nu, denk ik dan ;)
Door dinky89
Er zijn in ieder geval 4 van de 900 vindicat studenten getest ivm corona verschijnselen na een busrit vanuit Italië. Verwacht dus op korte termijn de mededeling dat de eerste besmetting in Groningen een feit is en ik verwacht niet dat dat de laatste zal zijn gezien de busreis waarbij je dicht op elkaar zit. Onbekend of ze in dezelfde bus zaten en er wordt gezegd dat uitslag test niet bekend wordt gemaakt ivm privacy
Door Lizzy
dinky89 schreef: za 07 mar 2020, 15:48 Er zijn in ieder geval 4 van de 900 vindicat studenten getest ivm corona verschijnselen na een busrit vanuit Italië. Verwacht dus op korte termijn de mededeling dat de eerste besmetting in Groningen een feit is en ik verwacht niet dat dat de laatste zal zijn gezien de busreis waarbij je dicht op elkaar zit. Onbekend of ze in dezelfde bus zaten en er wordt gezegd dat uitslag test niet bekend wordt gemaakt ivm privacy
Dit verbaast me niks. Ik vind het allemaal erg vervelend en eerlijk gezegd zakt mijn broek er ook wel vanaf, van A tot Z eigenlijk, van dit hele gedoe.
Door Angelique
dinky89 schreef: za 07 mar 2020, 15:48 Er zijn in ieder geval 4 van de 900 vindicat studenten getest ivm corona verschijnselen na een busrit vanuit Italië. Verwacht dus op korte termijn de mededeling dat de eerste besmetting in Groningen een feit is en ik verwacht niet dat dat de laatste zal zijn gezien de busreis waarbij je dicht op elkaar zit. Onbekend of ze in dezelfde bus zaten en er wordt gezegd dat uitslag test niet bekend wordt gemaakt ivm privacy

Deze 4 zouden vrij zijn. Maar de ggd heeft maar in de 300 poppetjes gezien, de rest is met eigen vervoer terug gereisd.
Door Lizzy
Angelique schreef: za 07 mar 2020, 18:05 Deze 4 zouden vrij zijn. Maar de ggd heeft maar in de 300 poppetjes gezien, de rest is met eigen vervoer terug gereisd.
Echt he :-X :-X :-X . Totaal van God los en totaal onverantwoordelijk. Aan alle kanten. Wat denken die gasten "oh, onze leeftijdscategorie doet een kuchje hier en een kuchje daar"?
Door Siberienne
Lizzy schreef: za 07 mar 2020, 18:15 Echt he :-X :-X :-X . Totaal van God los en totaal onverantwoordelijk. Aan alle kanten. Wat denken die gasten "oh, onze leeftijdscategorie doet een kuchje hier en een kuchje daar"?
Zo krijgen de stoere binken lekker veel aandacht (ben het dus helemaal met je eens, zou alleen willen dat ze niet zoveel aandacht kregen want dat vinden ze vast alleen maar stoer)
Door Angelique
Lizzy schreef: za 07 mar 2020, 18:15 Echt he :-X :-X :-X . Totaal van God los en totaal onverantwoordelijk. Aan alle kanten. Wat denken die gasten "oh, onze leeftijdscategorie doet een kuchje hier en een kuchje daar"?
Zoiets ja..maar volgens de burgermeester waren het toffe figuren hoor, die hun verantwoordelijkheid hadden genomen door 1 dag eerder terug te komen.

Je zou toch een crowd funding opzetten voor die helden h,e, die 1 valantiedag geofferd hebben.

Nee, er werden er een paar ziek en het werd ze toen blijkbaar toch te heet onder de voetjes.

Etters.

Vreselijk hoe het in italie gaat. Het is niet te hopen dat italie slechts een voorganger is :'(
Door pluk
Bijna 6000 besmettingen in Italië, dagelijks tientallen vluchten die vanuit daar op Schiphol landen. Vanuit Milaan en Turijn zijn het al 12 vluchten. Dus honderden mensen die zonder gesprekje met of controle door de GGD het land in komen.
En gezien de commentaren op social media na de oproep aan Brabanders om thuis te blijven bij milde klachten en het totale gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel bij sommigen die al ziek zijn geloof ik niet dat die studenten nu t verschil gaan maken.
Door Elf
Toch vind ik de berichtgeving weer heel stemmingmakend. ‘Het leven in Brabant lijkt gewoon door te gaan’. Ja, wat dacht je dan? Dat elke Brabander loopt te snotteren of te kuchen? Dat de straten uitgestorven zouden zijn? Er zijn meer mensen niet verkouden dan wel...

Dochterlief studeert als brabantse in Rotterdam. Bericht van de uni dat verkouden brabanders niet op de uni mogen komen. Wat een rare redenatie... Er zijn namelijk ook veel niet-brabantse studenten daar die lekker carnaval hebben gevierd in Brabant. Zij mogen al hoestend en proestend wel naar de uni. Dochter heeft geen carnaval gevierd ::)
Door src_esther
Siberienne schreef: vr 06 mar 2020, 17:13 Ik vind de hele westerse wereld als het over mensenrechten gaat uitermate hypocriet, zeker tov China. Maar dat terzijde.

En ik vind het niet zo functioneel om tegen de regering te zeggen ‘jullie doen dit niet goed, bestrijding van deze epidemie want jullie doen niks aan de Chinese markten’ terwijl we juist hadden geconstateerd dat dit ook op andere plekken had kunnen gebeuren.

En zo lang we massaal (ook ik) dingen kopen die door goedkope Chinese arbeiders in elkaar gezet worden, die leven in steden met gruwelijke smog (wat ook niet helpt tegen het krijgen van luchtweg infecties) vind ik het eerlijk gezegd toch een beetje moeizaam om met een belerend vingertje te gaan wijzen omdat we nu opgezadeld worden met een probleempje dat uit China komt.
Nou dit dus.

Ik vind het echt smakeloos van de PvdD dat ze hun stokpaardje er met de haren bijslepen. Netals die actie van de PVV toen die achterlijke gladiool vorig jaar in Utrecht in een tram ging staan schieten. Ook smakeloos.
Zolang hier in Nederland varkens levend gekookt worden om maar een voorbeeldje te noemen, heeft onze overheid eerlijk gezegd weinig recht het te hebben over de praktijken met dieren in andere landen... Voor mij maakt het niet uit of je een varken, kreeft of hond levend kookt, tis allemaal even erg.
Door Lizzy
pluk schreef: za 07 mar 2020, 20:52 Bijna 6000 besmettingen in Italië, dagelijks tientallen vluchten die vanuit daar op Schiphol landen. Vanuit Milaan en Turijn zijn het al 12 vluchten. Dus honderden mensen die zonder gesprekje met of controle door de GGD het land in komen.
En gezien de commentaren op social media na de oproep aan Brabanders om thuis te blijven bij milde klachten en het totale gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel bij sommigen die al ziek zijn geloof ik niet dat die studenten nu t verschil gaan maken.
Ja, zo kun je het ook bekijken natuurlijk, in de zin dat er wel wat in zit :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door