Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lizzy schreef:Ik weet niet wat jullie er van vonden maar ik vond het werkelijk helemaal nergens over gaan. Dit had die Pauw gerust kunnen skippen, ben er echt 100 keer niks wijzer van geworden en het zou me verbazen als er mensen wel wijzer zijn geworden naar aanleiding van dit gewauwel....Same here. Pure tijdverspilling.
Diego schreef:Stel ik voor dat de vereniging voor kritisch prikken erbij gaat zitten. Je kan er donder op zeggen dat de rivm uiteraard alleen voor eigen parochie spreekt. Hebben ouders nog niets aan dan dus.Van de website van kritisch prikken:
Een Engelse onderzoeker, prof. Wakefield heeft ontdekt, dat er een relatie is tussen regressief autisme en de BMR vaccinatie. Deze relatie is ook door andere onderzoekers bevestigd.Dat mensen dit nu nog geloven, en daarbij niet eens de ironie van hun eigen gebruik van het woord 'kritisch' inzien, vind ik oprecht erg. Dit soort websites horen net zo'n podium te hebben als die van evolutieontkenners en mensen die denken dat de aarde plat is. Bewijst maar weer dat elke malloot maar wat op internet kan gooien en volgelingen kan vinden.
kakocavi schreef:Van de website van kritisch prikken:
Dat mensen dit nu nog geloven, en daarbij niet eens de ironie van hun eigen gebruik van het woord 'kritisch' inzien, vind ik oprecht erg. Dit soort websites horen net zo'n podium te hebben als die van evolutieontkenners en mensen die denken dat de aarde plat is. Bewijst maar weer dat elke malloot maar wat op internet kan gooien en volgelingen kan vinden.
Dit. Is. Gewoon. Niet. Waar.
Siberienne schreef: Dan krijgt je een aardige catch 22: de instantie die de vaccinaties geeft geloven we niet want die heeft er belang bij dat ze gegeven worden - ja dat klopt want die mensen geloven dat ze wat goeds doen - anders zouden ze het niet doenNee, ze verdienen er geld mee en dat is waarom ik moeite heb met ze te geloven. Money makes the world go round.
Martine-Tom schreef:Nee, ze verdienen er geld mee en dat is waarom ik moeite heb met ze te geloven. Money makes the world go round.En die redenatie volg ik niet: de overheid verdient geen geld aan vaccin productie. Het enige waar ze wel geld aan verdienen is de bezuiniging op zorgkosten. De overheid - en dus het RIVM - heeft er geen belang bij om meer vaccins te zetten dan nodig toch?
Er zijn al zoveel aandoeningen gecreerd zodat er een medicijn gemaakt kon worden. Of normaalwaardes aangepast zodat ze meer pillen kunnen slijten (cholestorol is een leuk voorbeeld) en dan moeten we nu massaal diezelfde groep vertrouwen? Ik heb daar moeite mee. Ik ben niet tegen enten, ik heb wel het idee dat er overent word. Gzd heb ik geen kinderen en komen die er ook niet dus ik hoef me er niet in te verdiepen. Maar ik zou niet weten waar ik goede info zou moeten vinden.
Mi vind je dat in elk geval niet bij de producent of bij de mensen die er goed geld aan verdienen. De artsen die ze zetten zijn ook grotendeels afhankelijk van de info die van de producent komt, dus geen idee...
De medische wereld is zo naar geworden. Ik vertrouw het gewoon niet meer. En ik moet je eerlijk zeggen, sinds ik gestopt ben met medicatie en therapieen gaat het zoveel beter als toen ik nog wel in de mallemolen zat. Ik ben geen zorgmijder, ik ben wel heeeeeeeeeeeeeel selectief met wat ik aan zorg afneem.
Siberienne schreef:En die redenatie volg ik niet: de overheid verdient geen geld aan vaccin productie. Het enige waar ze wel geld aan verdienen is de bezuiniging op zorgkosten. De overheid - en dus het RIVM - heeft er geen belang bij om meer vaccins te zetten dan nodig toch?Misschien willen ze dat ook allemaal wel, maar ja, numerus clausus en dat soort dingen...
Ik kan wel allerlei manieren vinden waarop invloed uitgeoefend wordt, maar de meeste artsen gaan niet in de openbare gezondheidszorg werken om er rijk van te worden.
((( dan konden ze beter cardioloog oid worden )))
Siberienne schreef:En die redenatie volg ik niet: de overheid verdient geen geld aan vaccin productie. Het enige waar ze wel geld aan verdienen is de bezuiniging op zorgkosten. De overheid - en dus het RIVM - heeft er geen belang bij om meer vaccins te zetten dan nodig toch?Het ironische is dan nog dat precies die pagina van kritisch prikken die ik quotte voor de helft is gevuld met een goedkoop stuk reclame voor een of ander kwakzalverboekje. Vol met ongefundeerd en feitenvrij gezever, uiteraard. Maar nee, het RIVM, dat zijn de engerds die aan ons willen verdienen door ons leugens te verkopen.
Ik kan wel allerlei manieren vinden waarop invloed uitgeoefend wordt, maar de meeste artsen gaan niet in de openbare gezondheidszorg werken om er rijk van te worden.
Siberienne schreef:En die redenatie volg ik niet: de overheid verdient geen geld aan vaccin productie. Het enige waar ze wel geld aan verdienen is de bezuiniging op zorgkosten. De overheid - en dus het RIVM - heeft er geen belang bij om meer vaccins te zetten dan nodig toch?Ik heb het al eerder gezegd, maar ik zeg het nog eens. De overheid is al jaren bezig de zorg tot op het bot uit te kleden. Bezuiniging na bezuiniging, steeds minder personeel, steeds meer macht naar zorgverzekeraars, waardoor medicijnen om geld draaien ipv om genezing, pgb's die een compleet rampenplan zijn geworden door bezuinigingen, wachtlijsten die niet normaal meer zijn enz enz.
Kaela schreef:Ik heb het al eerder gezegd, maar ik zeg het nog eens. De overheid is al jaren bezig de zorg tot op het bot uit te kleden. Bezuiniging na bezuiniging, steeds minder personeel, steeds meer macht naar zorgverzekeraars, waardoor medicijnen om geld draaien ipv om genezing, pgb's die een compleet rampenplan zijn geworden door bezuinigingen, wachtlijsten die niet normaal meer zijn enz enz.Ik zat te broeden op bovenstaande. Maar nu jij klaar bent met deze tekst kan ik weer gemakkelijk zeggen:
En dan zou het vaccinatieprogramma enkel en alleen in het beste belang van ons brave burgertjes zijn, terwijl het de overheid heel erg veel geld zou kosten? Want onze gezondheid gaat de overheid zo aan het hart?
Ik geloof er Niets van. Met een hoofdletter. Iemand verdiend hier dermate leuk geld aan dat het in stand gehouden wordt. En als die iemand de overheid niet is, dan zorgt die iemand er wel voor dat de overheid er genoeg belang bij heeft om het programma te blijven doen.
Dat neem echt niet weg dat vaccinaties in principe een goed iets zijn en dat ik klakkeloos er mee stoppen ook heel eng vind! Ik zou zeker wel enten, zij het dat ik me er in zou proberen te verdiepen in hoeveel en wanneer.