Als ie los is valt er inderdaad vaak nog wel wat te fixen. Is niet alleen de beugel afgebroken? Klikt wel stoer, een open uitlaat. Net als onze amerikaan, die tevens duitser is.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Kim_S schreef: Meneer rijdt in onze auto naar zijn werk, en daar stapt hij in de auto van de zaak. Die hij dus niet mee naar huis mag nemenDa's flauw zeg!
Maar de nieuwe uitlaat is al besteld, hij moet hem er dan nog onder leggen zo gauw hij geleverd wordt.
Ik wil ook over 3 weken een kachel... boehoe...
Meneer kan alles
Maar als hij (met opleiding als automonteur) zegt dat er een nieuwe moet komen dan ga ik daar voor het gemak van uit. Nieuwe was niet mega duur ook, maar ja, toch weer een maandje langer op de kachel wachten...
Ik hoor straks als hij thuis is het exacte verhaal wel. Moest het doen met een paar appjes, druk druk...![]()
eelke schreef: Volgens mijn vriend - de lasser - krijg je een uitlaat niet goed gelast want. Eh. Iets met een mengsel van metalen... ??? iets met klok en klepel dusTis de einddemper. Klok en klepelvolgens mij iets met dat ie meestal na het spruitstuk afbreekt en das's van gietijzer. Ofzo. Ja, klok en klepel
Als ie los is valt er inderdaad vaak nog wel wat te fixen. Is niet alleen de beugel afgebroken? Klikt wel stoer, een open uitlaat. Net als onze amerikaan, die tevens duitser is.
*Lia* schreef: Ik heb nog geen kachel aan gehad, maar de luchtvochtigheid is heel hoog. Zelfs 89 %. Ik kom er echt niet veel langer onderuit om te gaan stoken. Het huis waar ik in woon is in 2005 nieuw opgeleverd. Dus nu 9 1/2 jaar oud. Ik lieg het niet, maar de buitenmuren zijn vreselijk nat. Zelfs zo erg dat de schimmel erop staat. Heel erg goed geiosoleerd natuurlijk. Jaaaaaaaaaaaaaa, een nieuw huis heeft zeer goede isolatie.Lia, ventileer je genoeg?
Mini's 3-tal schreef: Lia, ventileer je genoeg?
koekje schreef: Wij gaan misschien ook een kachel nemen. Meneer heeft naar een pelletkachel zitten kijken. Voor in de mancave in het nieuwe huis.Ja leuk!
Tanna schreef: 20 graden hier, we redden het nog prima zonder verwarming.Hier dito!
Tanna schreef: 20 graden hier, we redden het nog prima zonder verwarming.Hier red ik het niet meer maar de wind staat dan ook regelmatig vol op het huis ;-)