Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door CindyMayella
Hier pastei vanavond... weet niet of er veel ingaat vanavond :-\ .... heb gister alleen een bord sla gegeten, had geen trek in de rest.... voor morgen heb ik een maaltijdpasta staan, dat is wel lekker met deze hitte :P .....
Door -Annemarie-
Gisteren halloumifrietjes uit de frituur, sperziebonen bij. Denk dat ik vanavond gegrilde courgette met feta maak, en witlofslaai bij.

Wij steken de bbq niet meer aan hier, met alle rieten daken om ons heen.
Door El_Kato
De Q gaat hier vandaag ook niet aan het is me echt te warm om er nog een extra hittebron bij te zetten. Kippetje was al in huis maar gaat in de Airfryer gegaard worden. Nog steeds met een frisse citroen en tijm marinade. We hebben nog komkommer liggen dus denk dat we een frisse komkommer salade bij eten ;)
Ik heb inspiratie nodig denk ik; koken is even geen optie meer. Onze keuken is op het zuidwesten met volle bak zon dus. Op zich is het te doen in de keuken om er te zijn rond 18. Maar als ik dan ook nog moet koken dan loopt het zweet me op een gegeven moment langs plekken....
Dus iemand nog ideetjes? Behalve slalalala? Oh en ik heb een echte carnivoor in huis, zonder is geen eten vind mijn meneer...
Door Siberienne
constance.blokzijl schreef:Ik heb inspiratie nodig denk ik; koken is even geen optie meer. Onze keuken is op het zuidwesten met volle bak zon dus. Op zich is het te doen in de keuken om er te zijn rond 18. Maar als ik dan ook nog moet koken dan loopt het zweet me op een gegeven moment langs plekken....
Dus iemand nog ideetjes? Behalve slalalala? Oh en ik heb een echte carnivoor in huis, zonder is geen eten vind mijn meneer...

Maaltijd salade met vlees? EerGisteren hadden we pasta salade met gerookte kip, avocado tomaat, komkommer lente-uitjes ed

Of op z’n Frans zo’n bordje met ham, worst, chorizo ed en dan rauwkost erbij en frietjes oid

Of gazpacho met brood en vleesbrood beleg? Gazpacho kun je in de blender maken zonder koken.

Gegrilde kip kun je ook koud eten trouwens, of even opwarmen in de magnetron
Siberienne schreef:

Maaltijd salade met vlees? EerGisteren hadden we pasta salade met gerookte kip, avocado tomaat, komkommer lente-uitjes ed

Of op z’n Frans zo’n bordje met ham, worst, chorizo ed en dan rauwkost erbij en frietjes oid

Of gazpacho met brood en vleesbrood beleg? Gazpacho kun je in de blender maken zonder koken.

Gegrilde kip kun je ook koud eten trouwens, of even opwarmen in de magnetron
Maaltijdsalade had ik al bedacht, Caesar vinden we altijd erg lekker.
Maar iets met gerookte kip is nog makkelijker natuurlijk.

De bbq is tot zaterdag ook nog geen optie, onze tuin is net de Sahara de stratenmaker komt zaterdag, dus dat zand is te heet om in te zijn in de avond.
Door -Annemarie-
Deze drie-kleuren maaltijdsalade (vegetarisch) maak ik vaak:
Peultjes (geblancheerd en afgekoeld) - kidneybonen - mais - ijssla - kaas. Voor de dressing een sjalotje - slagroom - kwark - azijn. Het originele recept doet er ook nog rozijnen door maar dat vind ik yuk. Hoeveelheden kun je zelf bepalen.
Alle vaste ingrediënten mengen. Dressing: sjalotje fijn snipperen - slagroom lobbig kloppen - kwark (ik heb nooit kwark maar wel Griekse yoghurt) en azijn toevoegen. Zout en peper naar smaak erdoor roeren. Dressing apart van de salade serveren.

Je kunt er i.p.v. kaas natuurlijk ook kip doordoen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door