Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
Too schreef:;D
Contrabande is herplaatst en/of genuttigd.

Frisse start:
Salade van spitskool, sinaasappel en walnoot, lepel pasta ,stukje kip erbij.,

Morgen overdag keurig beschaafd inclusief rauwe groenen , veel water ed.
Een courgette, pasta, tomaat, blikje tonijn hussel als avondeten, na sporten klein bakje kwark met optioneel fruitje.
:groupwave2:
Je mag toch wel 's een keertje uit de band springen? Anders is het niet te doen hoor :-*

Vanavond pasta met rooie saus met heul veul basilicum. Erbij salade van tomaat/feta/komkommer.
Door El_Kato
Vanavond eten we chicken faijitas uit een kookboek van Jamie Oliver wat ik zaterdag uit de bieb heb meegenomen. Weet even niet hoe die heet iets van iedereen kan koken. Staan echt lekkere recepten in dus ga er een paar overnemen voordat het boek terug gaat :)

Morgen weet ik nog niet maar woensdag een experiment met de Q. Zie de beercan chicken steeds voorbij komen maar begreep dat het blikje bier eigenlijk niet veel toevoegt wanneer je het bier niet eerst verwarmd. Wil nu een aangepaste versie maken, de kip insmeren met een mengsel van knoflook, zout, peper, tijm en citroensap en misschien wat honing. Ook onder de huid. In het blikje wil ik citroensap met wat water en honing denk ik doen wat ik eerst tot het kookpunt verhit. De uitgeperste citroenschillen in de kip en het blikje erin en dan zo op de Q. Met een lekkere salade erbij :)
Door Lizzy
Ik ga vanavond maar een vega burger bakken met salade (tomaat, ui, avocado enzo) op een broodje. Weinig trek op het moment dus een beetje makkelijk eten maar.
Door Kaela
De courgettesoep van mijn eerste twee courgettes was verrrrrrukkelijk! Daar hebben we de pizza van eergister bij gegeten. Beetje stout en beetje gezond!

Vandaag de rest van de courgettesoep en ik denk broodjes erbij. Gaat wel een uitdaging worden om een beetje goed te eten komende week vrees is. Met de warmte koken wordt je ook niet blij van.
Door Lizzy
Is het vega soep? Zo ja, heb je het recept? (de bio courgettes zijn deze week in de persoonlijke bonus :biggrin2: ). Nou is er natuurlijk niks lekkerders dan groenten uit je eigen tuin!
Door Kaela
Lizzy schreef:Is het vega soep? Zo ja, heb je het recept? (de bio courgettes zijn deze week in de persoonlijke bonus :biggrin2: ). Nou is er natuurlijk niks lekkerders dan groenten uit je eigen tuin!
Ja super simpel, is zelfs vegan. Voor elke courgette 1 ui en 2 a 3 tenen knoflook nemen. Ui fruiten, als die bruin en zacht beginnen te worden de kleingesneden knoflook erbij. Ik doe er op dat moment ook een eetlepel gedroogde kruiden (provenciaals oid) bij en bak dat even mee. Dan voor elke courgette een halve liter boullion en de in blokjes gesneden courgette. Even koken tot de courgette zacht is geworden en dan met de staafmixer zo glad als je het hebben wilt pureren. Tijdens het koken proef ik een keer of de boullion smaakvol genoeg is, op smaak maken naar wens met zout en peper.

Er hoort dan op het eind wat zachte geitenkaas doorheen, maar dat doen wij eigenlijk nooit. Zo is de soep ook al romig en lekker.
Door Lizzy
Kaela schreef:Ja super simpel, is zelfs vegan. Voor elke courgette 1 ui en 2 a 3 tenen knoflook nemen. Ui fruiten, als die bruin en zacht beginnen te worden de kleingesneden knoflook erbij. Ik doe er op dat moment ook een eetlepel gedroogde kruiden (provenciaals oid) bij en bak dat even mee. Dan voor elke courgette een halve liter boullion en de in blokjes gesneden courgette. Even koken tot de courgette zacht is geworden en dan met de staafmixer zo glad als je het hebben wilt pureren. Tijdens het koken proef ik een keer of de boullion smaakvol genoeg is, op smaak maken naar wens met zout en peper.

Er hoort dan op het eind wat zachte geitenkaas doorheen, maar dat doen wij eigenlijk nooit. Zo is de soep ook al romig en lekker.
Mmmm, lekker! Dank je!
Door Too
- pien - schreef::groupwave2:
Je mag toch wel 's een keertje uit de band springen? Anders is het niet te doen hoor :-*

Vanavond pasta met rooie saus met heul veul basilicum. Erbij salade van tomaat/feta/komkommer.

Een keertje, met mate, een beetje, gedoseerd.... ;D ;D ;D
Da's allemaal veelste moeilijk ( en altijd streng ook trouwens)
Door Lizzy
Courgette-soep ala Kaela. Met een omlet met gebakken champignons. Voor Leo lekker vers brood erbij, voor mij geen brood. Ik probeer weer eens minder koolhydraten te eten ::)
Door - pien -
baileys schreef:20180722_125511.jpg20180722_223522.jpg

Zelf pulled pork gemaakt. Duurt even, maar dan heb je ook wat.
Jaha, dat duurt even. Maar lékker :D Super :thumbup:

Wij eten vanavond andijviestamppot.
Door Kaela
Lizzy schreef:Courgette-soep ala Kaela. Met een omlet met gebakken champignons. Voor Leo lekker vers brood erbij, voor mij geen brood. Ik probeer weer eens minder koolhydraten te eten ::)
En, was het te eten?

Hier de volgende courgette geoogst. Daar wil ik morgen fritatta van gaan maken. Wel jammer dat ze precies nu groeien, want erg hongerig zijn we niet met dit weer. Als we ze niet op tijd opkrijgen ga ik beginnen met uitdelen.

Vanavond heel saai doperwtjes/worteltjes met een vegaburger. Maar als toetje gaan we softijs eten bij de snackbar met enorm lovende recenties. Zin in!!!
Door Lizzy
Kaela schreef:En, was het te eten?

Hier de volgende courgette geoogst. Daar wil ik morgen fritatta van gaan maken. Wel jammer dat ze precies nu groeien, want erg hongerig zijn we niet met dit weer. Als we ze niet op tijd opkrijgen ga ik beginnen met uitdelen.

Vanavond heel saai doperwtjes/worteltjes met een vegaburger. Maar als toetje gaan we softijs eten bij de snackbar met enorm lovende recenties. Zin in!!!
Het is voor zo meteen maar de soep is al klaar. En heeeeerlijk! Dank je wel voor het recept. Ik heb de uien in ghee gebakken en er inderdaad Provençaalse kruiden overheen gedaan en ik vind de smaak zo echt heel lekker.

Het is zeker jammer dat je ze niet op gaat krijgen.... En soep maken en die invriezen? Je woont zeker niet in de buurt he? :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door