Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3421329
Ik heb zojuist het boek Help je hond bij Angst van Monique Bladder besteld.
Bella vindt het zonder Xindy op straat geen pretje :-\
Ze loopt met plezier het rondje dat we de laatste weken van Xindy's leven met de meiden hebben gelopen. Maar verder durft ze niet meer. Ze maakte voorheen lichamelijk contact met Xindy als het haar te spannend werd, maar dat gaat dus niet meer.
Hopelijk staat er iets in het boek waar ik haar mee kan helpen..

Ze heeft ook wat kriebels, dus ander/enkelvoudig voer en beloningvoertjes besteld zodat het hopelijk daarmee voorbij gaat.
Door Siberienne
#3421358
Eef+Stippels schreef: wo 10 mar 2021, 15:56 Ik heb zojuist het boek Help je hond bij Angst van Monique Bladder besteld.
Bella vindt het zonder Xindy op straat geen pretje :-\
Ze loopt met plezier het rondje dat we de laatste weken van Xindy's leven met de meiden hebben gelopen. Maar verder durft ze niet meer. Ze maakte voorheen lichamelijk contact met Xindy als het haar te spannend werd, maar dat gaat dus niet meer.
Hopelijk staat er iets in het boek waar ik haar mee kan helpen..

Ze heeft ook wat kriebels, dus ander/enkelvoudig voer en beloningvoertjes besteld zodat het hopelijk daarmee voorbij gaat.
Ik zit hier in Noorwegen bij ee FB groep ‘hundepass for hverandre’ oftewel ‘op elkaars hond passen’ en zag laatst een oproep van iemand met een wat onzekere angstige hond om samen te gaan wandelen om de hond en te helpen. Zou zoiets kunnen helpen? Ik zou graag met Shadow helpen maar helaas woon ik iets te ver weg :biggrin2:

Bedenk me trouwens dat ik niet (meer) precies weet waar je in de buurt woont?

Wel naar om dat zo te zien, maakt het gemis wel extra groot...
Door Siberienne
#3421359
En verder is het hier ‘de dag na gisteren’. We hebben het zo goed mogelijk gedaan maar persoonlijk hoop ik toch nooit meer een ‘digitale begrafenis’ te hoeven doen van een naaste. Het is toch .. raar.
#3421374
Siberienne schreef: wo 10 mar 2021, 18:02 En verder is het hier ‘de dag na gisteren’. We hebben het zo goed mogelijk gedaan maar persoonlijk hoop ik toch nooit meer een ‘digitale begrafenis’ te hoeven doen van een naaste. Het is toch .. raar.
Dat lijkt mij ook raar ...

:bigarmhug: :bigarmhug:
#3421375
Siberienne schreef: wo 10 mar 2021, 18:00 Ik zit hier in Noorwegen bij ee FB groep ‘hundepass for hverandre’ oftewel ‘op elkaars hond passen’ en zag laatst een oproep van iemand met een wat onzekere angstige hond om samen te gaan wandelen om de hond en te helpen. Zou zoiets kunnen helpen? Ik zou graag met Shadow helpen maar helaas woon ik iets te ver weg :biggrin2:

Bedenk me trouwens dat ik niet (meer) precies weet waar je in de buurt woont?

Wel naar om dat zo te zien, maakt het gemis wel extra groot...
Ik probeer haar zoveel mogelijk contact te laten maken met honden die we tegenkomen (bekende honden of nadat ik heb gecheckt of ze vriendelijk zijn), maar waar ze eerder erg enthousiast werd heeft ze nu weinig tot geen interesse meer en fleurt ze er ook niet van op, ze mist echt Xindy :'(
Ik vind het zo sneu voor haar, ze heeft nu al twee zussen verloren waar ze enorm dol op was :'(

Ze krijgt gelukkig wel meer zelfvertrouwen van puzzelen. Laatst was ze buiten erg geschrokken, ze trilde als een rietje, en thuis was ze nog steeds erg onder de indruk. Toen heb ik de puzzels tevoorschijn gehaald en toen kwam ze weer uit haar schulp. Na een paar puzzels was ze weer ontspannen en zelfs happy :smitten:
Door Siberienne
#3421377
Eef+Stippels schreef: wo 10 mar 2021, 19:27 Ik probeer haar zoveel mogelijk contact te laten maken met honden die we tegenkomen (bekende honden of nadat ik heb gecheckt of ze vriendelijk zijn), maar waar ze eerder erg enthousiast werd heeft ze nu weinig tot geen interesse meer en fleurt ze er ook niet van op, ze mist echt Xindy :'(
Ik vind het zo sneu voor haar, ze heeft nu al twee zussen verloren waar ze enorm dol op was :'(

Ze krijgt gelukkig wel meer zelfvertrouwen van puzzelen. Laatst was ze buiten erg geschrokken, ze trilde als een rietje, en thuis was ze nog steeds erg onder de indruk. Toen heb ik de puzzels tevoorschijn gehaald en toen kwam ze weer uit haar schulp. Na een paar puzzels was ze weer ontspannen en zelfs happy :smitten:
Zou speurtraining iets kunnen zijn? Ik heb daar sommige honden zo van op zien knappen qua zelfvertrouwen.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3421384
Deze week weer begonnen met werken. En gelijk vandaag op kantoor, want volgende week heb ik een grotere klus waarvoor ik zeker op kantoor moet gaan werken. Zo fijn om weer eens met andere mensen koffie te drinken, om weer geroezemoes te horen... Ik word hier blij van!
#3421405
Ronald schreef:Deze week weer begonnen met werken. En gelijk vandaag op kantoor, want volgende week heb ik een grotere klus waarvoor ik zeker op kantoor moet gaan werken. Zo fijn om weer eens met andere mensen koffie te drinken, om weer geroezemoes te horen... Ik word hier blij van!
Fijn om te horen!!! Zal je goed doen ;) .....
#3421462
Siberienne schreef: wo 10 mar 2021, 19:56 Zou speurtraining iets kunnen zijn? Ik heb daar sommige honden zo van op zien knappen qua zelfvertrouwen.
Bedankt voor het meedenken! :)

Dat heb ik idd ook al vaker gelezen, dat honden daar meer zelfvertrouwen van kunnen krijgen en ik heb daar al eerder voor gezocht. Maar bij het ene soort speuren moet ze dan een persoon opzoeken en ze houdt niet van mensen dus dat ze die dan vindt (als ze ze al wil zoeken) is niet echt een beloning :P

Ik heb nu opnieuw gezocht en kwam nog zweetwerk tegen, maar dan moeten ze een bloedspoor van runderbloed (?) volgen en dat spreekt me niet echt aan.... Dat lijkt ook meer voor honden die met een jager meegaan?

Ik ga hier nog verder op googlen. Ik kwam ook een boek tegen om zelf te leren speuren met je hond. Misschien is dat nog wat..

Onze dierentolk gaat ook nog even bij Bella peilen waar ze behoefte aan heeft.
#3421463
Ronald schreef: wo 10 mar 2021, 20:33 Deze week weer begonnen met werken. En gelijk vandaag op kantoor, want volgende week heb ik een grotere klus waarvoor ik zeker op kantoor moet gaan werken. Zo fijn om weer eens met andere mensen koffie te drinken, om weer geroezemoes te horen... Ik word hier blij van!
Fijn, geniet ervan! :)
Door Siberienne
#3421472
Eef+Stippels schreef: do 11 mar 2021, 16:35 Bedankt voor het meedenken! :)

Dat heb ik idd ook al vaker gelezen, dat honden daar meer zelfvertrouwen van kunnen krijgen en ik heb daar al eerder voor gezocht. Maar bij het ene soort speuren moet ze dan een persoon opzoeken en ze houdt niet van mensen dus dat ze die dan vindt (als ze ze al wil zoeken) is niet echt een beloning :P

Ik heb nu opnieuw gezocht en kwam nog zweetwerk tegen, maar dan moeten ze een bloedspoor van runderbloed (?) volgen en dat spreekt me niet echt aan.... Dat lijkt ook meer voor honden die met een jager meegaan?

Ik ga hier nog verder op googlen. Ik kwam ook een boek tegen om zelf te leren speuren met je hond. Misschien is dat nog wat..

Onze dierentolk gaat ook nog even bij Bella peilen waar ze behoefte aan heeft.
Die spoorloper heeft lekkers bij zich, zou dat helpen? Ik ben spoorloper geweest voor een hond die ook niet echt vd andere mensen was, dus die negeerden we en zorgden dat lekkers klaar stond bij mijn voeten oid.

Er zijn nog veel meer mogelijkheden hoor, ik heb met Shadow ook gezocht naar een kist in het bos etc.

Of een spoor getrokken met een sok met tonijn erin.

Het is maar wat je er van maakt. Je kunt ook zelf wat aan de gang gaan met deze oefeningen https://suzanneclothier.com/article_dut ... gebruiken/

Het is denk ik meer dat een wandeling & speurspel bij haar gecombineerd zouden kunnen worden. Zoiets. Speuren kan ook stress opleveren dus snel succes lijkt me bij haar wel erg belangrijk.

Je kunt haar bv ook jou op laten zoeken, dat je vriend haar aan de lijn heeft. Zoiets.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3421474
Een hond hoeft niet dol op mensen te zijn om het wel leuk te vinden mensen te zoeken. Bij de retrail dagen komen we dat vaak tegen, hondjes die gereserveerd tot erg angstig zijn. Die krijgen de ruimte en daar wordt ook gepast op gereageerd. Geen enthousiast Oooooh wat ben je knap, maar lekkers op een afstandje en rustig contact maken, op innitiatief van de hond.
En dan zie je elke keer weer dat ze na een paar spoortjes vertrouwen krijgen. Jij bent oke, jij respecteert wat ik nodig heb. En negen van de tien keer hebben de sporenlopers aan het eind van de dag een lebber of een knuffel gehad, of toch minstens een fijn kriebel momentje.

En als ik naar Oscar kijk, dan was Juf Nella by far zijn facoriete persoon op deze aardbol (buiten ons). De enige die hij gezoend heeft, de enige voor wie hij al begon te blaffen in de auto.

Ik kan het je dan ook echt aanraden!
Gebruikersavatar
Door Fioon
#3421475
Mijn hond houdt ook niet van (vreemde)mensen maar de speurjuf is nu zijn favoriet! Heel rustig en mooi heeft ze het contact opgebouwd, hij hoeft niks en alles mag. Speuren vindt hij echt te gek!
Door zurca
#3421491
Ik hoop dat Bella 'gewoon' nog wat tijd nodig heeft om weer haar eigen ik te worden en dat je een passende manier vind om haar daar bij te helpen :-*
Fijn dat puzzelen haar goed doet. Zit je op fb? Daar is een Hersenwerk voor honden groep. Misschien kan je daar ook nog inspiratie op doen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door