Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door src_esther
Gisteren roerbak (rode ui, paksoi, gember, rode peper, knoflook, rode paprika) met kip + boekwietnoedels, eergisteren bijna hetzelfde alleen ipv kip waren het shiitake en oesterzwam en de noedels waren boekweit-bataat. Op het laatst mengsel van tamari, oestersaus, specerijen, sesamolie en beetje water.

En omdat die roerbak altijd zo vreselijk gezond voelt vandaag pannenkoeken! :biggrin2: Bloem, melk(2/3)-karnemelk(1/3)-mix, ei, zout, bakingsoda. Bakken in de roomboter. Spek-kaas, spek, kaas, natureel.
Door - pien -
- pien - schreef:Gister roerbakgroente (bonus) met garnalen en mie. Met vissaus, oestersaus en sesamolie :dribble:
Vanavond iets met groente uit de tas. Nog even prakkizeren dus.
Het werd dirty rice met groenten die ik nog had.
Vanavond verse friet met sla en lamskoteletjes :dribble:
Door koekje
Gehaktballetjes, slaai, gebakken krieltjes met juin en champs. Voor de kinders broccoli erbij, Als toetje fruitsalade.
De gehaktballetjes waren erg lekker; Lennard en Fabian hebben er wel 3 gegeten.
Door Angelique
Lizzy schreef:Recept? :biggrin2:

Bietjes...ik ben lui en energiezuinig, dus voorgekookte. Rode ui, feta 3/4, halve zak rucola en flinke hand veldsla of spinazie (iig een wat donkere sla, geen ijsberg), handje walnoten, pasta, ik had nu driekleuren vlinders, maar andere zal ook wel smaken. Dressing van olijfolie, pittige mosterd, honing (beide een desertlepel), zout en peper (niet te zuinig)

Ff schudduh...en klaar is klara :biggrin2:

Smaakt uitermate goed met een stukkie witvis, dus dat mag ook een vegavisflap zijn.
Door Lizzy
Angelique schreef:Bietjes...ik ben lui en energiezuinig, dus voorgekookte. Rode ui, feta 3/4, halve zak rucola en flinke hand veldsla of spinazie (iig een wat donkere sla, geen ijsberg), handje walnoten, pasta, ik had nu driekleuren vlinders, maar andere zal ook wel smaken. Dressing van olijfolie, pittige mosterd, honing (beide een desertlepel), zout en peper (niet te zuinig)

Ff schudduh...en klaar is klara :biggrin2:

Smaakt uitermate goed met een stukkie witvis, dus dat mag ook een vegavisflap zijn.
Mmmmm, klinkt heerlijk! Staat genoteerd, dank je wel :-*

Ik ben aardappelsalade aan het maken. Dat eten we met koolsalade, dooie viskoekjes voor Leo en ik realiseer me net dat ik de Ciabatta ben vergeten ::)
Door Too
Charlie Angel schreef:Die bietjes klinken erg lekker zo. Maar dan zonder pasta, even denken wat ter vervanging.
Zijn jullie heel streng koolhydraat-arm/vrij?
Iets als linzenpasta mag dat wel?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door