Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ronald
Dankjewel dames...

@Hanna: Ik ken het verschijnsel. Ik heb op een gegeven moment een vriendin gevraagd om te helpen orde in de chaos te scheppen. Want chaos in mijn hoofd gaf ook chaos in mijn huis, of andersom (waarschijnlijker: en andersom).

Mijn huisje ziet er op zich nu best wel goed bewoonbaar uit. Het is schoon, het meeste zit in kasten en/of dozen. En een deel staat buiten zicht, in de schuur of in de opslag.
Als straks de nieuwe keuken geplaatst is, wordt er definitief opgeruimd.
Door sam28
hannabelgje schreef:Mijn huis is gewoon een zooitje. Mensen denken altijd dat ik overdrijf maar dat is dus niet zo.....
Maar het begin is weer gemaakt en dat gaat echt wel goedkomen. Hij wil me ermee gaan helpen, maar dat wil ik dan weer niet. Hij mag helpen met de tuin. Mijn huis doe ik liever zelf eigenlijk. Dat gesprek moet ik nog ff aangaan pfff.
Maar hij is super lief en zegt ook dat hij voor mij gaat en ook mijn tekortkomingen geen probleem vindt.
Ik kan enorm projecteren want ik heb echt hele slechte ervaringen gehad met iemand die superlief was en me overal wel mee wilde helpen. Je snapt dat ik daar enorm van in de allergie schiet ondertussen. Op jouw verhaal kan ik alleen maar denken, je wilt niet helpen, je wilt afhankelijk maken.
Hoezo ga je voor mij en mijn tekortkomingen? Als het huis maar is opgeruimd? Maar goed, mogelijk ben ik te allergisch maar wat je schrijft komt zo wat pusherig over. :sofa:

En ik snap het hoor, een goede vriendin van me heeft ook een grote rommel in huis. Een andere vriendin en ik hebben haar wel eens geholpen met opruimen. Maar dat kwam vanuit haar, het was haar vraag.
Door Ronald
hannabelgje schreef: zo 13 feb 2022, 15:12 Hij noemt het zo niet hoor, dat doe ik. Hij zegt juist dat er niks mis is met mij. En dat ik mezelf niet zo omlaag moet praten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
En zo krijgt het verhaal alsnog een positieve wending! :)
Door hannabelgje
Gisteravond is hij nog langs gekomen. Ik was bij mijn ouders maar hij wilde me graag zien. Dus gezellig gegeten met z'n viertjes.
Het gekke is dat als ik hem een aantal dagen niet zie ik terugga naar single modus. Dan hoeft het allemaal ff niet meer van mij. Twijfel ik weer of ik wel door wil gaan enz. Als ik hem dan weer zie dan weet ik weer hoe lief en leuk ik hem vind en dan zijn de vlinders er weer. Heel raar.
Vanavond ga ik naar hem. Wel zin in. Ik denk dat ik gewoon een beetje raar ben.

Door sam28
Misschien is dat wel normaal in de beginfase, als je al zo lang alleen bent geweest. Ook een soort bescherming voor jezelf en omdat je elkaar nog niet goed kent is er ook niet een diepe connectie nog.
Ik heb dat in het begin ook gehad wat jij beschrijft. Nu na 2 maanden heb ik dat niet meer maar is dat ingewisseld voor een onzekerheid waar je U tegen zegt. :biggrin2: :biggrin2:
Door hannabelgje
Gisteren in de storm naar Eindhoven gereden. Wel logeerspulletjes mee voor de zekerheid. Toen ik vroeg of hij nog iets wist wat ik niet moest vergeten, ja Zoë haar mand en haar eten was zijn antwoord. Lol iets met prioriteiten. Denk dat hij haar leuker vindt dan mij.
Maar de storm was gisteren na 23 nog niet minder dus samen Zoë uit gaan laten en daarna samen het bed in gekropen.
Nu weer ff thuis en vanavond weer terug. Hij is zoooo leuk en lief.

Door Lizzy
hannabelgje schreef: za 19 feb 2022, 10:13 Gisteren in de storm naar Eindhoven gereden. Wel logeerspulletjes mee voor de zekerheid. Toen ik vroeg of hij nog iets wist wat ik niet moest vergeten, ja Zoë haar mand en haar eten was zijn antwoord. Lol iets met prioriteiten. Denk dat hij haar leuker vindt dan mij.
Maar de storm was gisteren na 23 nog niet minder dus samen Zoë uit gaan laten en daarna samen het bed in gekropen.
Nu weer ff thuis en vanavond weer terug. Hij is zoooo leuk en lief.

Hahahahaha, dit klinkt goeeeehoeeeeed :-*

Veel plezier de komende dagen :-*
Door Ronald
Wat ontzettend leuk, Hanna! En hij vindt jou duidelijk leuk en hij realiseert zich ook dat Zoë heel belangrijk voor jou is.

Dus niet dat hij haar leuker vindt dan jou, hè... We hebben in een ander onderwerp al iemand het imposter syndrome zien benoemen... hij zet jou duidelijk op de eerste plaats. Het wordt tijd dat jij dat voor jezelf ook doet :cool:
Mannen zijn ook gewoon geprogrammeerd om lief te zijn voor de kinderen (en bij uitbreiding honden :P) van de vrouw die ze willen. Dit omdat het ook echt werkt. Niets laat een vrouw op een positievere manier naar een man kijken dan lief zijn voor haar kinderen.
Dus: hij vind Zoë zo leuk omdat hij jou echt echt leuk vind. :P

(Dat doen zelfs apenmannetjes om een vrouw te verleiden. Ik hoop dat je dat niet als belediging ziet, dat is niet de bedoeling. Gewoon om aan te tonen dat het echt instinctief gedrag is. ;) )

Ik vind het heerlijk dat je dit gevonden hebt en om het te lezen. Het plezier en geluk spat er vanaf. Zalig. :)
Het is je meeer dan gegund!

Oh en ik wilde nog even zeggen dat als je je huis niet netjes houdt enkel voor jezelf, je dat in mijn opinie wel voor hem kan gaan doen. Ik ben ook zo. Ik ben het dus niet eens met bepaalde reacties. ;)
En het is gewoon een kwestie van wat het je kost (moeite van te proberen het netjes te houden) en wat het je opbrengt (de relatie met hem en het geniet van een netter huis). ;)
Relaties vergen altijd moeite en opoffering, dat gaat nooit helemaal vanzelf. :-*
Door Kaela
Dat zeg je mooi PoP. Mijn meneer is ook netter als ik ben. En ik vind het geen probleem daar een beetje om te denken. Eens spul op te ruimen ipv het uit mijn handen te laten vallen waar ik sta.
Daarentegen vouwt meneer eindeloos de deken op de bank op, omdat hij dat netjes vindt en ik het laat liggen zoals het ligt. Want ik kruip er straks toch weer onder. En als straks volgende week is vind ik dat ook goed :D

Geven en nemen is het. En er is maar 1 ding belangrijk: dat het geven niet ten koste gaat van jezelf. Dan kan je dat namelijk eindeloos.

En ach, niemand is perfect. Maar als je jou dekseltjes hebt gevonden hoeft dat ook niet. Beide kanten op niet. Dan kun je prima met iemands imperfecties leven.
Door Ronald
En toen hoorde ik "ploing" op mijn telefoon. Een dame die ik stiekem wel heel erg leuk vind, stuurt een berichtje. Dat ze toch wel heel erg graag en binnenkort met mij een biertje wil gaan drinken. Of een koppie thee...

Potverdikkeme... En ik had net gezegd dat het van mij allemaal even niet meer hoeft. Niet tegen haar trouwens. Vooral tegen mezelf.
Door smulpaap
Ronald schreef: za 19 feb 2022, 22:41 En toen hoorde ik "ploing" op mijn telefoon. Een dame die ik stiekem wel heel erg leuk vind, stuurt een berichtje. Dat ze toch wel heel erg graag en binnenkort met mij een biertje wil gaan drinken. Of een koppie thee...

Potverdikkeme... En ik had net gezegd dat het van mij allemaal even niet meer hoeft. Niet tegen haar trouwens. Vooral tegen mezelf.
Wat leuk ! Nou , hopelijk word het een gezellig samenzijn :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door