Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
zurca schreef:Leuke kleur Anne!
Fijn dat ze zo lekker lopen. Zodra de portemonnee mee wil werken ben ik ook van plan een paar aan te schaffen ;)
Deze waren rond de 55 euro, de Vapor Glove 3 voor dames. Ik loop er nu een paar dagen op (buiten dan, binnen nog wel echt blootvoets) en heb zelfs niet een klein beetje teenproblemen (Mortons) gevoeld tot op heden. Voor de vorm deed ik 's avonds bij de laatste wandeling nog wel mijn Lowa-wandelschoenen aan een paar dagen terug, maar daarmee kwam meteen weer zo'n klein Mortons-gevoeletje op na een kilometer of zo lopen. Ik vind het echt een uitkomst, die barefoots!
Door -Annemarie-
Lizzy schreef:Bedankt voor de filmpjes, ik heb ze gekeken. Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik net als Marina hierboven ook schrijf ik geen zin meer heb (na 50 jaar) om na te denken bij hoe ik moet lopen. Ik wil eigenlijk gewoon lekker lopen zoals ik loop :biggrin2: . Misschien niet zo slim, ik weet het niet :-\

Ik heb trouwens ook het boek "barefoot, sterke voeten voor een gezond lijf" van Kate Bowman gelezen. Ik vond het een ruk boek! Ik snapte van de oefeningen geen zak en ik vond het eigenlijk slecht opgebouwd en nergens over gaan. Op zoek naar beter leeswerk!
Ik loop ook lang niet de hele tijd verantwoord, wat je idd al meer dan 50 jaar doet laat zich niet meer zo makkelijk veranderen. ;)
Slenteren met Moyra doe ik heerlijk met overstrekte benen, een holle rug en alles ingezakt. :biggrin2:
Door Lizzy
-Annemarie- schreef:Ik loop ook lang niet de hele tijd verantwoord, wat je idd al meer dan 50 jaar doet laat zich niet meer zo makkelijk veranderen. ;)
Slenteren met Moyra doe ik heerlijk met overstrekte benen, een holle rug en alles ingezakt. :biggrin2:
Nou, ik moet zeggen dat ik heel rap vergeet :biggrin2: . Hahaha, heerlijk, lekker ingezakt lopen ;D ;D ;D. Nee, ik snap ook wel dat je dat niet altijd moet doen, zo lopen... Misschien een beetje een middenweg :g:
Door hannabelgje
Net mijn eerste hondenuitlaatrondje gedaan op mijn Xero's. Wat een verschil nog met de vivo's zeg! Veel meer barefoot gevoel qua zool. Heerlijk!!

En qua nadenken over het lopen. Ik ga op mijn barefoots automatisch anders lopen. Op blote voeten doe ik dat ook. Kortere pasjes waardoor ik dan automatisch meer op mijn middenvoet loop ipv op mijn hak.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Kaio
Anne in Zweden schreef:Deze waren rond de 55 euro, de Vapor Glove 3 voor dames. Ik loop er nu een paar dagen op (buiten dan, binnen nog wel echt blootvoets) en heb zelfs niet een klein beetje teenproblemen (Mortons) gevoeld tot op heden. Voor de vorm deed ik 's avonds bij de laatste wandeling nog wel mijn Lowa-wandelschoenen aan een paar dagen terug, maar daarmee kwam meteen weer zo'n klein Mortons-gevoeletje op na een kilometer of zo lopen. Ik vind het echt een uitkomst, die barefoots!
Oo dat is niet te duur zeg. Zo goedkoop kan ik die niet vinden maar wel beduidend goedkoper dan de nieuwe 4. Heb jij van die dezelfde als je normale schoenmaat?
Door pearlsofpassion
Kaio schreef:Oo dat is niet te duur zeg. Zo goedkoop kan ik die niet vinden maar wel beduidend goedkoper dan de nieuwe 4. Heb jij van die dezelfde als je normale schoenmaat?
OH, dat wil ik ook wel weten.
Heb je die online besteld? En waar dan?
Door Anne in Zweden
Ik heb ze bij Amazon.de besteld, daar kreeg je op bepaalde kleuren en maten korting, en mijn maat met deze kleur was 58 euro toen (voor Zweden kwam er helaas nog 4 euro bij ivm hogere btw hier, maar goed). Helaas werkt het bij Amazon vaak zo dat als je er iets bestelt, het de volgende keer dat je het product bekijkt meteen een stuk duurder is, dus deze combinatie van maat en kleur kost nu 74 euro... ::) Maar misschien krijgen jullie weer andere prijzen te zien, bij andere kleuren en maten.

Ik heb normaal gesproken maat 39-39,5 en omdat er bij "Passform" stond dat 77% van de kopers "past precies" aangaf, heb ik maat 40 genomen (ook uit ervaring met mijn andere (vinger-)Vibrams, die ik in maat 41 heb omdat ze anders veeeel te klein zijn. Maat 40 Merrell is perfect voor mijn (smalle) voeten.
Door Kaio
Ah ok, dan heb ik wel een indicatie van de maat.
Ik heb sowieso het idee dat ze zijn gaan klooien met de maten. Ik heb oude nikes, 36 2/3 uk4 en 23,5 cm. Dan heb ik nu nieuwe schoenen 37 1/3 van Salomon, uk4, en 23 cm! Merk dat dat bij meer schoenen zo is.
Dus denk dat ik voor de 37,5 moet gaan

Op Amazon kom ik ze zo rond de 70 tegen maar bij Zalando ook.
Ja dat klopt van Amazon, per dag verschillen de prijzen en nadat je iets hebt gekocht dat is het gelijk duurder, die doen daar idd. iets mee
Door Lizzy
hannabelgje schreef:Net mijn eerste hondenuitlaatrondje gedaan op mijn Xero's. Wat een verschil nog met de vivo's zeg! Veel meer barefoot gevoel qua zool. Heerlijk!!

En qua nadenken over het lopen. Ik ga op mijn barefoots automatisch anders lopen. Op blote voeten doe ik dat ook. Kortere pasjes waardoor ik dan automatisch meer op mijn middenvoet loop ipv op mijn hak.

Is dat ook als je de binnenzool uit je Vivo's haalt?

Weet je wat ik me zat te bedenken? Dat wij het enige soort op aarde zijn die na moet denken over hoe we lopen :g:. Da's best gek....
Door pearlsofpassion
Lizzy schreef:Is dat ook als je de binnenzool uit je Vivo's haalt?

Weet je wat ik me zat te bedenken? Dat wij het enige soort op aarde zijn die na moet denken over hoe we lopen :g:. Da's best gek....
;D
Bedenk je dat nu pas?
Mensen zijn er ontzettend goed in alles oneindig veel ingewikkelder en lastiger te maken met die zogenaamde beschaving. Los van ongezonder ed.
En nu komen we er stillaan achter dat we het toch niet beter kunnen dan de natuur... ::)
Door doranto
pearlsofpassion schreef:;D
Bedenk je dat nu pas?
Mensen zijn er ontzettend goed in alles oneindig veel ingewikkelder en lastiger te maken met die zogenaamde beschaving. Los van ongezonder ed.
En nu komen we er stillaan achter dat we het toch niet beter kunnen dan de natuur... ::)
Precies! Het lichaam past zich nu eenmaal aan. Als je je voeten zodanig opsluit dat ze zelf niets meer kunnen doen...... Bij mijn generatie was dat zo en mijn eigen kinderen droegen ook stevige 'ergonomische' schoentjes :-\ . Achteraf dom. Maar ja, je denkt dat dat zo moet omdat iedereen het doet.
Ik zie het nu ook aan mijn kleindochter die vrijwel altijd op blote voetjes loopt. Die voetjes van haar zijn net handjes! Schoentjes vindt ze echt niet leuk, want dat voelt voor haar waarschijnlijk hetzelfde als wanten aan je handen. Gelukkig denkt mijn dochter er hetzelfde over nl.: 'use it or lose it'!
Door hannabelgje
Lizzy schreef:
Is dat ook als je de binnenzool uit je Vivo's haalt?

Nee dan geven de vivo's nog steeds veel minder barefoot gevoel dan met de Xero's. De xero's zijn veel flexibeler. Dat is echt net of je een extra huidlaag zonder gevoel onder je voeten hebt. Heerlijk!

Door doranto
hannabelgje schreef:Nee dan geven de vivo's nog steeds veel minder barefoot gevoel dan met de Xero's. De xero's zijn veel flexibeler. Dat is echt net of je een extra huidlaag zonder gevoel onder je voeten hebt. Heerlijk!

Precies zo is dat ook met de leguano's!
Door Kaela
Lizzy schreef:Is dat ook als je de binnenzool uit je Vivo's haalt?

Dat is niet waar. We timmeren ook ijzer onder paardenhoeven omdat ze zonder niet goed zouden kunnen lopen. Onze schoenen zijn tenminste nog zacht en schokdempend (de fancy hakken daar gelaten)...
Door doranto
Kaela schreef:Dat is niet waar. We timmeren ook ijzer onder paardenhoeven omdat ze zonder niet goed zouden kunnen lopen. Onze schoenen zijn tenminste nog zacht en schokdempend (de fancy hakken daar gelaten)...
Gelukkig doet niet iedereen dat hè. En gelukkig zijn er tegenwoordig ook goede alternatieven voor paarden die, om wat voor reden dan ook, gevoelig lopen.
Eigenlijk is wat jij schrijft nog erger dan alleen je eigen voeten verpesten. We doen dat dus ook bij anderen! pfffff :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door