Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Jantina schreef: Overigens las ik dat het aantal kisten niet gelijk staat aan aantal lichamen. Er kunnen meerdere lichamen in 1 kist zitten of diverse delen. Dat vond ik bizar!
Ik had eigenlijk niet anders verwacht gezien de staat van de lichamen. Ze zijn immers nog niet geïdentificeerd dus bij wijze van een arm en een been en een romp in een kist zou van 3 verschillende mensen kunnen zijn maar ook van 1 persoon.

Waar ik echt een enorme brok van in mijn keel kreeg en tranen in mijn ogen was het verhaal van Renuka Manisha Virangna Birbal, de grondstewardess die de omgekomen mensen als één van de laatsten heeft gezien: http://www.telegraaf.nl/vrouw/actueel/2 ... _in__.html
Jantina schreef: Volgens mij is de int. media alleen maar vol lof over onze laatste eer. En de mobieltjes... ach daar is de tijd naar. De ouders van 1 van de overledenen haalden juist troost uit al die mensen. Overigens las ik dat het aantal kisten niet gelijk staat aan aantal lichamen. Er kunnen meerdere lichamen in 1 kist zitten of diverse delen. Dat vond ik bizar!
Dat zijn nou typisch van die berichten à la Telegraaf waarvan ik denk: moet dat nou echt naar buiten gebracht worden? Ik denk dat ieder weldenkend mens snapt dat er geen keurige, hele lichamen in de kisten liggen. Maar dit soort details vind ik een smet werpen op de mooie, indrukwekkende beelden van de ceremonie van gisteren, en mogen wat mij betreft binnenskamers blijven  :-\
Door sella
Waarom zou dat niet mogen Natasja? Wij hebben in nl toch niet zo een streng vlaggen protocol. En hier in het oude deel van het dorp gaan alle vlaggen nog halfstok als iemand van de oudere garde is overleden uit respect.
En zo was ik dus ook geschokt vanmorgen toen ik het interview van de BBC keek, met de rebellenleider Borodaj.  :(
Als hij echt zo hard geroepen heeft bij alle instanties dat ze snel moesten komen, waarom heeft hij dat dan niet ook op tv gedaan, voor de hele wereld zichtbaar?  :-\
Het zijn vaak de nabestaanden die dit soort details toch eruit floepen. De ouders die ik dus gisteren op TV gezien hadden wisten ook dat zij waarschijnlijk heel lang moeten wachten op 'iets', als er iets komt. Blijkbaar weten de deskundigen al exact hoe en waar de inslag is geweest in het vliegtuig, en aan de hand van de indeling van de stoelen weten de nabestaanden dus ook al of er van hun geliefden veel of weinig over zal zijn. Klinkt vreselijk cru maar ik denk dat dat wel de vragen zijn waarop zij antwoord willen. Dat ze toch voor bereid kunnen zijn op wat komen gaat. Dit is die mensen natuurlijk in besloten kring verteld, maar ja, er is niemand die hen vervolgens kan verbieden er over te praten. De ene familie zal dat doen en de andere niet.
Jantina schreef: Het zijn vaak de nabestaanden die dit soort details toch eruit floepen. De ouders die ik dus gisteren op TV gezien hadden wisten ook dat zij waarschijnlijk heel lang moeten wachten op 'iets', als er iets komt. Blijkbaar weten de deskundigen al exact hoe en waar de inslag is geweest in het vliegtuig, en aan de hand van de indeling van de stoelen weten de nabestaanden dus ook al of er van hun geliefden veel of weinig over zal zijn. Klinkt vreselijk cru maar ik denk dat dat wel de vragen zijn waarop zij antwoord willen. Dat ze toch voor bereid kunnen zijn op wat komen gaat. Dit is die mensen natuurlijk in besloten kring verteld, maar ja, er is niemand die hen vervolgens kan verbieden er over te praten. De ene familie zal dat doen en de andere niet.
Maar dat is toch heel wat anders, of een nabestaande het zegt of de Telegraaf?
-Annemarie- schreef: En zo was ik dus ook geschokt vanmorgen toen ik het interview van de BBC keek, met de rebellenleider Borodaj.  :(
Als hij echt zo hard geroepen heeft bij alle instanties dat ze snel moesten komen, waarom heeft hij dat dan niet ook op tv gedaan, voor de hele wereld zichtbaar?  :-\
Niet gehinderd door enige diepgaande kennis verder over deze man, moeten we her en der ook concluderen dat we ernstig gekleurde boodschappen voorgeschoteld krijgen.
Lizzy schreef: Maar dat is toch heel wat anders, of een nabestaande het zegt of de Telegraaf?
Zonder de telegraaf te willen verdedigen, zijn er ook b.v. bij het NRC liveblogs van op de plek aanwezige twitterende journalisten geplaatst die uitvoerig beschreven dat het bezaaid lag met "stukjes" en hoe de bodybags gevuld werden (waar zou dit been bijhoren???). Voor mij hoeven dat soort details ook niet, grof gezegd kunnen we zelf wel bedenken dat daar weinig intacte lichamen liggen. Maar goed, ook dat lijkt dan 2014 te zijn, dat we dit soort dingen tot in de detail gaan zien zonder al teveel te moeten zoeken.

Maar dit is nog heilig hoor, ik heb russische fimpjes gezien waar je een bekende nog op zou herkennen  :-X Gewoon uitgezonden op het nieuws  :-X
Lizzy schreef: Maar dat is toch heel wat anders, of een nabestaande het zegt of de Telegraaf?
Dat van die meerdere personen in 1 kist kwam niet van de Telegraaf, want die lees ik niet. :P
NOS denk ik toch.
Angelique schreef: Zonder de telegraaf te willen verdedigen, zijn er ook b.v. bij het NRC liveblogs van op de plek aanwezige twitterende journalisten geplaatst die uitvoerig beschreven dat het bezaaid lag met "stukjes" en hoe de bodybags gevuld werden (waar zou dit been bijhoren???). Voor mij hoeven dat soort details ook niet, grof gezegd kunnen we zelf wel bedenken dat daar weinig intacte lichamen liggen. Maar goed, ook dat lijkt dan 2014 te zijn, dat we dit soort dingen tot in de detail gaan zien zonder al teveel te moeten zoeken.

Maar dit is nog heilig hoor, ik heb russische fimpjes gezien waar je een bekende nog op zou herkennen  :-X Gewoon uitgezonden op het nieuws  :-X
Ik begin die Russen steeds vreemdere 'jongens' te vinden. Een duister volkje. Dat onderzoek naar die met polonium vergiftigde geheim agent is ook weer geopend, vervolgens zie je die Poetin daar met de FIFA maffia staan om de aftrap van het WK 2018 te vieren... Rare snuiters. Waarmee je volgens mij serieus geen ruzie wil.  :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door