Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door May Linn
Lobbes2009 schreef: Klinkt lekker maar helaas zit er meel in dat mag Lobbes niet.

Ik hoop dat iemand anders nog iets weet. Ben er naar op zoek maar kan niets vinden :(
Yuki hier van het forum heeft ooit eens een hondentaart gemaakt voor haar hond.
Die was wel gemaakt van vers vlees.
Wat ik zo nog herinner, was de taart van een laag gemalen vlees met erop en er omheen stukje vlees. En gegarneerd met een takje peterselie.

Wat miss ook weleens leuk is om te maken, een verassings-omelet.
Omelet bakken in de pan, eruit halen en nog 1 of 2 bakken.
En dan de 1e omelet beleggen met lekkere stukjes vlees, dan daar weer een omelet bovenop en weer beleggen en dan de laatste omelet erop.
Krijg je ook een leuke taart :)
Door 202Spots
Lobbes2009 schreef: Klinkt lekker maar helaas zit er meel in dat mag Lobbes niet.
Ik hoop dat iemand anders nog iets weet. Ben er naar op zoek maar kan niets vinden :(
De gewone tarwemeel of havermout ,vervangen door aardappelmeel of vlokken /poeder van de instant aardappel puree.
Door Aquillo
Hondenterrine

agar agar (op basis van Zeewier) of gelatine (voor koude bereidingen)
gemalen levertjes,
stukjes hart
wat eieren.

Week de gelatine of agar agar in water totdat alles opgelost is.
Klop de rauwe eieren tot schuim en roer dit langzaam door de opgeloste agar agar
Neem een puddingvorm vet die met een kwastje in met wat olijfolie en doe er een laagje agar agar in
dan een laagje gemalen lever, laagje agar agar, en dan laagje kippen hart.
Herhaal dit totdat alles op is en ook het laatste bovenste laagje uit de agar agar ei mengsel betstaat.
Laat de pudding een paar uur goed opstijven (tot puddingstijfte) en klaar is kees.
Een gezonde en nrv verantwoorde snack tractatie zonder granen.

Wissel de vlees ingredienten rustig af met andere soorten. Eventueel ook rauwe nekken in te verwerken.
Laatst gewijzigd door Aquillo op do 17 mar 2011, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Aquillo

wat dacht je van gedroogde vleessnacks. Gezonder en leuker kan niet.
Door Lobbes2009
Toevallig bij een vriendin gezien  ;)

Gemalen rundergehakt (vorm het gehakt op een bord in een vorm van de taart)
pensstaafjes (zijn de kaarsjes op de taart dus steek er zoveel in als je hond aan jaren wordt)
rosbief (leg de rosbief geheel over het gehakt en drapeer het om de pensstaafjes heen)

Het ziet er zeker leuk uit. en volledig van barfproducten te maken  :biggrin2:
Door Thea
Een heel oud topic mar ik wil er een recept aan toevoegen.
En mss dat andere ook weer eens iets met de oude recepten wil doen ;)
worstebroodjes.
200 gr bloem
200 ml bouilion
20 gr boter
gekluts ei
evt zeewier peterselie kaas ect

Hier maak je een soepel deeg van.
Uitrollen en om een (kip)frikandel rollen.
evt bestrooien met zeewier, peterselie kaas ect.
dan in plakjes van ongeveer 1 cm snijden.
Ik heb een gedeelte eerst even inde oven op 150 gr gebakken maar na 45 minuten waren ze nog niet helemaal hard.
Toen heb ik ze bij de andere gedaan in de droogmachine. Die heeft in totaal 12 uur aan gestaan.
Dit was het receultaat.
Afbeelding
En Bency vind ze heerlijk
Laatst gewijzigd door Thea op ma 17 feb 2014, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door