Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ja hoor ik heb een droogmachine de bomann,gisteren besteld en vandaag al binnen.

Ik ga om te beginnen rundergehakt kopen en dat drogen,wat denken jullie hoe lang moet dat?

En fruit om van die lekkere stukjes gezoete ananas te krijgen moet je dan van te voren al iets van suiker er op doen?
*Marga* schreef: Ja hoor ik heb een droogmachine de bomann,gisteren besteld en vandaag al binnen.Ik ga om te beginnen rundergehakt kopen en dat drogen,wat denken jullie hoe lang moet dat?

En fruit om van die lekkere stukjes gezoete ananas te krijgen moet je dan van te voren al iets van suiker er op doen?
Dam had jij een snellere duif dan ik :biggrin2: Hier is vanmiddag ook een Doortje Droger gearriveerd, heb er nu 2 want het ging me niet snel genoeg 8)

Wat het gehakt betreft: is moeilijk te zeggen, ligt aan de grootte van de balletjes en het vetgehalte van het vlees!
Ja, het krimpt behoorlijk, maar dat is ook weer afhankelijk van hoe vet je gehakt is. Om te proberen zou ik ze iets kleiner draaien dan soepballetjes.

Over de stand van de schalen zijn de meningen verdeeld: sommige mensen zetten ze helemaal in elkaar, maar zelf stapel ik ze zo dat ze niet helemaal op elkaar staan. Heb beide manieren geprobeerd, maar heb de indruk dat het vlees op de "ventilatiestand" sneller droogt door een betere luchtcirculatie!
*Marga* schreef: Hij is nu helemaal dicht ,ik ga hem zo op die ventilatie systeem zetten.

Geven jullie dit allemaal alleen als snack?

En als jullie bijvoorbeeld orgaan drogen halen jullie dat van je hoeveelheid orgaan af?
Nee, is echt als snack tijdens training of wandeling bedoeld....
*Marga* schreef: Hij is nu helemaal dicht ,ik ga hem zo op die ventilatie systeem zetten.

Geven jullie dit allemaal alleen als snack?

En als jullie bijvoorbeeld orgaan drogen halen jullie dat van je hoeveelheid orgaan af?
Ik geef het gedroogde spul als snack, maar ook als ontbijt :) :) ze krijgen bij mij 's ochtends 1 gedroogde eendenloopvoet of 2 kipvleugeltipjes :) :)

Paardenhart neem ik gedroogd mee in mijn jas als bij-me-komen-lokkertje :P :P

Ik haal het niet van het normale orgaan af, reken niet zo nauw :-[ :-X :-X
Ik voer gedroogd spul  als snack en dan m.n. kippennekjes en gedroogde long. In dat laatste zit nauwelijks voedingswaarde  dus als er flink beloond moet worden voor iets moeilijks is dat geen ramp. Gedroogd hart geef ik ook en trek dat niet van orgaan af, alleen met lever ben ik wat preciezer.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door