Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Siberienne schreef: zo 15 jun 2025, 21:18 Dat doet me denken aan dat verhaal van de besmette hazen, met volgens mij een type brucella bacterie? Daar stond op de verpakking België maar die hazen kwam uit Argentinië, maar werden omgepakt in België…
die kan ik mij inderdaad herinneren. Heel veel wilde haas die hier verkocht wordt via de poeliers is geimporteerd uit Latijns Amerika waaronder Argentinë. In feite ben je alleen zeker van Hollandse haas als je die rechtstreeks via een jager of jagersgilde kunt bemachtigen. Of met certificaat dat het Nederlandse haas is.
Lizzy schreef: ma 16 jun 2025, 13:07 Ja, dit is dus niet alleen in de diervoeding maar ook in de mensen voeding, qua wild. Daarom adviseert men niet vaker dan om 1 keer per week wild te eten. Eigenlijk wat Kiezebrink dus ook doet qua diervoeding.
ja precies. alleen hertenvlees is vaak geen wild. herten worden in Spanje en in Oostbloklanden gehouden als vee. vindt ook in hertenvlees meestal geen kogeltjes .. anders dan in de reeribben. Ree is namelijk altijd wild.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door