Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
Hij sloopt ook als we thuis zijn of begint voor mijn neus op een lussen of dekentje te bijten. En kijkt dan zo onnozel als je er wat van zegt. Wat mag dit ook al niet?

Ik heb een camera aangeschaft om te kijken wat ie doet. Omdat hij dus zijn hele kennel afbrak in het begin.
Het is niet zo zeer verlatings angst. Het is meer een frustratie over boundaries ( was met kennel) en toch een stukje overal bij willen zijn en het dus oneens zijn dat je weg bent. ( ook als ik bijv met Zino weg ging)
Valt meer in stukje verlatingsverdriet en " you can't always have want you want".
( heb ook collega gt erna laren kijken voor zekerheid)
Heel vaak gaat het ook goed.
Hij heeft een tijd ook gehuild als ik met Zino weg ging. Gewoon omdat hij ook wil. Mee oneens. Want tussendoor slaapt ie gewoon.
Nu doet hij dat niet meer dat huilen
En ja soms gaat ie ook zichzelf vermaken ::)
Dus het heeft wel mee te maken dat ie alleen gelaten wordt maar gelukkig is het geen echte angst. ( die beelden ken ik natuurlijk ook bij honden)

Komt nog bij dat hij een enorme knager is. Dat hebben onze andere honden nooit zo erg gehad. Ja hij heeft zijn botjes , kauwspeeltje en olijvenhout etc. Maar voor hem maakt het niet zo uit, pakt wat voor handen is.....Ik kan het wel zo ruilen voor wat ie wel mag knagen, geen probleem.
En hij is ook een geweldige smoeihulp.

Ik denk dat ze tegen de lamp gelopen zijn , die viel om, en toen dacht Lemmy oei wat leuk dit :D

Gisteren heeft ie toen ik ff boven was , zijn papierversnipperaar kunsten ingezet. Pakt schrift van tafel en gaat aan de gang. ::)

Dus we hebben nu een veel opgeruimder huis dan eerst ;D
Door Kaio
Deze doos stond nog op tafel....
20240710_104132.jpg
20240710_104132.jpg (3.29 MiB) 1942 keer bekeken
Volgens mij wacht ie gewoon tot ik ff de woonkamer uit ben en dan ziet ie zijn kans :D

Nou is die doos verder niet erg
Door Lizzy
Ohww, wat een draak! Wel herkenbaar. Meneer de Bruin is ruim 3 en sloopt nog steeds als ie de kans krijgt. Vooral als we thuis zijn :-X . Zojuist heeft ie een gat gebeten in mijn lievelingstrui >:(

Maar die kop er ook bij he hahahahaha, ohwww, errrggg ;D ;D ;D . Wel zonde he, wat ie dan sloopt... Tuig is ook zo vervelend, als ze dat slopen :-X
Door frodo quin
Kaio schreef: wo 10 jul 2024, 09:02 Hij sloopt ook als we thuis zijn of begint voor mijn neus op een lussen of dekentje te bijten. En kijkt dan zo onnozel als je er wat van zegt. Wat mag dit ook al niet?

Ik heb een camera aangeschaft om te kijken wat ie doet. Omdat hij dus zijn hele kennel afbrak in het begin.
Het is niet zo zeer verlatings angst. Het is meer een frustratie over boundaries ( was met kennel) en toch een stukje overal bij willen zijn en het dus oneens zijn dat je weg bent. ( ook als ik bijv met Zino weg ging)
Valt meer in stukje verlatingsverdriet en " you can't always have want you want".
( heb ook collega gt erna laren kijken voor zekerheid)
Heel vaak gaat het ook goed.
Hij heeft een tijd ook gehuild als ik met Zino weg ging. Gewoon omdat hij ook wil. Mee oneens. Want tussendoor slaapt ie gewoon.
Nu doet hij dat niet meer dat huilen
En ja soms gaat ie ook zichzelf vermaken ::)
Dus het heeft wel mee te maken dat ie alleen gelaten wordt maar gelukkig is het geen echte angst. ( die beelden ken ik natuurlijk ook bij honden)

Komt nog bij dat hij een enorme knager is. Dat hebben onze andere honden nooit zo erg gehad. Ja hij heeft zijn botjes , kauwspeeltje en olijvenhout etc. Maar voor hem maakt het niet zo uit, pakt wat voor handen is.....Ik kan het wel zo ruilen voor wat ie wel mag knagen, geen probleem.
En hij is ook een geweldige smoeihulp.

Ik denk dat ze tegen de lamp gelopen zijn , die viel om, en toen dacht Lemmy oei wat leuk dit :D

Gisteren heeft ie toen ik ff boven was , zijn papierversnipperaar kunsten ingezet. Pakt schrift van tafel en gaat aan de gang. ::)

Dus we hebben nu een veel opgeruimder huis dan eerst ;D
Kan zeker zijn dat het ook gewoon vermaken is hoor, maar zowel ik zelf als mensen met hondenervaring als gt hebben wel wat zaken verkeerd begrepen bij Emma in het begin. Niet rond verlatingsangst, maar wel rond manier van grenzen duidelijk maken.
Bij haar zag je de stress ook niet echt. Zij sloot zich af en ging dan slopen. Bij de oppas zelfs stenen plinten eraf gerukt en gaten in de muur gebeten.

Zoiets als een kartonnen doos doet Quin ook wel voor de fun en het schriftje met wat waar gezaaid was in mijn moestuin is ook versnipperd. Emma heeft dat minder, maar heeft ook al voor de leuk stylo's kapot gebeten en een doos verscheurd.

Zij vind dan troost als ik weg ben door een recent gedragen schoen te pikken en daar met haar neus in te zitten. Probleem is dat Quin voor de leuk wel schoenen stuk bijt (die is wel een fun sloper) en ik dan schoenen voor de vuilbak heb. Wel heel vervelend voor Emma, want het helpt wel om haar stress wat lager te houden.
Door Kim_S
frodo quin schreef: zo 14 jul 2024, 20:59 Goed gedaan!

Wil dat dan zeggen dat hij nu nog beter spullen om te slopen gaat kunnen opsporen?
Ik dacht precies dit maar wilde de pret nog niet bederven ;D
Door Kaio
;D ;D :-\
;D
Maar eh hij kan al meer, bijv andere geuren ( zoals voer en konijn) negeren
Dus wellicht werkt het omgekeerd :g:

Ja he ik mag toch hoop hebben he :biggrin2:
Door pike
Kaio schreef: di 16 jul 2024, 20:13 ;D ;D :-\
;D

Tuurlijk mag dat :D Heb vertrouwen in je hond (zeggen ze ook altijd tegen mij :biggrin2: ). De geur van voer en konijn negeren vind ik reuze knap!
Door frodo quin
Kaio schreef: di 16 jul 2024, 20:13 ;D ;D :-\
;D

Zeer zeker. Of hoop doet leven of realiteitszin behoed voor teleurstelling mag je zelf kiezen ;D

Maareh serieus: zou het niet wat zijn voor hem. Iets wat hij mag zoeken wanneer jullie weg zijn en dan dat eventueel mag slopen?
De rest van jullie hebben en houden zou je dan nog kunnen parfumeren met de geur van konijn of voer ;)
Door Kaio
He ze hebben deze week een badje nodig
IMG-20240728-WA0006.jpg
IMG-20240728-WA0006.jpg (346.3 KiB) 1424 keer bekeken
Oo die, weet je het zeker?

Een paar uur verder: ::)
20240728_144552.jpg
20240728_144552.jpg (5.2 MiB) 1424 keer bekeken
20240728_144558.jpg
20240728_144558.jpg (2.95 MiB) 1424 keer bekeken
::) ::)
Door Kaio
Sorry jongens denk dat dit de enige mogelijkheid is......
IMG-20240729-WA0013.jpeg
IMG-20240729-WA0013.jpeg (2.91 MiB) 1423 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door