Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kim_S
Lizzy schreef: zo 02 feb 2025, 18:31 OK. Kan ik me nauwelijks voorstellen dat het de bodem is?! Verwacht je toch het matras?

Ik heb er ook 8 jaar perfect op geslapen. Misschien dat het korter mee is gegaan omdat ik in de overgang zit en regelmatig vreselijk zweet 's nachts.... (en nu met de lyme "gelukkig" weer). Hoewel ik er ook zo'n katoenen molton (van hun, dus echt zo'n dikke) onder heb die ik elke maand was :-\
Ik heb er met 3 verschillende matrassen èn een topmatras op geslapen, in alle verschillende standen, en met 3 verschillende kussens… Ben al ruim een jaar aan het klooien, en voor die tijd ook al met ons oude bed.
Ben er wel moedeloos (en letterlijk moe) van inmiddels :-X
Door dinky89
Kim_S schreef: zo 02 feb 2025, 18:08 Ja het kan wel hoor dat het toch wat opbouwt overdag, maar het bouwt dus in de nacht ook niet af. Dat zou je toch wel verwachten als je een fatsoenlijk bed hebt waarin je ontspannen ligt. Maar misschien heb ik dat mis.

Tempur… Ja daar heb ik serieus ook over gedacht. Kun je je dan nog wel fatsoenlijk omdraaien als je wat langer in dezelfde houding hebt gelegen? Dat staat me altijd wat tegen van traagschuim…
Ik heb ook een tempur matras en zelfs hoogzwanger vorig jaar kon ik gewoon omdraaien dus daar zou ik mij niet druk om maken ;)

@Lizzy: wanneer je de matras wil beschermen heeft ikea speciale waterdichte matrasbeschermer https://www.ikea.com/nl/nl/cat/matrasse ... mer-fe014/
Zelf had ik de grusnarv er vorig jaar op om mijn tempur matras te beschermen.
Door Kim_S
dinky89 schreef: zo 02 feb 2025, 19:36 Ik heb ook een tempur matras en zelfs hoogzwanger vorig jaar kon ik gewoon omdraaien dus daar zou ik mij niet druk om maken ;)

@Lizzy: wanneer je de matras wil beschermen heeft ikea speciale waterdichte matrasbeschermer https://www.ikea.com/nl/nl/cat/matrasse ... mer-fe014/
Ik ga er serieus over denken (en voor sparen :-X ) en misschien maar eens proefliggen in de winkel binnenkort.

Die Grusnarv van IKEA hebben wij ook voor alle matrassen, ideaal!
Door Lizzy
dinky89 schreef: zo 02 feb 2025, 19:36 Ik heb ook een tempur matras en zelfs hoogzwanger vorig jaar kon ik gewoon omdraaien dus daar zou ik mij niet druk om maken ;)

Ah! Dank je wel voor deze tip! Super!
Je kan ook gewoon toppers in alle zachtheden en schuimsoorten kopen online.
Wij hebben dat voor de kinderen. Die hebben een heel goede matras maar voor een kind te hard. Vandaar een zachte topper erop tot ze wat zwaarder worden.

Zo'n topper kost niet veel en kan je dus uitproberen.
Gewoon een traagschuim toppertje erop en dan is het misschien ook al veel beter?
Door eelke
Ik heb een elektrische onderdeken, en dat scheelt veel in mijn rugpijn. Als ik een hele nacht er op ligt te sudderen, is alles sochtends veel soepeler. Een beetje een stoofvlees effect ::)
(en een stuk goedkoper dan een nieuw matras)
Door Kim_S
pearlsofpassion schreef: ma 03 feb 2025, 09:51 Je kan ook gewoon toppers in alle zachtheden en schuimsoorten kopen online.
Wij hebben dat voor de kinderen. Die hebben een heel goede matras maar voor een kind te hard. Vandaar een zachte topper erop tot ze wat zwaarder worden.

Zo'n topper kost niet veel en kan je dus uitproberen.
Gewoon een traagschuim toppertje erop en dan is het misschien ook al veel beter?
Die heb ik dus al een maand, en het scheelt wel iets maar nog niet genoeg.

Kan wel een oplossing zijn voor een matras die niet meer zo denderend is, zoals bij Lizzy :)
Door Lizzy
eelke schreef: ma 03 feb 2025, 10:12 Ik heb een elektrische onderdeken, en dat scheelt veel in mijn rugpijn. Als ik een hele nacht er op ligt te sudderen, is alles sochtends veel soepeler. Een beetje een stoofvlees effect ::)
(en een stuk goedkoper dan een nieuw matras)
;D ;D ;D ;D ;D

Maar wel een idee!
Door Kaio
Ik zou toch bijna denken dat je beter gebaad bent bij de fysio?
Of misschien iets met je slaaphouding?
Maar daarin kan een fysio ook helpen.
Ooit heeft de fysio me bijvoorbeeld aangeraden omdat ik op de zij lig, een kussen tussen de knieën te doen, want dat ontlast je onderrug dan ( ik had daar te lange spieren, dus overbelast)
Door Kim_S
Kaio schreef: ma 03 feb 2025, 15:48 Ik zou toch bijna denken dat je beter gebaad bent bij de fysio?
Of misschien iets met je slaaphouding?
Maar daarin kan een fysio ook helpen.
Ooit heeft de fysio me bijvoorbeeld aangeraden omdat ik op de zij lig, een kussen tussen de knieën te doen, want dat ontlast je onderrug dan ( ik had daar te lange spieren, dus overbelast)
Zelfs zo’n lang kussen voor zijslapers heb ik al geprobeerd. Mijn pijntjes werden er niet slechter van, maar mijn slaapkwaliteit wel. Omdraaien met zo’n kussen zorgt er wel voor dat je weer klaarwakker bent ::)

De fysio staat op de planning inderdaad. Het moet toch ergens aan liggen…
Door Kaela
Kim_S schreef: ma 03 feb 2025, 18:37 Zelfs zo’n lang kussen voor zijslapers heb ik al geprobeerd. Mijn pijntjes werden er niet slechter van, maar mijn slaapkwaliteit wel. Omdraaien met zo’n kussen zorgt er wel voor dat je weer klaarwakker bent ::)

De fysio staat op de planning inderdaad. Het moet toch ergens aan liggen…
Je hebt ook gevormde kussens die je met een band om je been doet. Daar draai je wel makkelijk mee om.

Ik denk 2 dingen. Eerste is dat alles goed moet zijn in je bed. Met je bedbodem en een topper los je een slecht(er) matras niet op.

Tweede is… yoga. Ja ben ik weer :biggrin2: Maar ik ben nu 2 weken bezig en ik bemerk een enorm proces naar verbetering. Zo heb ik tijdens de eerste les aan de onderrug gewerkt en ben bijna 2 weken pijnvrij geweest. Wát een verademing! En ik weer nu welke oefening ik moet doen om het te verbeteren.
En yoga kan in combi met een fysio. Dat kan het proces makkelijker en sneller maken.
Door Kim_S
Kaela schreef: ma 03 feb 2025, 19:22 Je hebt ook gevormde kussens die je met een band om je been doet. Daar draai je wel makkelijk mee om.

Ik denk 2 dingen. Eerste is dat alles goed moet zijn in je bed. Met je bedbodem en een topper los je een slecht(er) matras niet op.

Tweede is… yoga. Ja ben ik weer :biggrin2: Maar ik ben nu 2 weken bezig en ik bemerk een enorm proces naar verbetering. Zo heb ik tijdens de eerste les aan de onderrug gewerkt en ben bijna 2 weken pijnvrij geweest. Wát een verademing! En ik weer nu welke oefening ik moet doen om het te verbeteren.
En yoga kan in combi met een fysio. Dat kan het proces makkelijker en sneller maken.
Klinkt als een plan, yoga èn fysio :biggrin2:

Qua bed ook maar kijken naar een goed matras, hoewel ik ook nog steeds denk dat die bodem voor mij gewoon niet werkt. We gaan het zien!
Kim_S schreef: ma 03 feb 2025, 10:42 Die heb ik dus al een maand, en het scheelt wel iets maar nog niet genoeg.

Kan wel een oplossing zijn voor een matras die niet meer zo denderend is, zoals bij Lizzy :)
Een traagschuim topper dan?
Of een koudschuim?

Als die traagschuim topper niet echt helpt, vraag ik me af of een tempur matras dan wel gaat helpen.
Persoonlijk zou ik nooit meer traagschuim kopen.. je zakt er vreselijk in weg en zweet je te pletter. Niets voor mij alleszinds.
Door doranto
pearlsofpassion schreef: di 04 feb 2025, 01:48 Een traagschuim topper dan?
Of een koudschuim?

Als die traagschuim topper niet echt helpt, vraag ik me af of een tempur matras dan wel gaat helpen.
Persoonlijk zou ik nooit meer traagschuim kopen.. je zakt er vreselijk in weg en zweet je te pletter. Niets voor mij alleszinds.
Wij hebben toppers van natuurlatex van Het EcoBed en we zijn er heel tevreden over. Ml. heeft de topper met wol gewatteerde hoes omdat hij eerder transpireert, en ik met katoenen hoes, omdat die net iets zachter aanvoelt.
Ze waren niet goedkoop, maar de Akrehamn foammatrassen van Ikea, compenseren dat weer.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door