Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
#3461068
Dat is ook mijn gedachte, dat het met de energie (en de boodschappen ::)) nooit meer hetzelfde wordt.
Die rust is hier ook heel welkom.
Voor 2 of 3 jaar vastzetten gaat voor m'n gevoel dan weer te ver.
Door - pien -
#3461083
Afbeelding
Het blijft koffiedik kijken, maar die oplopende gasprijs (ik denk niet dat 'ie nóg lager wordt en dat hoop ik zeker niet anders heb ik fout gegokt ::) ) maakte dat ik richting een vast contract ging (tegen een redelijke prijs voor gas =1.35, prijsplafond is 1.45 en bij een gerenommeerde leverancier en met een aardige vergoeding voor teruggeleverde stroom), het geeft nu een jaar rust. En dat is me ook wat waard na de roerige tijden afgelopen jaren.
Voor iedereen zijn de omstandigheden en redenen weer anders om te kiezen voor vast of juist variabel te blijven?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3461089
Wij hebben, om de maandprijs binnen de perken te houden, als het ware een voorschot op het lage verbruik in de zomer genomen. Dus als wij nu iets gaan doen, moeten we eerst ons verbruik van afgelopen winter in een keer compenseren. Dus wij wachten nog even.

Maar dan gaan we wel weer vastzetten. Voor hoe lang weet ik nog niet, maar variabel wil ik niet meer. We gingen toen het zo op de kop ging in hele korte tijd van nog geen 200 euro naar bijna 500 euro per maand. Dat wil ik niet nog eens als ik er iets aan kan helpen.
Door yazzie
#3461091
Ik ga voor 1 of als het niet veel scheelt 2 jaar vast, langlopend contract loopt 1 oktober af. Binnen 2 jaar wordt het huis hier verbouwd, geïsoleerd en volledig verduurzaamd. Waarschijnlijk voorjaar 2025. Variabel ga ik nu niet voor kiezen. Ik speel graag op safe bij het maken van financiële keuzes. Ik ga sowieso van het gas af binnen 2 jaar, dat wordt op zeker alleen maar duurder. Maandelijkse lasten voor extra investering zijn lager dan maandelijkse toekomstige nieuwe energielasten. In mijn geval zijn er alleen maar voordelen, dus alles uitzoeken, regelen en verbouwen.
Door Tibbies
#3461096
Wij blijven ook bij dynamisch. Wij zijn er heel tevreden over. Volgens mij zak de gasprijs weer wij betalen nu €1,02 incl. leveringskosten en btw.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Too
#3461106
yazzie schreef: zo 25 jun 2023, 13:39 Ik betaal nu nog € 0,82 voor gas per m3. :biggrin2: Tot 1 oktober, was vast en langdurig en groen contract.
:o dat zijn 'vorige eeuwse' prijzen


Ik ga er van de week s goed voor zitten en wat knopen doorhakken.
Weten waar je aan toe bent is wel zo rustig.
Mijn verbruik is al redelijk laag, veel minder verbruiken gaat ws ten koste van persoonlijke hygiëne :P
Ik huur dus qua structurele aanpassingen/panelen/pomp valt er weinig te winnen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door