Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door rosmin
smulpaap schreef: wo 31 aug 2022, 11:22 Dank jullie wel :-*
Ben nerveus , niet zo zeer om de ingreep
Meer de frustratie, de boosheid , waarom ?
Een dier kan het zelf niet vertellen
Een eigenaar kan observeren
Maar waarom is dit niet gezien , door mensen die toch ook dol op dieren zijn ? En daarom dit vak hebben gekozen ?
Maar goed , nog even en ze gaan met haar aan de slag
Als de ingreep voorbij is zal de emotie wel goed loskomen
Die frustratie en boosheid is erg begrijpelijk; misschien helpt het je als je naderhand met betrokken dierenartsen om de tafel gaat zitten en dit uitspreekt naar ze. Dat heeft mij geholpen toen mijn Wapper overleedt nadat er een invaginatie van de darm over het hoofd is gezien met alle vreselijke gevolgen van dien. Betreffende praktijk is veel scherper geworden op vage klachten en hoe deze te onderzoeken. Dus eerder foto's / doorsturen etc. 'n Harde leerschool met veel verdiet voor ons toendertijd, maar de boosheid zakte wel..

Maar ja , dat is voor later, nu eerst de operatie, en dan op naar de revalidatie. Heel veel sterkte met de zenuwen en geef Thara een dikke knuffel :-* :-*
Door smulpaap
We zijn weer thuis
Rare dingen om mijn poten moeten eraf
Ja , het ene verband wel . Het andere niet
Ze wilde gelijk beginnen met peuteren, dus de sling is inmiddels om . Dit verband moet drie dagen blijven zitten ter ondersteuning
Toen weer gepiep , honger ? Ja , eerst een beetje . Bleef er in . Net de rest en nu voldaan naast me op de bank , aan de lijn .

Pees is doorgesneden , ze mag na drie dagen , als het verband eraf mag voorzichtig belasten . Op gelijkmatig terrein . Zelf bekijken wat ze aan kan . In elk geval drie weken rustig aan rechtlijnig wandelen . Daarna mag ze haar gang gaan , mits rustig . Ze mag drie maanden geen rare bokkensprongen maken , niet spelen met andere honden . Hechtingen zijn inwendig , dus dat scheelt alweer ongemak
Beweging van het been zal de eerste maanden nog niet volledig normaal zijn
Ze heeft pijnstilling voor drie weken , waar ze onrustig of wat suffig van kan worden.
Maar dat merken we wel .
Morgen even proberen of er een plek te bemachtigen is voor hydro . En anders op de wachtlijst . Haar chip is ook weer geplaatst
Bijlagen
IMG-20220831-WA0001.jpg
IMG-20220831-WA0001.jpg (230.32 KiB) 1078 keer bekeken
Door doranto
Pfff een hele ingreep! Fijn dat de operatie goed is verlopen. Nu maar duimen voor een spoedig en goed herstel. Moet met zo een verzorging helemaal goed komen! :-*
Door sam28
een hele ingreep met een uitdagend herstel lijkt me! De eerste dagen of week misschien niet zo maar daarna, rechtlijnig lopen en niet spelen of rare sprongen maken.
Maar goed, misschien valt het mee voor je dame en spiegel ik teveel naar Ziva en haar ongeluk 10jr terug.

Heel veel sterkte en beterschap!!!
Door Charlie Angel
Gelukkig is de operatie achter de rug en is alles goed gegaan. Mijn duimen draaien voor een voorspoedig herstel, hopelijk houdt ze zich mooi rustig.
Geeft de arme schat een dikke knuffel van mij.
Door Ronald
Fijn dat ze goed uit de operatie is gekomen.

Ik weet dat mijn dierenarts in Sneek een hydrowalker heeft... Voor het geval dat je in de buurt niets vindt.
Door rosmin
Niets zo fijn als thuis te zijn na zo'n flinke operatie, fijn dat alles goed is gegaan.
De komende maanden dus rustig aan doen Thara,
een hele uitdaging voor je personeel :)
Veel beterschap!
Door smulpaap
Dank voor jullie medeleven
Ronald : dank voor de tip. ;)

We hebben een rustige nacht gehad
Matras in de kamer , in de bench was ze onrustig . Nu kan ze nog naast me liggen ...
Ze heeft de hele nacht lekker geslapen
Dat rare ding (de sling ) is inmiddels ook oké. Wel lastig tijdens het plassen . Maar ach dat duurt maar 3 dagen .
Straks effe naar buiten , behoeften doen ,even eten en medicatie geven
Bijlagen
20220901_070544(0).jpg
20220901_070544(0).jpg (3.52 MiB) 1015 keer bekeken
20220901_070544.jpg
20220901_070544.jpg (3.71 MiB) 1015 keer bekeken
20220901_070008.jpg
20220901_070008.jpg (3.47 MiB) 1015 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door