Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Wat een mooie bomen en versieringen zie ik hier langskomen, de Noormannetjes zijn ook superleuk. Zo leuk, ieder op zijn eigen manier en eigen hoeveelheid.
Ook een dikke knuffel voor iedereen bij wie het hoofd er niet toe staat. :-*

Moet eerlijk bekennen dat het voor mij ook niet hoefde dit jaar en wij hebben toch altijd enthousiast veel kerst in en om huis. Gelukkig heb ik dan lieve meneer Angel die toch de spullen van zolder haalt en buiten de lampjes al ophangt, zodat je toch ook wel aan de gang gaat.
Door Siberienne
Tanna schreef: โ†‘zo 19 dec 2021, 21:57 Ik heb zoveel slingers dat ik geen groen nodig zou hebben :biggrin2: . Behalve mijn eigen enorme verzameling kerstversiering heb ik ook alles van mijn ouders vanaf de jaren '40. Zelfs nog origineel engelenhaar een pak Lametta, loodzwaar spul is dat.
Oooohw gaaf! Oude kerstversiering is wel heel mooi vaak! Lametta moest ik googelen, maar dat hadden wij vroeger ook. :)
Door doranto
Heel erg leuk om al die sfeervolle foto's te zien! :)
Hier dit jaar geen kerstversiering. Niet vanwege corona ofzo, maar de verbouwing is nog niet klaar.
Maar ik geniet hier wel mee :biggrin2:
Door dinky89
Ik had twee kant en klare kleine kerstboompjes gekocht bij de AH. Zat qua versiering lichtjes in en belletjes. Die staan aan weerszijden van de tv. Afgelopen weekend toch ook maar de kerstdoos nog van de vliering gehaald en wat attributen voor kerststukjes bij de reguliere planten in de vensterbank gestoken. Daarnaast een slinger om de staande lamp gewikkeld en een slinger om de hanglamp boven de eettafel. Om die slingers nog een paar vogeltjes op clip die normaal in een kerstboom horen. Zo toch wat kerst in huis aangezien we hier toch mensen over de vloer krijgen eerste kerstdag ;)

Merk wel dat er meer mensen zijn die niet versieren. Afgelopen vrijdag waren we bij vrienden en die hadden ook helemaal geen kerstspullen in huis. Die hadden het er nog wel over om de vilten kerstboom van het zoontje (1,5 jaar) op te hangen en het dan daarbij te gaan laten.
Door Laika
Zelf ben ik niet zo'n fan van een versierd huis maar meneer Laika vindt het wel leuk en ach, als het er eenmaal staat is het wel gezellig.

Een paar jaar geleden hebben we van alle dieren die we hebben en gehad hebben een foto kerstbal gemaakt. Omdat het er teveel (zijn er al 48) waren voor in de boom heb ik er draadjes van verschillende lengtes aan geknoopt en die om en om om een rail geschoven. Deze rail hangt in kersttijd kamerbreed onder het plafond in de huiskamer. Door de luchtstroming bewegen de ballen heel licht en komen ze weer een beetje tot leven. Zo hebben we al onze schatten er toch een beetje bij.

De nieuwkomers van 2021:
20211220_100130 (1).jpg
20211220_100130 (1).jpg (1.74 MiB) 1304 keer bekeken
20191226_140511.jpg
20191226_140511.jpg (1.4 MiB) 1304 keer bekeken
Door Tanna
Laika schreef: โ†‘ma 20 dec 2021, 12:36 Zelf ben ik niet zo'n fan van een versierd huis maar meneer Laika vindt het wel leuk en ach, als het er eenmaal staat is het wel gezellig.

Een paar jaar geleden hebben we van alle dieren die we hebben en gehad hebben een foto kerstbal gemaakt. Omdat het er teveel (zijn er al 48) waren voor in de boom heb ik er draadjes van verschillende lengtes aan geknoopt en die om en om om een rail geschoven. Deze rail hangt in kersttijd kamerbreed onder het plafond in de huiskamer. Door de luchtstroming bewegen de ballen heel licht en komen ze weer een beetje tot leven. Zo hebben we al onze schatten er toch een beetje bij.

De nieuwkomers van 2021:

20211220_100130 (1).jpg

20191226_140511.jpg
Die zijn wel heel bijzonder!
Door Kaela
Ik hou het dit jaar bij een kerstpuzzel van Jan van Haasteren.

We hebben nog steeds de keuken opgestapeld in de woonkamer liggen. Daar past geen boom meer bij en kerstversiering gaat het ook niet echt opleuken. Volgend jaar weer.
Door sam28
Ik heb niks. ;D
En ook al zou ik willen (laatste keer kerstversiering was 22jr terug, bij mijn ouders), zolang de gordijnen nog tegen het plafond hangen voor Cato, zie ik geen extra zooi zitten ;D

De Noorse mannen vind ik leuk!! Maar die zou ik het jaar rond laten staan :biggrin2:
Door Siberienne
sam28 schreef: โ†‘di 21 dec 2021, 21:26 Ik heb niks. ;D
En ook al zou ik willen (laatste keer kerstversiering was 22jr terug, bij mijn ouders), zolang de gordijnen nog tegen het plafond hangen voor Cato, zie ik geen extra zooi zitten ;D

De Noorse mannen vind ik leuk!! Maar die zou ik het jaar rond laten staan :biggrin2:
Kun je breien? Ik kan je het patroon sturen - hoewel je daar misschien niet veel aan hebt. Het is in het Noors ;D
 Terug naar โ€œBar-plaatsโ€

Barfplaats wordt gesponsord door