Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Fenixjuh
Aaaaah, dank jullie wel allemaal :smitten:

Hier gaat het met de kleine heel goed. Ik luister netjes naar PoP en Koekje, baby doet lekker waar ze zin in heeft. Een ritme hebben we niet, maar als ik iets wil, gaat Aislinn daar lekker in mee.
Ik heb pas 1x gebaald dat we een baby hadden, en dat was toen ik in mijn eentje naar het consultatiebureau moest lopen (autorijden mag niet, en als vriendje niet mee mag ivm de Corona is een hele dag vrij nemen voor een halfuurtje best zonde).

Vanaf volgende week mag ik weer autorijden, en hoewel ik daar eigenlijk naar uitkijk (lekker met Aislinn en de hondjes lopen) word ik daar ook wat verdrietig van... Dan ben ik al echt over de helft van mijn verlof en ik wil eigenlijk gewoon 24/7 bij haar zijn ;D

Sinds 2 dagen ben ik trouwens met een nieuwe uitdaging begonnen: Luiers wassen :idiot2: Ik ben benieuwd of ik deze bevlieging net zo lang volhoud als vlees voor honden snijden (wat ook best idioot is ;) :D :D )
Door sam28
Fenixjuh schreef:Sinds 2 dagen ben ik trouwens met een nieuwe uitdaging begonnen: Luiers wassen :idiot2:
Laten we dat houden op een hormonale verbijstering? ;D

Fijn dat jullie het zo leuk vinden, een baby. Heeft ze nog zoveel haar? :)
Goed te horen dat het goed gaat met jullie
Wat heerlijk Felixjeuh!
Ja, dat vliegt echt veel te snel... Ik voel met je mee. Kan je geen extra verlof nemen (in België hebben we ouderschapsverlof, ik weet niet of zoiets ik NL bestaat...)?

Maar ik vermoed dat dat niet zo eenvoudig is en je wss dan vrij snel toch aan het werk moet. Hier was ze leren drinken uit een flesje altijd wel een opgave. Tot ik bij de laatste baby de flesjes van Lansinoh ontdekte. We hebben er een aantal geprobeerd maar deze kan ik toch echt aanraden. Is echt een neptiet, reageert ook op dezelfde manier (rekt uit bij het zuigen) en dat is volgens mij de allerenigste die dat doet. Kan zowel voor borstvoeding als evt later ook voor flesvoeding (als dat nodig zou zijn).
Door dinky89
In Nederland bestaat ook ouderschapsverlof. Zo heb ik eentje op het werk die het ouderschapsverlof achter het zwangerschapsverlof heeft geplakt en daardoor een halfjaar niet aan het werk is. Een andere collega smeert het uit over langere periode dus na het zwangerschapsverlof heeft die 1 dag in de week ouderschapsverlof. Dat is flexibel maar mogelijk dat het ook wel afhankelijk is van werkgever.
Combi kan dan ook nog?
Ik heb steeds een paar maand ouderschapsverlof achter gepakt zodat de baby minstens 7 maand was. En ik heb nu nog iets staan waardoor ik ook een dag per week zou kunnen nemen, maar dat is nu niet aan de orde.
Gefeliciteerd!!

Wel erg laat, maar niet ongemeend.
Wat heerlijk om te lezen, helemaal verlieft.

Ik zou zeggen: lekker blijven genieten van je prachtige dochter.
Dat verlof moet je maar even vergeten, NU is het fijn toch!?

Heel veel fijne momenten saampjes. :)
Door koekje
Luiers wassen ben ik nooit aan begonnen; hier wegwerp. Bij de eerste (huilbaby) had ik mijn handen toch echt vol aan haar en de cultuurschok van het moederschap. Bij 2 en 3 had ik het druk genoeg met 2 baby's tegelijk (en een peuter erbij nog) en ook het herstel van de zwangerschap wat lang duurde.
En bij nummer 4 nu heb ik het sowieso druk en vooral ook veel was. Ik heb een heel grote wasmachine en die staat iedere dag aan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door