Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pluk
Scott is met dit soort dingen echt een terrier. Dat ding opzetten of het shirt aantrekken gaat allemaal probleemloos. Maar daarna wil hij doen wat ie altijd doet en zich niet laten beperken door zoiets stoms als een kap.
Als hij onder de salontafel wil doorlopen bijvoorbeeld dan blijft ie soms hangen. Sommige honden zullen dan afhaken of hulpeloos gaan kijken. Scott niet, die ramt gewoon door net zolang tot die kap meegeeft.

En het beperkt zn snuffelen en lopen.
Ik vouw m altijd iets om zodat hij beter kan snuffelen, met als gevolg dat ie dan soms op de cone stapt. En sowieso blijft dat ding hangen in struiken etc. Van de week wilde hij perse een plek besnuffelen. Gevolg was dat de binnenkant van de kap vol met zand zat. En dat irriteerde m toen ook weer.
Maar zojuist ook nog maar zo'n opblaasbare kraag gekocht en die lijkt perfect voor het wandelen.

De wond zit op zn piemel en die wil die poetsen.
Iets goors smeren zou kunnen maar dan kan hij de rest ook niet meer poetsen. Dat mag ie wel en dan hou ik mn hand op de hechtingen.

Maar goed zojuist even bij Hofstede geweest, bij de konijnen gekeken, koekje gescoord en op de terugweg nog een terrasje gepakt en nu is meneer uitgeteld :biggrin2:
Als je gaat wandelen, zou hij toch zijn kap, of cone wel af kunnen? Of denk ik te simpel?
Zo'n ongemak met wandelen.
Onze Juul is kort geleden gesteriliseerd, eigenlijk gecastrreerd. Moest wel een shirt aan, anders likte en peuterde ze te veel. Is een shirt alleen niet genoeg? Bij onze terrier wel. Met uitlaten gaat dat shirt natuurlijk uit, dan loop ik er naast en gaat ze echt niet stoppen om te likken.
Hier is het nu een week geleden en ik vind, dat ze echt nog niet lekker loopt. Dat zal nog wel even duren.

succes,
Hanny
Door pluk
Hanny schreef: di 22 sep 2020, 13:43 Als je gaat wandelen, zou hij toch zijn kap, of cone wel af kunnen? Of denk ik te simpel?
Zo'n ongemak met wandelen.
Onze Juul is kort geleden gesteriliseerd, eigenlijk gecastrreerd. Moest wel een shirt aan, anders likte en peuterde ze te veel. Is een shirt alleen niet genoeg? Bij onze terrier wel. Met uitlaten gaat dat shirt natuurlijk uit, dan loop ik er naast en gaat ze echt niet stoppen om te likken.
Hier is het nu een week geleden en ik vind, dat ze echt nog niet lekker loopt. Dat zal nog wel even duren.

succes,
Hanny
Scott is nogal vasthoudend en dwars.
Zo heeft hij ontdekt dat je met wat gemier het petshirt in je lies kunt optillen en dan met je tong toch een heel eind komt. Niet bij je piem, maar wel bij je ballen.
Dus voortaan alleen nog de comfycone...
Maar die kun je blijkbaar heel kunstig omvouwen zodat je alsnog bij je ballen kunt. En daar is het dus zwaar geïrriteerd nu >:(
Gisteren bij de da geweest en Dermanolon spray gekregen.

Wandelen gaat sinds gisterenavond zonder kap en ik heb vanochtend ook gespeurd zonder kap. Dat gaat gelukkig prima nu. Overigens liep hij ook prima met die opblaasbare kap.
Maar binnenhuis is een cc dus de enige optie. We hebben de CC 7 jaar zonder baleinen gebruikt, die zitten er nu weer in dus omvouwen gaat ook niet meer. Vrijdag gaan de hechtingen er uit. Hopelijk is dan alles tot rust gekomen en kan de kap weer af.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door