Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
#3404541
Doranto schreef: vr 05 jun 2020, 18:40 Zolang het natuurlijke luchtjes zijn (en werfzeep is puur natuur), vind ik ze juist heerlijk!
Zo zie je maar, dat meningen verschillen :)
Ik heb Asperger en dat houdt in dat bij mij alles zo ongeveer een miljoen keer erger binnenkomt dan bij iemand anders. Luchtjes, licht, geluiden, kleuren, voorwerpen.......om maar wat te noemen :-[ ::) ..................
Door frodo quin
#3405148
Ik gebruik ecovert, de gewone denk ik.

Sonet had ik qua geur niet graag, maar zolang je niet teveel gebruikt en er wat azijn achteraan gaat ruik je dat niet echt. Ik ben weer overgestapt omdat mijn was niet schoon werd.Jammer, want ik heb in de buurt geen refill mogelijkheid voor ecovert,maar wel voor sonet.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3405153
frodo quin schreef: di 16 jun 2020, 20:05 Ik gebruik ecovert, de gewone denk ik.

Sonet had ik qua geur niet graag, maar zolang je niet teveel gebruikt en er wat azijn achteraan gaat ruik je dat niet echt. Ik ben weer overgestapt omdat mijn was niet schoon werd.Jammer, want ik heb in de buurt geen refill mogelijkheid voor ecovert,maar wel voor sonet.
Nu ik wat langer met de Sonett lavendel was, gaat de was langzaamaan steeds lekkerder ruiken. Ik denk dat de geur van de color er nog in hing en die vond ik vies.
Als ik erg vieze was heb doe ik er weleens eens flinke schep soda bij en bij de witte was sonett bleek. Met Ariël enzo zou ik de was misschien nog net wat schoner kunnen krijgen, maar ik ben tevreden zo. Dat milieu onvriendelijk spul gebruik ik niet meer.
Door frodo quin
#3405155
Doranto schreef: di 16 jun 2020, 20:34 Nu ik wat langer met de Sonett lavendel was, gaat de was langzaamaan steeds lekkerder ruiken. Ik denk dat de geur van de color er nog in hing en die vond ik vies.
Als ik erg vieze was heb doe ik er weleens eens flinke schep soda bij en bij de witte was sonett bleek. Met Ariël enzo zou ik de was misschien nog net wat schoner kunnen krijgen, maar ik ben tevreden zo. Dat milieu onvriendelijk spul gebruik ik niet meer.
Maar dat is ecovert ook niet en voor mijn huid ook beter. De 'reguliere' wasmiddelen heb ik nooit gebruikt. Ik kan er zowel op mijn luchtwegen als op mijn huid niet tegen, dus zelfs als ik zou willen is dat geen optie.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3405163
frodo quin schreef: di 16 jun 2020, 20:49 Maar dat is ecovert ook niet en voor mijn huid ook beter. De 'reguliere' wasmiddelen heb ik nooit gebruikt. Ik kan er zowel op mijn luchtwegen als op mijn huid niet tegen, dus zelfs als ik zou willen is dat geen optie.
Sinds ik de nieuwsbrief van De Nieuwe Band heb gelezen van bijna 6 jaar terug, wil ik geen ecover meer.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3437399
Dit topic nog maar eens even een schop geven.
Ik heb een nieuwe wasmachine van Miele en ben daar super tevreden over. Maar vandaag ontdekte ik een vieze vettige aanslag in de trommel en op het deurrubber. Ik was de witte was altijd op 95 gr. , omdat dat de machine schoon zou houden. Ik gebruik waspoeder van sonett en een flinke scheut azijn i.p.v. wasverzachter. Wat doe ik fout? Ik wilde nu klok waspoeder gaan proberen om te zien of de machine daar schoon mee blijft. Iemand daar ervaring mee?
In de vaatwasser gebruik ik het vaatwaspoeder van sonett, en daar vormt zich na verloop van tijd ook steeds een vieze aanslag, net als op de vaat. Vandaar dat ik nu denk dat het misschien aan het merk ligt.
Door El_Kato
#3437402
Het merk ken ik niet maar een flinke scheut azijn bij je was en af en toe op 95 graden wassen zou voldoende moeten zijn om dit te voorkomen…. Maar dat werkt dus niet…

Ik gebruik zelf altijd iets wat in de aanbieding is op het moment dat ik het moet kopen. Nu heb ik Silan dacht ik. Azijn deed ik heel regelmatig maar vergeet ik tegenwoordig steeds en ik mis het eigenlijk niet als wasverzachter..
Door Lizzy
#3437405
Ik ben afgestapt van al die leuke ecologische wasmiddelen. Het werkt allemaal voor geen meter en het vermoerd m'n vaatwasser/wasmachine. Dus hier gewoon af en toe bocht (afgewisseld met Klok en AH eigen merk puur en weet ik veel).
Gebruikersavatar
Door doranto
#3437411
Lizzy schreef: do 30 dec 2021, 18:32 Ik ben afgestapt van al die leuke ecologische wasmiddelen. Het werkt allemaal voor geen meter en het vermoerd m'n vaatwasser/wasmachine. Dus hier gewoon af en toe bocht (afgewisseld met Klok en AH eigen merk puur en weet ik veel).
Ik begin daar ook voor te vrezen ja. Tot nu toe ben ik in ieder geval ook niet weg van die ecologische wasmiddelen. Ik wil bocht nog even uit stellen, maar als het zo door blijft gaan, ga ik dat ook weer gebruiken. :-\
Gebruikersavatar
Door doranto
#3437412
Ik heb vanmiddag beddengoed gewassen op 60 gr. met een flinke schep soda bij het wasmiddel van sonett. De wasmachine glimt in ieder geval weer van binnen. Nu nog kijken hoe ik die vieze aanslag kan voorkomen.
Heeft er iemand al eens soda in de vaatwasser aan het wasmiddel toegevoegd? Ik denk dat ik dat straks eens ga proberen om te zien of mijn vaatwasser dan ook weer gaat glimmen.
Door Tanna
#3437413
Ik gebruik al jaren Sonett en heb een keurig schone wasautomaat. Na elke was maak ik alles zorgvuldig droog, de deur, de rubbers, en het wasmiddelbakje haal ik eruit om ook daar alles droog te maken. Eens in de maand draai ik een lege trommel op hoge temperatuur, met 2 vaatwastabletten erin. Dat is ook het enige niet biologische in huis, de vaatwastabletten. Ik heb al sinds 1984 een vaatwasser en er kan niks op tegen Dreft Platinum.
Door Djeena
#3437438
Doranto schreef: do 30 dec 2021, 18:04 Dit topic nog maar eens even een schop geven.
Ik heb een nieuwe wasmachine van Miele en ben daar super tevreden over. Maar vandaag ontdekte ik een vieze vettige aanslag in de trommel en op het deurrubber. Ik was de witte was altijd op 95 gr. , omdat dat de machine schoon zou houden. Ik gebruik waspoeder van sonett en een flinke scheut azijn i.p.v. wasverzachter. Wat doe ik fout? Ik wilde nu klok waspoeder gaan proberen om te zien of de machine daar schoon mee blijft. Iemand daar ervaring mee?
In de vaatwasser gebruik ik het vaatwaspoeder van sonett, en daar vormt zich na verloop van tijd ook steeds een vieze aanslag, net als op de vaat. Vandaar dat ik nu denk dat het misschien aan het merk ligt.
Ik was al jaren met Klok en het bevalt mij prima. Poeder 'hecht' volgens mij minder dan vloeibaar. Een monteur zei eens tegen mij dat je met wasverzachter je machine om zeep helpt. Dat gebruik ik ook niet meer. Alleen nog poeder en de was wordt stralend wit met Klok. Ik gebruik ook de kleur voor gekleurde was.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door