Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3369279
Lizzy schreef:Ik vind het eigenlijk wel goed, dat dit wordt aangeslingerd door Kaela en Kaio. Ik heb me altijd een ontaarde moeder gevoeld, dat ik niet leuk ga zitten puzzelen met mijn honden als ze rustig gehouden moeten worden. Maar hier werkt het dus ook averechts. En zeker als er voertjes aan te pas komen (en dat moet wel, want anders vinden ze puzzelen geen reet aan). Ze worden druk en gefrustreerd en ik raak daar dan weer gefrustreerd van. Dus hier is het "jammer, je mot rust". Linga heeft hier lang rust moeten hebben na de kruisband/meniscusoperatie. Ik ben gewoon naast haar gaan liggen en deed niets. Alles ging op een laag pitje. Ze kreeg wel kluifjes en gevulde Kong'en maar verder deden we niks. Hangen. TV kijken, thee drinken en hangen. En nee, ze legde zich daar ook niet direct bij neer. Maar op een gegeven moment wende het. Ik denk dat rondrijden wel rustig kan maken. Maar als jij het gevoel hebt dat het tegendeel waar is tt'tjes: gewoon niet doen. En proberen een rustige flow te creëren. Wat voor jouw pup werkt.
Na een kruisband operatie?
Mijn kruising Rottweiler heeft in vier maanden tijd twee operaties ondergaan, eerst de ene knie (kruisband volledig afgescheurd en meniscus verbrijzeld) daarna de andere knie (zelfde verhaal).
Het was wel een volwassen hond, het lijkt me met een pup heel ingewikkeld, maar mijn hond heeft nooit een bench gehad en juist vanaf het begin redelijk mogen bewegen. (In eerste instantie wel gecontroleerd uiteraard)
#3369281
Nikass schreef:Na een kruisband operatie?
Mijn kruising Rottweiler heeft in vier maanden tijd twee operaties ondergaan, eerst de ene knie (kruisband volledig afgescheurd en meniscus verbrijzeld) daarna de andere knie (zelfde verhaal).
Het was wel een volwassen hond, het lijkt me met een pup heel ingewikkeld, maar mijn hond heeft nooit een bench gehad en juist vanaf het begin redelijk mogen bewegen. (In eerste instantie wel gecontroleerd uiteraard)
Linga was al volwassen, toen ze die kruisband operatie heeft ondergaan (ze is tegen een boom gelopen met haar achterpoot :-X ). En heeft nog een echte ouderwetse kruisband operatie gehad waarbij ze "kunststof teugels" hebben geplaatst. Ze mocht wel gecontroleerde korte wandelingen maken (en dat past ook super bij een Dalmaat :-X ). Maar dat was echt een paar minuutjes per wandeling. Ouderwets, zoals ik al zei. We praten hier over 9 jaar geleden.
#3369290
Nikass schreef:Ok ging blijkbaar niet overal hetzelfde; bij mijn hond is het tien jaar geleden (ze leeft inmiddels niet meer). Het blijven zware periodes.

ts sterke met je hondje! Sneu hoor :'(
Maar heeft jouw hond een TTA of TPLO operatie ondergaan?
#3369302
Carole hoe gaat het met Asha op het moment? Al iets meer rust in de tent?

En ik schreef het al in mijn eerste reactie of liet het doorschemeren in ieder geval. Ook hier is het, als het nodig is, rust. Joep heeft destijds 6 weken rust moeten hebben, nou kon hij ook niet veel, maar toch. En dat was best lastig. Voordeel hier was dat het in de zomer was en prachtig weer, dus we hebben veel tijd achter het huis doorgebracht. Alleen met Joris lopen was er hier ook niet bij, dan probeerde Joep te ontsnappen en aangezien hij echt rust moest houden met zijn hernia kon dat ook niet. Ook botwerk was hier een no go..., ja gewoon een pensstaafje of iets anders wat snel weg was. Nou waren ze er hier heel makkelijk in hoor, zijn denk ik een beetje lui van aanleg. Wandelen (hoe ver ook in hun goede tijd) is prima, maar niets doen is ook prima. Hahahah ik moet ineens denken aan alle keren dat ik een slaapfoto heb geplaatst.....

Hoop dat het bij jullie een beetje zijn weg begint te vinden en wat makkelijker wordt.
#3369458
Lief dat je er naar vraagt Pauline.

Er is hier inmiddels wel wat meer rust in de tent. Asha begint het te accepteren. En idd ben ik gestopt met allerlei bezigheden met hem en negeer hem opzettelijk (wat heeeeel moeilijk is).
Hij mag 3x daags een korte wandeling. Tussen de middag neem ik de andere jongens mee en dan hebben ze een snuffelloopje. Dat gaat goed maar af en toe wil hij in ene een sprintje trekken. Met de gewone wandeling zit hij in de buggy die dan heen en weer schud ;D
Wel ben ik impulse control oefeningetjes met hem aan het doen. 'S avonds ligt hij aan de riem naast de bank bij me.
Al met al gaat het gewoon best goed. Hij loopt niet meer mank waar ik ook blij mee ben.
Tot 11 maart moeten we het vol zien te houden maar ook dat gaat wel lukken.

De puur tranquil werkt bij Asha niet. Hij wordt er drukker van. Hij krijgt nu een paar drupjes cbd per dag.
#3369972
Lizzy schreef:Maar heeft jouw hond een TTA of TPLO operatie ondergaan?
Sorry beetje late reactie. Zij heeft twee keer een tta operatie ondergaan. Dit was toen nog vrij nieuw. Van de eerste operatie herstelde ze vrij snel, maar bij de tweede operatie hebben ze een fout gemaakt. Hier heel veel gedoe me gehad helaas,
Door tt-tjes
#3370169
Gisteren op controle geweest, het geneest voorspoedig. Hij gaf helemaal geen pijn meer aan en hij loopt niet meer mank. Maarten had dit nog doorgesproken met een collega, en die had toevallig een college gehad bij een professor waar dit besproken werd, Maarten wist alleen de naam ff niet meer. Het schijnt dus vaker voor te komen bij pups in de groei, waarbij op zo'n moment de groeischijf iets scheef is en als er dan een soort van trauma is door te wild spelen, dan krijgen ze een scheurtje.

Asha hoeft iig niet meer permanent in de ren. Hij mag weer gewoon mee op de wandeling, maar mag nog niet rennen, vliegen en spelen. Dus wandelen aan de lijn, mag een lange lijn zijn als hij alleen is.

Verder in huis mag hij los, maar niet spelen, dus de riem ligt bij de hand om hem af te remmen. Tis jammer maar we maken vorderingen en hij is happy.
Door Lizzy
#3370171
tt-tjes schreef:Gisteren op controle geweest, het geneest voorspoedig. Hij gaf helemaal geen pijn meer aan en hij loopt niet meer mank. Maarten had dit nog doorgesproken met een collega, en die had toevallig een college gehad bij een professor waar dit besproken werd, Maarten wist alleen de naam ff niet meer. Het schijnt dus vaker voor te komen bij pups in de groei, waarbij op zo'n moment de groeischijf iets scheef is en als er dan een soort van trauma is door te wild spelen, dan krijgen ze een scheurtje.

Asha hoeft iig niet meer permanent in de ren. Hij mag weer gewoon mee op de wandeling, maar mag nog niet rennen, vliegen en spelen. Dus wandelen aan de lijn, mag een lange lijn zijn als hij alleen is.

Verder in huis mag hij los, maar niet spelen, dus de riem ligt bij de hand om hem af te remmen. Tis jammer maar we maken vorderingen en hij is happy.
Fijn dat het de betere kant op gaat! Voor jou en voor Asha! Hebben ze nou ook een nieuwe foto gemaakt?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3370176
Fijn dat het met wat meer rust ook beter is verlopen en dat er nu wel echt goede progressie in zit.
En ja inderdaad opbouwen ook heel voorzichtig doen, doe er liever een aantal weekjes langer over dan korter ;) Plan van aanpak klinkt prima ;)
Door tt-tjes
#3370210
Lizzy schreef:Fijn dat het de betere kant op gaat! Voor jou en voor Asha! Hebben ze nou ook een nieuwe foto gemaakt?

Nee, nog niet. Dat wordt gedaan bij de volgende controle. Maarten vond het nu nog te vroeg om een foto te maken. Hij heeft zijn poot wel helemaal nagevoeld, en waar Asha de vorige x moord en brand schreeuwde kon Maarten nu knijpen wat hij wilde (en volgens zijn zeggen kneep hij echt hard), Asha vond de zalmcake die ik voor zijn neus hield veel belangrijker dan het gedoe aan zijn poot en gaf helemaal geen reactie.

De komende 3 weken is hij nog beperkt, daarna weer terug en dan wordt er een foto gemaakt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door