src_esther schreef:Juist de paardenversie van Corta RX. Volgens Anne in Zweden "100 mg per 15 ml, van de honden 30 mg per 15 ml". Maar dat is niet de standaard paardenversie maar de Corta-FLX HA-100 Solution. Corta-FLX zit op de helft dus 50 mg per 15 ml. Welke verpakking heb je? En misschien even goegelen of er een overdosis of bijwerkingen van hoge dosering bestaat voor hyularonzuur.
In Flexijoint zit minder hyaluronzuur.
Mijn paardenversie heet inderdaad Equine Corta-FLX Rx 100 Ultimate Solution, de hondenversie heet Canine Corta-FLX Rx Ultimate Solution.
De analytische waarden van Glycine, Aspartic Acid, Lysine, Proline, Glutamic Acid, Arginine, Threonine en Gelatin zijn voor paard en hond hetzelfde. Hond vermeldt bovendien nog de waarden voor Glucuronic Acid en Glutamine.
Als ik de ingrediëntenlijst verder bekijk, is die voor hond en paard toch wel heel verschillend. Vandaar dat ik me afvroeg of je de Flexijoint - wat voor paarden is bedoeld, als je buiten beschouwing laat dat Opti-Natuurshop het in kleinere flesjes voor honden verkoopt - wel fluitend kunt inzetten bij een hond, of de hond dan niet ook figuurlijk een paardenmiddel krijgt toegediend. Maar anderzijds: als Rakker het er al een jaar lang goed op doet, dan lijkt me dat een goed teken. Bij een hond van veertien gaat kwaliteit boven kwantiteit. Dus zolang hij niet begint te hinniken of megaspierbundels begint te ontwikkelen...