Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Borke
#3248859
Fjn dat ze wat opknapt, lastig toch dat ouder worden. Gelukkig weegt ze niet te veel en kan je haar nog tillen. Ik duim voor je dat het herstel doorzet!
Door charmed
#3248910
Fijn te lezen dat er wat verbetering in zit, ik hoop dat dat nog wat door gaat zetten, dat ze nog weer eventjes kan staan en lopen. Dat zou wel fijn zijn! Herkenbaar hoor, als ze hier nog willen laat ik ze ook meegaan. Prudence kon de laatste 2 weken niet zoveel meer, maar alles werd daar aan aangepast. Ze heeft nog 2 goede weken gehad (ze bleek cushing te hebben met een tumor in de hypofyse) De laatste dag heeft ze nog gerend, geblaft, gespeeld, koekjes gegeten en gegeten en toen was het ineens op.


K&D schreef:Mevrouw taartje doet het nog. En ze tijgert. Probeert al liggend een pootje op te tillen als ze moet plassen. Heel (heul) langzaam wordt het per week wat beter. Maar staan kan ze nog niet langer dan 2 seconden.
Haar blafje wordt ook wat beter. En ze eet weer beter. Hardere dingen gingen er even niet in, maar nu wil ze wel weer een stukje long en zo.
Als het nog een poosje zo doorzet...wie weet haalt ze dan de 15 nog (al duurt het nog wel even voor ze jarig is)
Door charmed
#3248980
Ook voor Joep beterschap!
Pauline schreef:Duimen draaien dat ze toch nog wel wat beter wordt! :-*

Joep gaat op het moment ook niet geweldig, helaas.....
Door K&D
#3249044
Aaah...nee toch. Arme Joep. Dat kan er ook nog wel bij... Hopelijk houdt hij het nog een tijdje vol. :-*

Bij Dubhe zie ik degeneratie van de spieren. Ze heeft dit nu 4 weken.
Haar voetjes krommen wat makkelijk naar binnen, de bespiering neemt af en haar stevige pootjes worden dunner.
Een paar keer per dag oefenen we met staan, en inmiddels kan ze op haar krent een poosje zitten, maar dat vermoeit wel snel. Ze doet soms zó haar best dat ze ervan moet plassen. Gelukkig is ze weer zindelijk en heeft al 4 dagen niet meer op de onderlegger geplast, mits we haar op gezette tijden buiten leggen. Dus dat is mooi!
Ik vermoed toch dat het een tia of ruggemerginfarct is geweest. Waar ze voorheen haar hoofd voor afdraaide, eet ze nu ook weer een hard brokje en een taai korstje brood. In haar kaken heeft ze dus weer meer kracht.
Hopelijk helpen die anabolen nog een tijd zodat de spierafbraak niet al te snel gaat.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3249072
Zwaar hè lieverd...., bah soms vind ik het wel zo oneerlijk..... :-X :'(

Zoals je het beschrijft denk ik ook ruggenmerginfarct of hernia, kan beiden. Schiet me ineens de tip van Connie te binnen: ik heb op haar advies Joep vanaf het eerste moment in een babybadje met water laten staan om zijn hersenen te laten onthouden wat het is om te staan en uiteraard ook om het staan te trainen. Badje bij Ikea gekocht en dat doet hier nog steeds dienst. Misschien wat voor jullie, hoewel Dubhe vacht natuurlijk veel lastiger droogt dan die van Joep.....
Sterkte ermee! :-*
Door K&D
#3249080
Thanks. We oefenen inderdaad droog, anders is het niet te doen met haar vacht. Die is trouwens al aardig gekortwiekt aan de achter en onderzijde tegen de meur. Kort is wat makkelijker fris te houden. En de ligplaatsen spray ik ook in met textielverfrisser. Dat er hier in huis eentje chronisch naar paardenmest ruikt is voldoende, aldus mijnheer KD :P ;)
Door K&D
#3268980
Drie weken geleden hebben we ons Taartje moeten laten gaan. Het leven werd voor haar zo moeizaam dat we haar de rust hebben gegeven. We missen haar. Ze is 14,5 jaar geworden.

Kyrah gaat gewoon haar gangetje en wordt zowaar wat waakser. Die taak was altijd voor Dubhe, maar ergens heeft er wat plichtsgevoeloverdracht plaatsgevonden.
Er komt geen nieuwe Sheltie meer bij. Misschien ooit nog een opvanger als die op ons pad komt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door