Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door K&D
#3159080
Njet, hier nog geen snotteritus. Alleen de neus van binnen kapot, en dat doet verrotte zeer. Ach ja, het is weer herfst... ::) maar de koortslipcreme-maar-dan-iets-hoger, doet wat ut moet doen, wonderbaarlijkgenoeg.
Beterschap voor de kennelhoestpatiënten.
Door Kinnie
#3159082
Ohh goh het heerst dus....
Ik 1,5 week geleden voor het eerst in m'n leven voor ik dacht verkoudheid bij de HA geweest, kreeg ik een kuur want zat tegen een longontsteking aan. Kei benauwd geweest die nacht, en hoest nu nog steeds vrolijk (  :-X ) door
Door Martine-Tom
#3159108
Kinnie schreef: Ohh goh het heerst dus....
Ik 1,5 week geleden voor het eerst in m'n leven voor ik dacht verkoudheid bij de HA geweest, kreeg ik een kuur want zat tegen een longontsteking aan. Kei benauwd geweest die nacht, en hoest nu nog steeds vrolijk (  :-X ) door
oh dat had ik 2 jaar geleden, had het wat benauwd en ventolinnwerkte niet dus ff naar de ha...dubbele longontsteking :-X
Beterschap!

Hier gaat het iig beter aks gister, ii durf nog niet te juigen maar het voeltbalsof gister de ergste dag was...we gaan het zien
Door Roef & Hidde
#3159164
hier 2 pubers met de kop vol snot(al bijna 2 weken) achtelijke moeder hebben ze dat ze na 2 dagen bankhangen en daar bij behoorend bloedonderdenagels gedrag weer naar school werden gebonjourd  :biggrin2: ::)
ik heb alleen nog maar een snotneus...hopelijk kom ik er goed mee weg!
Door Mowgli
#3159181
Hier weer een rotnacht gehad door onophoudelijk hoesten. Zo erg dat ik er spierpijn van heb en mijn rug doet pijn.
Door sella
#3159229
Ik moest naar de longarts voor controle en vond dat het toppie gaat. Tot ik diep in en uit moest ademen.
Oh gefeliciteerd u hebt kinkhoest. Ja daaaaaaaaaaaaag dat heb ik al 3 keer gehad de afgelopen 15 jaar, ben d nu imuun voor.
Ik heb gewoon ordinair kennelkuch dan slaat het de honden over, toch?
Anyways de honden vinden mijn geblaf matigjes en overwegen bek op mond beademing te geven, waar ik van moet lachen, waardoor tadaa cirkeltje is rond ::)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3159242
Hier gaat het gelukkig de goede kant op. Kan weer door mijn neus ademen  :D
Net de afwas gedaan (had ik gisteravond geen energie voor dus stond er nog) en boodschappen gedaan. Moet nu eerst bijkomen voordat ik de was op kan hangen omdat lijf niet meer wil  ::)
Door Lizzy
#3159243
Hier gaat het gelukkig ook heel aardig. Ik hoest nog wat maar verder voel ik me eigenlijk qua verkoudheid wel weer in orde.
Door Anneloog
#3159290
Hier 2 recepten die kunnen helpen/werken met de 'kennel' hoest ;)

Rammenas leent zich bijvoorbeeld uitstekend voor het bestrijden van hoesten.

Vul een diep bord met schijfjes rammenas.
Strooi er bruine rietsuiker over en zet er een ander bord bovenop.
Laat dit 24 uur trekken.
Zeef de vloeistof en doe de inhoud in een bruin glazen flesje.
Bewaar het op een donkere plek.
Dosering : kinderen 3 keer per dag een theelepel, volwassenen drie keer een eetlepel.

Ui
Snij een grote ui in ringen en leg die in een grote kom.
Doe er een laagje zuivere natuurlijke honing over en laat een nachtje staan.
Zeef de volgende dag het hoestdrankje en neem hiervan 4 tot 5 eetlepels per dag.
Als je taai slijm niet weg krijgt kan ui echt wel helpen.
Ui is net als prei, bieslook en knoflook een telg uit de “Alium-familie”.
Ze werken desinfecterend en zuiveren je keel, luchtwegen en ingewanden.
Door Martine-Tom
#3159321
Hier gaat het stukken beter, hoest als een zeehond af en toe maar voel me niet ziek meer.
Ben wel mn stem kwijt...lekker rustig voor mn omgeving :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Dian
#3159336
vorige week heerste hier ook kennelhoest.......... 's nachts met 2 kussens slapen omdat ik anders stikte in mijn eigen hoest, hoeste mijn longen bijna uit het lijf......... wel een AB-kuur gehad, omdat mijn in 2010 geopereerde long al weer vocht vast hield...... en fentonyl om de benauwdheid een beetje in toom te houden........ nu nog een beetje gedeisd houden, anders is het weer raak :-\
Gebruikersavatar
Door Radja
#3159344
Zoonlief en ik hoesten ook al weken! Bij mij zijn alle klieren behoorlijk opgezet en zeer pijnlijk! Ik word toch behoorlijk beschermd door 3 verschillende pufjes waarvan 2 3x daags voor astma en copd,ook nog een andere zware pil die ik daarvoor iedere avond moet nemen! Ik lijk dus behoorlijk beschermd,maar longen doen vreselijk veel pijn,pffff maar ik wil niet naar HA,wil niet nog meer meds! Slik ook al genoeg voor mijn lichamelijke aandoening :-[ oa Oxycodon,enz.
Ik had ook ff zin in klagen!
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3159374
Mieke L. schreef: Ik klaag niet  :shutup: (maar echt lekker voel ik me niet)
+ 1  Kijk al de hele dag scheel van de hoofdpijn en voel me helemaal niet fit. Hoop dat het overwaait!  :duimen:


Beterschap voor alle zieken.  :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door