Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Roef & Hidde
Els&Flow schreef: Een lab pubert tot zn 3e, gaat daarna over in de after-puberteit en daar komen ze over het algemeen nooit meer doorheen. :biggrin2: Succes!!

Af en toe een zennnn momentje voor jezelf, blijven ademen, blijven lachen en niet vergeten dat het maar zelden helemaal over gaat. :biggrin2: De trossen bananen in die oren worden hooguit een beetje kleiner. :P
of je moet Hidde heten  :angel:............Roef daarin tegen....... :naughty:  ;D
Door Martine-Tom
Maar labjes worden toch volledig opgevoed en voorzien van alle basis commando's de baarmoeder uitgeperst?  ???
Door Els&Flow
Max is nooit volwassen geworden en zn hele leven een boef geweest. Flow is heel lang het braafste meisje van de klas geweest, maar die heeft inmiddels ook trossen bananen gekweekt en doet het ras eer aan als het om de puberteit gaat. :naughty: :biggrin2:
Door Els&Flow
Martine-Tom schreef: Maar labjes worden toch volledig opgevoed en voorzien van alle basis commando's de baarmoeder uitgeperst?  ???
Tuurlijk.  8) En als ze al eens wat ondeugend zijn ruimen ze zelf hun troep op. Zelf-reinigende, zelf-corrigerende, goed opgevoede pupjes. Nooit geen stoute dingen van te verwachten. Ook niet als ze gaan puberen.
Door Hope
Kaio schreef: Nee dat komt pas met een maand of 10. Heb je in ieder geval nog iets om naar uit te kijken  8) :biggrin2:
:sofa:
Heb je nog meer leuk nieuws?
Els&Flow schreef: Een lab pubert tot zn 3e, gaat daarna over in de after-puberteit en daar komen ze over het algemeen nooit meer doorheen. :biggrin2: Succes!!

Af en toe een zennnn momentje voor jezelf, blijven ademen, blijven lachen en niet vergeten dat het maar zelden helemaal over gaat. :biggrin2: De trossen bananen in die oren worden hooguit een beetje kleiner. :P
Nog meer leuk nieuws!
Nelson was de eerste maanden echt een engeltje, daarna werd het een Bengeltje en nu is hij gewoon stronteigenwijs. Inclusief graven in de tuin, spullen jatten en niet meer teruggeven, weglopen van huis en niet meer terugkomen aan het eind van de wandeling.
Ik wordt er gék van.
Door Roef & Hidde
Hope schreef: :sofa:
Heb je nog meer leuk nieuws?

Nog meer leuk nieuws!
Nelson was de eerste maanden echt een engeltje, daarna werd het een Bengeltje en nu is hij gewoon stronteigenwijs. Inclusief graven in de tuin, spullen jatten en niet meer teruggeven, weglopen van huis en niet meer terugkomen aan het eind van de wandeling.
Ik wordt er gék van.
ja dat klinkt als een Roef  :biggrin2: troost je zelfs bij Roef werd het beter.al hoewel hij ook luistert naar monster als ik hem roep.
Door Hope
Roef & Hidde schreef: ja dat klinkt als een Roef  :biggrin2: troost je zelfs bij Roef werd het beter.al hoewel hij ook luistert naar monster als ik hem roep.
Nelson luistert gewoon helemaal niet, ongeacht wat ik roep  ::)
Door Els&Flow
Hope schreef: Nelson luistert gewoon helemaal niet, ongeacht wat ik roep  ::)
Lange lijn en niet meer los tot ie wel weer luistert.  ;)
Door Hope
Els&Flow schreef: Lange lijn en niet meer los tot ie wel weer luistert.  ;)
Ja, dat ga ik maar doen.
Ik ben alleen zo bang dat hij dan ergens aan blijft hangen.
Wat is dan veiliger, een lange lijn aan een tuig of juist een halsband? Doodeng vind ik het...
Maar zo gaat het in elk geval ook niet. Hij steekt nog nét zijn middelvinger niet op  ::)
Door Jantina
Ik heb een teckeltje in de eerste pubertijd en een Petit dametje in de zoveelste pubertijd. Of liever gezgegt de pubertijd tussen de 2 en 3 jaar die gepaard gaat met de ontwikkeling van het zelfstandige jachtinstinct. Das een heule leuke fase van dit ras  :-X. Het teckeltje kan ik wel aan (hoewel het wel jammer is dat we over 2 weken ons eerste jacht examen hebben  ::) ) dat is gewoon een grappige pubertijd waarin ze haar grenzen naar ons en de andere honden op zoekt. Maar de Petit is ronduit gevaarlijk bezig en die gaat aan de lijn en krijgt pas weer een stukje vrijheid als de ergste gekte eraf is.
Door Els&Flow
Hope schreef: Ja, dat ga ik maar doen.
Ik ben alleen zo bang dat hij dan ergens aan blijft hangen.
Wat is dan veiliger, een lange lijn aan een tuig of juist een halsband? Doodeng vind ik het...
Maar zo gaat het in elk geval ook niet. Hij steekt nog nét zijn middelvinger niet op  ::)
Flow heeft ongeveer 3 maanden aan de lange lijn gelopen op het strand en in het bos omdat de trossen bananen te groot waren. Ik klikte hem aan de halsband ( Flow trekt niet aan de lijn), maar kan uiteraard ook aan een tuig. Net wat je zelf prettig vind. En de lange lijn hou je in eerste instantie ook kort, hij mag pas aan het einde van de lijn bungelen als hij daar klaar voor is. En dan met een fluitje gaan oefenen op voor komen. Kwartje valt echt snel genoeg. Verder belonen, belonen, belonen, evt met clicker oefenen.
Ik gebruik zelf graag de epplejack badstof longeerlijn voor dit doeleinde, schuurt niet en is makkelijk wasbaar.

Edit: En terug naar de basis. Alle Privilege intrekken. Niet meer op de bank, als laatste naar binnen en naar buiten, niet meer als eerste eten maar als laatste, als jij eet ligt hij in zn mand of bench. Helemaal terug naar af. Privileges moet je verdienen en die verdien je door te luisteren.
Laatst gewijzigd door Els&Flow op vr 17 okt 2014, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hope
Els&Flow schreef: Flow heeft ongeveer 3 maanden aan de lange lijn gelopen op het strand en in het bos omdat de trossen bananen te groot waren. Ik klikte hem aan de halsband ( Flow trekt niet aan de lijn), maar kan uiteraard ook aan een tuig. Net wat je zelf prettig vind. En de lange lijn hou je in eerste instantie ook kort, hij mag pas aan het einde van de lijn bungelen als hij daar klaar voor is. En dan met een fluitje gaan oefenen op voor komen. Kwartje valt echt snel genoeg. Verder belonen, belonen, belonen, evt met clicker oefenen.
Ik gebruik zelf graag de epplejack badstof longeerlijn voor dit doeleinde, schuurt niet en is makkelijk wasbaar.

Edit: En terug naar de basis. Alle Privilege intrekken. Niet meer op de bank, als laatste naar binnen en naar buiten, niet meer als eerste eten maar als laatste, als jij eet ligt hij in zn mand of bench. Helemaal terug naar af. Privileges moet je verdienen en die verdien je door te luisteren.
Klinkt goed, dank je!
Sinds vandaag gaat hij ook niet meer los in de tuin. Gisteravond kreeg vriendlief hem eigenlijk ook al niet netjes binnen (3 keer roepen vind ik gewoon teveel, als hij het spelletje doorheeft zijn we verder van huis) dus tja, hij moet het inderdaad maar weer gewoon verdienen. Een longeerlijn heb ik wel liggen, die zal ik er eens aanhangen. Op de bank mag hij niet, maar in zijn mand liggen als ik hem daar heen stuur doet hij ook niet (heeft hij ook nog nooit gedaan, zodra je omdraait komt hij eruit) dus daar zal ik ook eens wat strenger in worden.
Door Kaio
Lange lijn is vooral leuk als je newf denkt , leuk dat ga ik van dichterbij bekijken en wel nu en zo snel mogelijk!
..........
:censored2:

.........

Gelukkig na 3 jaar weten ze ong dat jij aan de andere kant van de lijn hangt en zijn de oortjes ook enigzins weer opengegroeid.

Naja op het moment ligt fozzy op de gang en weigert daar vandaan te komen  ::) tja je tilt dat niet zo makkelijk op. Maar hij is boos en wacht op baas
Door Lil
-Saskia- schreef: Ah, dus wodka is niet seniel aan het worden. Het is gewoon weer puberteit.
Overigens doet ze dat niet met plassen, maar tegenwoordig is het motto wel: als je moet poepen, moet je poepen. Direct. Of je je nu op dat moment in de gang, keuken, of auto bevindt, maakt niet uit. Direct.    ::) :-X
overleg eens met de da. tegen sommige vormen van ontlasting incontinentie is wat te doen.
Door eelke
Kaio schreef: Lange lijn is vooral leuk als je newf denkt , leuk dat ga ik van dichterbij bekijken en wel nu en zo snel mogelijk!
..........
:censored2:

.........

Gelukkig na 3 jaar weten ze ong dat jij aan de andere kant van de lijn hangt en zijn de oortjes ook enigzins weer opengegroeid.

Naja op het moment ligt fozzy op de gang en weigert daar vandaan te komen  ::) tja je tilt dat niet zo makkelijk op. Maar hij is boos en wacht op baas
;D herkenbaar! Waarom is ie boos?

Gijs vind met regelmaat ook nog dat hij nu wel lang genoeg geslapen heeft en de dag kan beginnen. Om half 7. Dan gaat hij heel schattig een liedje voor ons zingen. Een week lang. Tot hij weer wat anders bedacht heeft  ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door