Hope schreef:
Ja, dat ga ik maar doen.
Ik ben alleen zo bang dat hij dan ergens aan blijft hangen.
Wat is dan veiliger, een lange lijn aan een tuig of juist een halsband? Doodeng vind ik het...
Maar zo gaat het in elk geval ook niet. Hij steekt nog nét zijn middelvinger niet op
Flow heeft ongeveer 3 maanden aan de lange lijn gelopen op het strand en in het bos omdat de trossen bananen te groot waren. Ik klikte hem aan de halsband ( Flow trekt niet aan de lijn), maar kan uiteraard ook aan een tuig. Net wat je zelf prettig vind. En de lange lijn hou je in eerste instantie ook kort, hij mag pas aan het einde van de lijn bungelen als hij daar klaar voor is. En dan met een fluitje gaan oefenen op voor komen. Kwartje valt echt snel genoeg. Verder belonen, belonen, belonen, evt met clicker oefenen.
Ik gebruik zelf graag de epplejack badstof longeerlijn voor dit doeleinde, schuurt niet en is makkelijk wasbaar.
Edit: En terug naar de basis. Alle Privilege intrekken. Niet meer op de bank, als laatste naar binnen en naar buiten, niet meer als eerste eten maar als laatste, als jij eet ligt hij in zn mand of bench. Helemaal terug naar af. Privileges moet je verdienen en die verdien je door te luisteren.