Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door keetje
-Saskia- schreef: ;) zie onze adviezen maar als goed bedoelde bezorgdheid. Je hebt een klein juweeltje in handen.
Inderdaad.

Heel veel geluk met je mooie meisje! Ze is prachtig.
Door M@rina
Dit dus! ;)
-Saskia- schreef: ;) zie onze adviezen maar als goed bedoelde bezorgdheid. Je hebt een klein juweeltje in handen.
Saartje-88 schreef:
en op je vraag:
Kan iemand misschien nog even advies geven hoeveel vlees ze mag. De mevr, in de dierenwinkel zei namelijk 20% van haar lichaamsgewicht terwijl ik hier 50% van het
lichaamsgewicht gelezen heb? :-\
@0% is voor een volwassen hond, jouw meiske heeft denk ik wel wat meer nodig. die 50% per kg lichaamsgewicht is een mooie richtlijn  oom mee te beginnen. Het is niet meer dan een richtlijn, de éne puo heeft meer dan genoeg aan 40% en de ander kan wel 70% op. Goed kijken naar en voelen aan je pup. Groeit ze goed en komt ze goed aan zonder pafferig te worden dan voer je voldoende.  Zie je de ribben dan moet je wat meer gaan voeren, ligt er een speklaag op de ribben dan wat minderen.
Door Kim_S
Wat een prachtig pupje! Veel geluk samen  :)

Even over de percentages, 70% van het lichaamsgewicht?? Dat zou betekenen dat mijn Ozzy (van 80 kilo) 56 kilo vlees per dag eet. Lijkt me wat veel  ::) Ze krijgt 1600 gram  ;)
Bedoel je niet 2%, 5% en 7%?
Door Martine-Tom
M@rina schreef: Dit dus! ;)

@0% is voor een volwassen hond, jouw meiske heeft denk ik wel wat meer nodig. die 50% per kg lichaamsgewicht is een mooie richtlijn  oom mee te beginnen. Het is niet meer dan een richtlijn, de éne puo heeft meer dan genoeg aan 40% en de ander kan wel 70% op. Goed kijken naar en voelen aan je pup. Groeit ze goed en komt ze goed aan zonder pafferig te worden dan voer je voldoende.  Zie je de ribben dan moet je wat meer gaan voeren, ligt er een speklaag op de ribben dan wat minderen.
Ik denk dat grammen en % verward zijn hier  ;)
Een pup geef je vaak tussen de 5 en 10% van hun huidige gewicht!
Goed kijken naar je pupje wat hij nodig heeft  :)
Mijn pupje heeft een hele poos 10% gekregen maar ging opeens miepen en lastig doen. Nu zit ze op 5% en doet ze het prima!
Door Kim_S
Martine-Tom schreef: Ik denk dat grammen en % verward zijn hier  ;)
Oooh 50 gram per kg? Dat is dan 225 gram bij een hondje van 4,5 kilo. Dat klinkt al beter.  :)
Door Martine-Tom
Kim_S schreef: Oooh 50 gram per kg? Dat is dan 225 gram bij een hondje van 4,5 kilo. Dat klinkt al beter.  :)
Ik gok het, dan kom je namelijk op 50gr = 5% uit, dat lijkt me iets beter kloppen dan 50% hihi
Door M@rina
Kim_S schreef: Wat een prachtig pupje! Veel geluk samen  :)

Even over de percentages, 70% van het lichaamsgewicht?? Dat zou betekenen dat mijn Ozzy (van 80 kilo) 56 kilo vlees per dag eet. Lijkt me wat veel  ::) Ze krijgt 1600 gram  ;)
Bedoel je niet 2%, 5% en 7%?
Sorry TS schrijft 20% en 50% en ik ga er lekker onnozel in mee :-[. dit moeten natuurlijk grammen. Een pup geef je tussen 40 en 60 gram per kg lichaamsgewicht.
Door Ike
Saartje-88 schreef: @Ike - Je reactie zie ik nu pas, maar was alleen de puppy-check ze vond het helemaal leuk daar. Beetje rond neuzen,
op de tafel vond ze ook prima was zelfs met de dierenarts aan het knuffelen, nu duimen dat dat zo blijft. Hij heeft iig
de afspraak om te enten bij hem neer gezet. (i.p.v. bij zijn collega xD) Dat wilde hij zelf doen haha..

Maar verder....

Ook even naar de dierenwinkel geweest om vlees te halen en een tuigje, en nu ligt ze weer heerlijk in de bench te slapen.
Soms piep ze een beetje (als ze niet bij de katten kan) of als ze moet lopen, dan loopt ze steeds tegen je benen aan en
tussen je benen door en gaat uiteindelijk voor je zitten piepen maar dat negeren we. (weet iemand waarom ze dit doet?)

Iig ik ben dol gelukkig met ons wondertje, tot nu toe valt alles wat de fokker zei nog mee..  :biggrin2: (Laten we dat zo houden xD)
Fijn dat ze niet gelijk een enting heeft gehad  :)
Met mijn post wilde ik je zeker niet aanvallen, maar het is naar mijn idee al zo'n grote stap voor de pup om het nest te verlaten, dat ik dan zeker die dagen er na alleen zou gebruiken om haar aan jou, in huis, en op straat zou laten wennen, zo ook het lopen, lijkt me zat voor zo'n hummeltje  ;)
Door Ruisje
Wat een prachtig meisje en scheetje is Saartje! :smitten:

Taylor, mijn eerste en laatste pup heb ik 19 jaar geleden gehad, dus ik kan je geen ervaringsadvies geven. Mijn gezonde verstand is het met de meesten, maar vooral met Esther Q eens. ;)
Door Kaela
+1

Er zijn ook al tips gekomen over de hoeveelheden die ze mag eten. Dat komt ook vast goed!
Door Lil
Gefeliciteerd met het heerlijke pupseltje. Gewoon heeeeeeel goed naar je pup kijken, want ze zijn allemaal anders. Heb de mijne met 5,5 week gekregen (geval apart) en ben overal met hem naar toe geweest. Is een hele stabiele hond en erg vriendelijk voor alles en iedereen (rest van het nest niet). Maar te veel bereik je tegendeel mee en als ze ergens bang van zijn bereik je ook het tegendeel. Dus continu blijven kijken naar hoe je pup zich voelt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door