-Saskia- schreef:Inderdaad.zie onze adviezen maar als goed bedoelde bezorgdheid. Je hebt een klein juweeltje in handen.
Heel veel geluk met je mooie meisje! Ze is prachtig.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-Saskia- schreef:Inderdaad.zie onze adviezen maar als goed bedoelde bezorgdheid. Je hebt een klein juweeltje in handen.
-Saskia- schreef:zie onze adviezen maar als goed bedoelde bezorgdheid. Je hebt een klein juweeltje in handen.
Saartje-88 schreef:@0% is voor een volwassen hond, jouw meiske heeft denk ik wel wat meer nodig. die 50% per kg lichaamsgewicht is een mooie richtlijn oom mee te beginnen. Het is niet meer dan een richtlijn, de éne puo heeft meer dan genoeg aan 40% en de ander kan wel 70% op. Goed kijken naar en voelen aan je pup. Groeit ze goed en komt ze goed aan zonder pafferig te worden dan voer je voldoende. Zie je de ribben dan moet je wat meer gaan voeren, ligt er een speklaag op de ribben dan wat minderen.
en op je vraag:
Kan iemand misschien nog even advies geven hoeveel vlees ze mag. De mevr, in de dierenwinkel zei namelijk 20% van haar lichaamsgewicht terwijl ik hier 50% van het
lichaamsgewicht gelezen heb?![]()
M@rina schreef: Dit dus!Ik denk dat grammen en % verward zijn hier
@0% is voor een volwassen hond, jouw meiske heeft denk ik wel wat meer nodig. die 50% per kg lichaamsgewicht is een mooie richtlijn oom mee te beginnen. Het is niet meer dan een richtlijn, de éne puo heeft meer dan genoeg aan 40% en de ander kan wel 70% op. Goed kijken naar en voelen aan je pup. Groeit ze goed en komt ze goed aan zonder pafferig te worden dan voer je voldoende. Zie je de ribben dan moet je wat meer gaan voeren, ligt er een speklaag op de ribben dan wat minderen.
Martine-Tom schreef: Ik denk dat grammen en % verward zijn hierOooh 50 gram per kg? Dat is dan 225 gram bij een hondje van 4,5 kilo. Dat klinkt al beter.![]()
Kim_S schreef: Oooh 50 gram per kg? Dat is dan 225 gram bij een hondje van 4,5 kilo. Dat klinkt al beter.Ik gok het, dan kom je namelijk op 50gr = 5% uit, dat lijkt me iets beter kloppen dan 50% hihi![]()
Kim_S schreef: Wat een prachtig pupje! Veel geluk samenSorry TS schrijft 20% en 50% en ik ga er lekker onnozel in mee
Even over de percentages, 70% van het lichaamsgewicht?? Dat zou betekenen dat mijn Ozzy (van 80 kilo) 56 kilo vlees per dag eet. Lijkt me wat veelZe krijgt 1600 gram
Bedoel je niet 2%, 5% en 7%?
Saartje-88 schreef: @Ike - Je reactie zie ik nu pas, maar was alleen de puppy-check ze vond het helemaal leuk daar. Beetje rond neuzen,Fijn dat ze niet gelijk een enting heeft gehad
op de tafel vond ze ook prima was zelfs met de dierenarts aan het knuffelen, nu duimen dat dat zo blijft. Hij heeft iig
de afspraak om te enten bij hem neer gezet. (i.p.v. bij zijn collega xD) Dat wilde hij zelf doen haha..
Maar verder....
Ook even naar de dierenwinkel geweest om vlees te halen en een tuigje, en nu ligt ze weer heerlijk in de bench te slapen.
Soms piep ze een beetje (als ze niet bij de katten kan) of als ze moet lopen, dan loopt ze steeds tegen je benen aan en
tussen je benen door en gaat uiteindelijk voor je zitten piepen maar dat negeren we. (weet iemand waarom ze dit doet?)
Iig ik ben dol gelukkig met ons wondertje, tot nu toe valt alles wat de fokker zei nog mee..(Laten we dat zo houden xD)
-Saskia- schreef:+1zie onze adviezen maar als goed bedoelde bezorgdheid. Je hebt een klein juweeltje in handen.