Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door charmed
Dank je, voel me van binnen zoals ik er van buiten uitzie. Maar heb nog wel veel ongeloof van is het werkelijk?

Dat zal met een jaar wel overzijn denk ik..hoop ik :)
S schreef: Fantastisch! Proficiat!
Door charmed
Dank je! Erger nog ik heb alles bewaard, maar ik wil nu wat vaker gaan shoppen bij H&M kan ik zo een tas oude kleding meenemen en inleveren, krijg ik korting op mijn nieuwe kleding.. Dus als ze wat moois hebben ben ik daar als de kippen bij :)
Riek schreef: Hartstikke knap.
Ook leuk dat je die grote broek bewaard heb.
Door charmed
Geen idee, ik heb ook totaal geen idee wat ik weeg, wie weet ben ik wel 20 kilo gekelderd in die laatste maat?? Wie zal het zeggen. Ik ben afhankelijk van een ander zijn weegschaal, want ik heb er geen en wil er ook geen. Ik durf het alleen niet meer te geloven dat ik onder die 80 kilo kom, gewoon omdat ik in december 79 kilo woog met maat 42 en in juni 81 kilo met maat 38.. Dus ik vind het ook bizar, maar kan er ook niets aan veranderen. De Fysio zei ook toen ik samen met haar gemeten heb, dat ze er niets van snapte, dus nog eens op de weegschaal, en meetlint erbij, want zij had maat 42 en ik 38 en we waren op dat moment even zwaar! Het blijft een raadsel.. Een mysterie. Maar 1 ding weet ik zeker. Ik pas zeker in het jurkje van H&M en in de trui die zit zelfs wat wijd.

Vind mijn passende broek een maatstaaf genoeg om op gewicht te blijven denk ik zo. En weegschalen kunnen afwijken, geen idee hoeveel. Ik weeg ook liever 60 kilo dan 80 hoor! :) We zullen het maandag ondervinden hoeveel ik weeg.. Ik moet 's middags op de weegschaal dus een ongunstig moment, maar ik denk wat ik nu bereikt heb, dat het gewicht niet eens belangrijk meer is op de weegschaal. Ik voel me voor het eerst sinds 25 jaar super! Moet nog wel hard aan mijzelf werken psychisch etc. maar ook dat zal goedkomen :)
-Saskia- schreef: :biggrin2:
We heten hetzelfde, wegen hetzelfde en vinden hetzelfde.
Door charmed
Dank je, ben eerst door stress afgevallen en toen moest de knop om, na 20 kg kwijt in 5 weken kon ik amper meer op de benen staan. Dus toen ben ik gaan kijken wat mij energie kost en waar ik energie van krijg. Het antwoord was, dat je alleen energie krijgt van natuurlijke voeding, dus groente, fruit, vlees. Suiker, zout en vetten zoveel mogelijk gereduceerd, Alleen nog maar vetten gebruiken die goed afbreekbaar zijn, net als voeding, die moet goed afbreekbaar zijn door het lichaam. Veel water drinken en 6 x daags een beetje eten. Ik heb nooit honger of trek gehad. Het heeft me wel even gekost van amper eten naar 6 kleine maaltijden te komen, maar het is me gelukt. Daarnaast lekker bewegen, veel wandelen met de honden, dat deed ik al veel maar nu tegenwoordig loop ik veel sneller. Veel fietsen een periode. Verder gewoon zoveel mogelijk wandelen, hardlopen mag ik niet op mijn schoenen, dan moet ik eerst speciale schoenen laten maken omdat deze niet voor hardlopen en sporten zijn gemaakt. Maar dat komt nog wel. heb daar ook een oplossing in gezien. Maar ik kan wel al een klein stukje hardlopen. Heb ik op het strand geprobeerd.. heerlijk om te doen.

gewoon gezond eten dus en lekker bewegen.. 
**Jillaroo** schreef: Mijn hemel wat super goed van je, hoe heb je dit in godsnaam gedaan?
Door charmed
Dank je! Yep, helemaal zelf gedaan, maar omdat ik nooit meer terug wil naar 150 kg.. Heb ik nu wel hulp ingeschakeld, met name het psychische gedeelte om me dat helpen te verwerken. Want je wordt niet zomaar zo dik! Daar schuilt veelal wat achter.. Zelfs zoveel bij mij dat de eerste hulpverlener mij niet verder kan helpen en ik doorgestuurd wordt helaas :(
Neally schreef: Oh, wow! In 1 pijp...proficiat zeg!
Helemaal zelf gedaan.  :bigarmhug:
Door Aprilsnow
Onvoorstelbaar! Knap dat je die knop hebt gevonden en om hebt kunnen zetten.
Goed van je dat je ook aan de 'zachte' kant werkt..... het komt er idd niet uit het niets aan. Ook dat is een erg dappere stap! Heel veel respect voor jou.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door