Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Hope
Esther Q schreef: Misschien moeten fokkers juist eens wat meer adverteren op marktplaats, zodat mensen die daar kijken ook geconfronteerd worden met zorgvuldig gefokte honden en fokkers die ze kritischer verkopen.
Nou nee, we hebben toch al iets waar je als serieuze pupkoper terecht kan?
Ik heb mijn huiswerk ook prima gedaan geloof ik, en toch echt niet op marktplaats. Ik kocht Nelson via de rasvereniging en die adverteerden niet op mp.
Waarschijnlijk wil de echt goede fokker (maar misschien heb ik het nu mis hoor) niet eens adverteren op mp. Want die wil dat zijn pups naar mensen gaan die niet gisteren bedacht hebben dat ze een dalmatier willen omdat de stippen zo mooi bij het interieur staan, of een sjiwafwaf omdat die nou eenmaal in de mode is, of een labrador met een strik om zijn nek want dochterlief is morgen jarig maar ze heeft alles al dus geven we haar maar een pup  :-X
Door Elvira
Die mensen die daar een pup kopen en nu met hoge dierenarts rekeningem zitten, daar heb ik geen medelijden mee. Als je marktplaats kan vinden, kun je ook vinden waar je wel en waar niet een pup te kopen. Ik heb medelijden met de zieke pups en hun arme moeders.
Door Lil
O ik ken een aantal mensen dat doelbewust broodfokhonden heeft.

Van een gewone fokker krijgen ze namelijk geen hond mee (die stelt vragen over wat doe je met zo'n dier, ben je lang van huis etc.). Dus dan koop je toch een puppy waar je hem zonder vragen mee krijgt?  :-\
Door Hope
Lil schreef: O ik ken een aantal mensen dat doelbewust broodfokhonden heeft.

Van een gewone fokker krijgen ze namelijk geen hond mee (die stelt vragen over wat doe je met zo'n dier, ben je lang van huis etc.). Dus dan koop je toch een puppy waar je hem zonder vragen mee krijgt?  :-\
Ja, en vervolgens gaan ze met een hond van elf maanden naar de dierenarts.
Beestje is kerngezond maar hij is druk als het baasje ein-de-lijk thuis is. En ze stellen doodleuk de dierenarts de vraag of hij de hond even laat inslapen  :-X
Overigens is de hond elders opgevangen en is men op zoek naar een thuis voor hem, maar mijn hemel wat een mentaliteit.
Door Esther Q
Hope schreef: Nou nee, we hebben toch al iets waar je als serieuze pupkoper terecht kan?
Ik heb mijn huiswerk ook prima gedaan geloof ik, en toch echt niet op marktplaats. Ik kocht Nelson via de rasvereniging en die adverteerden niet op mp.
Waarschijnlijk wil de echt goede fokker (maar misschien heb ik het nu mis hoor) niet eens adverteren op mp. Want die wil dat zijn pups naar mensen gaan die niet gisteren bedacht hebben dat ze een dalmatier willen omdat de stippen zo mooi bij het interieur staan, of een sjiwafwaf omdat die nou eenmaal in de mode is, of een labrador met een strik om zijn nek want dochterlief is morgen jarig maar ze heeft alles al dus geven we haar maar een pup  :-X
Nou, ik ben met mijn hollandse herders geen lid van een rasvereniging en ik word dat waarschijnlijk iig voorlopig ook niet. Dus als ik ga fokken dan zet ik mijn pups ook gewoon op marktplaats (ik woon niet in NL dus wordt het de zweedse variant van marktplaats). Zie niet zo in wat daar als fokker verkeerd aan is. Je hebt toch zelf in de hand aan wie je verkoopt. Ik geloof niet zo dat er alleen maar mensen op marktplaats kijken die gisteren bedacht hebben dat ze vandaag een hond met een strik willen. Ten slotte zie ik hier en elders op internet regelmatig referenties naar advertenties op mp langs komen van zogenaamd serieuze hondeneigenaren, die kijken daar dus ook :)
Door Hope
Esther Q schreef: Nou, ik ben met mijn hollandse herders geen lid van een rasvereniging en ik word dat waarschijnlijk iig voorlopig ook niet. Dus als ik ga fokken dan zet ik mijn pups ook gewoon op marktplaats (ik woon niet in NL dus wordt het de zweedse variant van marktplaats). Zie niet zo in wat daar als fokker verkeerd aan is. Je hebt toch zelf in de hand aan wie je verkoopt. Ik geloof niet zo dat er alleen maar mensen op marktplaats kijken die gisteren bedacht hebben dat ze vandaag een hond met een strik willen. Ten slotte zie ik hier en elders op internet regelmatig referenties naar advertenties op mp langs komen van zogenaamd serieuze hondeneigenaren, die kijken daar dus ook :)
Ja precies, dat kan ook. Maar ik kan me wel voorstellen dat een goede fokker zijn honden daar niet aan mee geeft. Ik zeg niet dat het niet goed is om te adverteren hoor, maar ik kan me wel voorstellen dat het voor een andere doelgroep is dan de broodfokker. En de koper die gewoon goedkoop wil, en vooral ook snel zal een advertentie vinden die dat aanbied.
Door Lil
Hope schreef: Ja, en vervolgens gaan ze met een hond van elf maanden naar de dierenarts.
Beestje is kerngezond maar hij is druk als het baasje ein-de-lijk thuis is. En ze stellen doodleuk de dierenarts de vraag of hij de hond even laat inslapen  :-X
Overigens is de hond elders opgevangen en is men op zoek naar een thuis voor hem, maar mijn hemel wat een mentaliteit.
Yup, met mededeling dat het aan de hond ligt, want die van de buuf kunnen het wel (even vergeten te zeggen dat ze bij de buuf met twee honden en een kat zijn. volwassen en geen pups en vergeten te zeggen dat buuf twee maal daags 1 uur, dus 2 uur totaal aan lichaamsbeweging doet, traint en hersenwerk doet en dat ze bij de buuf 's nachts niet alleen hoeven te zijn maar naar eigen keuze op de slaapkamer mogen. Dat verschil vergeet men voor het gemak. Die stomme hond kan niet alleen zijn en o is ook nog altijd niet zindelijk. tis gewoon een stomme hond als ik over 1 maand over mijn trauma van die stomme hond heen ben koop ik een nieuwe. en zo raken asiels dus vol  :-X).
Door Sher
Lil schreef: O ik ken een aantal mensen dat doelbewust broodfokhonden heeft.

Ik heb ook zo'n buuf. Die heeft in twee jaar tijd al vier honden gehad. Met elke hond was wel iets mis, dus dan moest die weg en kwam er een nieuwe pup.  :-X
Die had wel een hond van een fokker kunnen krijgen, maar ze was toch niet gek! Ze kon veel goedkopere honden krijgen en dan hoefde ze ook niet te wachten. Niks broodfok hoor, allemaal gewoon in Nederland, pure rashonden zonder stamboom. Nee, die pups waren al zo groot, de moeder was er niet meer bij.  ::)
Door hannabelgje
Lizzy schreef: Ahja, en dan richten ze de website koopgoedkoopeenpup.nl op..... Ik denk echt niet dat het uit maakt, of het nou wel of niet via marktplaats mag. Vroeger verkochten ze pups via de Telegraaf. Dus als je op zaterdag bedacht "gut leuk, een hond", ging je bij het benzine station een Telegraaf kopen en kocht je zondag een hond.
Of je ging een daguitstapje maken naar België en haalde daar je pup in de dw, ow wacht even dat is niet vroeger, dat doet men nog steeds. Afbeelding
Door Martine-Tom
hannabelgje schreef: Of je ging een daguitstapje maken naar België en haalde daar je pup in de dw, ow wacht even dat is niet vroeger, dat doet men nog steeds. Afbeelding
Vogeltjesmarkt, zitten daar nog honden?

Hier onlangs nog buren die een cavaklier hadden, diertje had Syr, ingeslapen, zondag rondje Belgie gedaan en een nieuwe klier gehaald, zonder boom want dat is onzin, wederom een klier met syr...en omdat ze daar niet zover mee konden lopen weer naar Belgie weer een klier gehaald...dit keer een kruising met een malthees zodat ie wat gezonder zou zijn  ::)
Heeft idd geen syr...wel PL in beide knietjes en moet geopereerd maar och het hupst nu wel mee dus waarom zou je?  ::)
Door hannabelgje
Nee op de vogeltjesmarkt mag niet meer. Ze zitten wel nog gewoon in de dierenwinkels. Dat schijnt ook niet meer te mogen, maar er is een kiertje in de wet zodat het dan toch nog wel kan.
Ze hebben hier wel de oplossing gevonden tegen het kattenoverschot. Er mogen dadelijk geen kittens meer verhuizen voordat ze gecastreerd zijn. Is ook zo makkelijk te controleren enzo......
Door Martine-Tom
hannabelgje schreef: Nee op de vogeltjesmarkt mag niet meer. Ze zitten wel nog gewoon in de dierenwinkels. Dat schijnt ook niet meer te mogen, maar er is een kiertje in de wet zodat het dan toch nog wel kan.
Ze hebben hier wel de oplossing gevonden tegen het kattenoverschot. Er mogen dadelijk geen kittens meer verhuizen voordat ze gecastreerd zijn. Is ook zo makkelijk te controleren enzo......
Ja, het schijnt ook heel makkelijk te zijn een da te vinden die eraan mee wil werken hoor ik om me heen #sarcasme
Door hannabelgje
De dierenartsen castreren hier gewoon kittens. Geen probleem. Bij katten geeft vroegcastratie ook geen problemen. Schijnt juist beter te zijn ivm herstel. Maar ik denk niet dat mensen die hun poezel iedere keer kittens laten krijgen omdat castreren zo duur is, braaf een paar honderd euro uitgeven om die kittens te castreren voor ze hun huis verlaten. Of ze nemen hier katers want die krijgen geen nestjes.
Door Martine-Tom
hannabelgje schreef: De dierenartsen castreren hier gewoon kittens. Geen probleem. Bij katten geeft vroegcastratie ook geen problemen. Schijnt juist beter te zijn ivm herstel. Maar ik denk niet dat mensen die hun poezel iedere keer kittens laten krijgen omdat castreren zo duur is, braaf een paar honderd euro uitgeven om die kittens te castreren voor ze hun huis verlaten. Of ze nemen hier katers want die krijgen geen nestjes. Afbeelding
Klopt, dat laatste deel. Echter ken ik een aantal fokkers die amper een da kunnen vinden die ze wil helpen met vroegcastratie...ook handig :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door