Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Magic
Hope schreef: Ik heb gewoon een smartphone en ik ben daar nog altijd zelf baas over.
Wil je geen whatsapp? Dan installeer je gewoon geen whatsapp  :biggrin2:

Mijn telefoon gebruik ik zoals ik hem wil. Om te bellen en te appen met mensen als dat nodig is. Want appen is gewoon goedkoper als sms'en.
Mijn locatie staat uit. Automatisch weer- en nieuwsbericht ook. Gps staat uit. Bleutooth staat uit. Ik heb geen facebook-app, ik kijk alleen op de ipad op facebook. Verder ben ik kritisch met het installeren van apps. Niet echt nodig? Dan liever niet dan wel.

Ik denk dat we vergeten hoeveel tijd er in een telefoon met verschillende apps gaat zitten, en hoe ons brein omgaat met zoveel onnatuurlijke prikkels. Als ik ga slapen gaat de telefoon in vliegtuigstand. Bij whatsapp heb ik uitstaan dat mensen kunnen zien wanneer ik online ben geweest. Ik wil me nou eenmaal niet verplicht voelen om meteen te reageren en ik hoorde best regelmatig dat ik wel inline was geweest maar niets liet horen. Als het belangrijk is, dan bellen ze maar!
Ik schroom ook niet om mijn data gewoon uit te zetten als ik wel telefonisch bereikbaar wil kunnen zijn maar niet gestoord wil worden door het binnenkomen van berichtjes. Want als je hoort dat je wat binnen krijgt ben je ook snel geneigd om even snel te kijken. Loop je lekker met je hond in het bos, zit je wéér op dat scherm te turen. Nee dank je!

Helemaal mee eens, het kost bakken met energie.

Maar wat doe je met de voor de koop geïnstalleerde apps die je er niet af krijgt.
Updates er af halen gedaan. Gedaan. Snachts in andere kamer in vliegtuig stand.
Overdag wifi uit alleen aan zetten als ik nodig heb. En ook de geluiden alleen de telefoon zelf

Computers zelfde laken en pak..
Vroeger kocht je informatica en programma's nu moet je online het halen en is het jawel een tegel of te wel app.
Ook daarvoor geld denk ik tegels die je niet gebruikt de-instaleren wifi uit als ik zit te werken.
Locatie gps uit etc.

De telefoon met draad ahh nostalgie vreemd dat je tegenwoordig geen leuke meer kan kopen.
Of ze zijn toch dect en met straling er word gezegd dat een dect telefoon meer straling geeft dan een mobiele telefoon zonder wifi.

All die nieuwe gadgets zijn prachtig maar het kost veel energie, geld en privacy.
En gezondheid?
Door Hope
Magic schreef:
Helemaal mee eens, het kost bakken met energie.

Maar wat doe je met de voor de koop geïnstalleerde apps die je er niet af krijgt.
Updates er af halen gedaan. Gedaan. Snachts in andere kamer in vliegtuig stand.
Overdag wifi uit alleen aan zetten als ik nodig heb. En ook de geluiden alleen de telefoon zelf

Computers zelfde laken en pak..
Vroeger kocht je informatica en programma's nu moet je online het halen en is het jawel een tegel of te wel app.
Ook daarvoor geld denk ik tegels die je niet gebruikt de-instaleren wifi uit als ik zit te werken.
Locatie gps uit etc.

De telefoon met draad ahh nostalgie vreemd dat je tegenwoordig geen leuke meer kan kopen.
Of ze zijn toch dect en met straling er word gezegd dat een dect telefoon meer straling geeft dan een mobiele telefoon zonder wifi.

All die nieuwe gadgets zijn prachtig maar het kost veel energie, geld en privacy.
En gezondheid?
Ja, dat zal het vast kosten ja, gezondheid. Al ga ik me niet druk maken om straling etc. Er is in deze wereld al zoveel waar we van ziek worden, daar kan dat beetje straling nog wel bij. Als de buurman een wifi-versterker in huis heeft omdat hij ook in de tuin goed signaal wil hebben kan je wel fijn je eigen telefoon uitzetten maar daar heb je dan dus helemaal niks aan.

Dat het tijd kost is zeker waar, maar waar ik me vooral druk om maak zijn het aantal prikkels waar we anno 2014 mee te maken krijgen. Ons brein is daar gewoon niet op ingesteld. Al die hele korte, eigenlijk nietszeggende berichtjes de hele dag, de techniek groeit wat dat betreft echt sneller dan de evolutie. Ik beperk dit tot een minimum en ik merk echt verschil. Ik slaap beter, ben rustiger , kan me beter concentreren en ga zo maar door. En wat dat betreft kan je ook echt prima baas zijn over je eigen telefoon (en computer). Zet gewoon zoveel mogelijk apps die je ongevraagd informatie geven uit en je voelt je al snel een ander mens.
Door kiara
Hope schreef: Ik heb gewoon een smartphone en ik ben daar nog altijd zelf baas over.
Wil je geen whatsapp? Dan installeer je gewoon geen whatsapp  :biggrin2:

Mijn telefoon gebruik ik zoals ik hem wil. Om te bellen en te appen met mensen als dat nodig is. Want appen is gewoon goedkoper als sms'en.
Mijn locatie staat uit. Automatisch weer- en nieuwsbericht ook. Gps staat uit. Bleutooth staat uit. Ik heb geen facebook-app, ik kijk alleen op de ipad op facebook. Verder ben ik kritisch met het installeren van apps. Niet echt nodig? Dan liever niet dan wel.

Ik denk dat we vergeten hoeveel tijd er in een telefoon met verschillende apps gaat zitten, en hoe ons brein omgaat met zoveel onnatuurlijke prikkels. Als ik ga slapen gaat de telefoon in vliegtuigstand. Bij whatsapp heb ik uitstaan dat mensen kunnen zien wanneer ik online ben geweest. Ik wil me nou eenmaal niet verplicht voelen om meteen te reageren en ik hoorde best regelmatig dat ik wel inline was geweest maar niets liet horen. Als het belangrijk is, dan bellen ze maar!
Ik schroom ook niet om mijn data gewoon uit te zetten als ik wel telefonisch bereikbaar wil kunnen zijn maar niet gestoord wil worden door het binnenkomen van berichtjes. Want als je hoort dat je wat binnen krijgt ben je ook snel geneigd om even snel te kijken. Loop je lekker met je hond in het bos, zit je wéér op dat scherm te turen. Nee dank je!
ik ben er ook sinds kort achter van watsep dat het uitkon,staat nu ook altijd uit,ik heb er de pest aan als ik in de gate gehouden word wanneer en hoelaat je online was,gaat niemand wat aan,en als je dan niet reageerd krijg je nog commantaar ook
mijn tel staat ook zeer regelmatig op vliegtuigstand heerlijk rustig en batterij laat veel sneller op
en ik heb mij voorgenomen de eerste de beste keer dat ik op vakantie gaat neem ik hem geen eens mee,rust!!
Door Nadia
Waarom 's nachts op vliegtuig stand? Waarom niet helemaal uit? Beter voor de accu ook ;)
Door vanhaut
Je geeft zélf toestemming bij Apps om bepaalde gegevens te delen , niet doen dus.  Verder heb ik locatie gegevens uit staan en weiger ik Apps op spelletjes waarbij ik mijn hele hebben en houden moet delen. Zo hou je het nog een beetje in de hand. 
Door EliScooby
vanhaut schreef: Je geeft zélf toestemming bij Apps om bepaalde gegevens te delen , niet doen dus.  Verder heb ik locatie gegevens uit staan en weiger ik Apps op spelletjes waarbij ik mijn hele hebben en houden moet delen. Zo hou je het nog een beetje in de hand.
En dat is dus waar de sociale druk om de hoek komt kijken ;-)
Door kiara
Nadia schreef: Waarom 's nachts op vliegtuig stand? Waarom niet helemaal uit? Beter voor de accu ook ;)
Weet ik eigenlijk niet zei mijn dochter misschien makkelijker eerder aan  ::)
Door Aprilsnow
Ik ben blij met mijn foon hoor. Heb er verschillende apps op staan. Ben wel kritisch op wat ik waar en hoe wil delen.
Op de mijne zit een knopje met geluid uit.... trillen staat daarbij dan ook uit dus totaal geen geluid. Dus geen last.

Snachts ligt hij wel op de kamer aan de oplader maar wel op afstand van waar ik slaap. Beetje vergelijkbaar met de accu van het elektisch verstelbare bed  ;) die ligt ook zo ver mogelijk van het bed.

Sociale druk heb je overal, dat is inderdaad  hoe je er zelf mee om gaat. Sommige vrienden hebben geen app. Die sms ik, zit voortaan ook in een belbundel dus betalen doe ik het toch al.
Zij die geen sms of app hebben of er niet op reageren en ik maar moet bellen.... tja ik ben geen beller. Is ook niet altijd even handig (in de bus bijvoorbeeld). Ze hoeven van mij ook niet meteen te reageren. Verwacht ook niet dat ze altijd de telefoon opnemen als ik bel. Voor mij is daar geen verschil in. Als er maar een keer een antwoord komt  ::)

Overigens hebben wij geen vaste telefoon meer thuis  ;)
Door vanhaut
Ik trek me niets aan van sociale druk. Ik app wanneer ik wil  Ik reageer wanneer het mij past. En als
Mensen menen mij aan te moeten spreken op het feit wanneer en of ik online ben. Tja. Blijkbaar hebben ze
Niets anders te doen.  Ik gebruik hem heel
Veel maar binnen mijn grenzen.  Het is een utopie om te geloven dat je onzichtbaar bent als je gebruik maakt van je
Mobiel.  Gsm matsen zijn te peilen.  Kortom. Je bent altijd te vinden ... Ze gaan hun gang maar.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door