Uit mijn depressieve periode weet ik nog wel dat ik al lang weet hoe ik het zou doen, ook zonder daar iemand mee te belasten, want onthoud wel, ook als je je zelf van een berg gooit zal er ooit iemand zijn die je vind

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Annemarie Rijnveld schreef: Ik heb ook geen nare herinneringen, integendeel.....Wat mij betreft verandert dat, dat zij daar problemen mee kunnen krijgen. Laat mensen gewoon zelf beslissen en zelf aan de middelen komen wanneer zij dat willen, dan wordt niemand anders daarmee lastig gevallen. Ik begrijp eigenlijk niet waar we bang voor zijn?
Maar wat denk je van het euthanisatie team? Dit zijn mensen, geen automaten....op een gegeven moment kunnen zij ook problemen ermee krijgen...ook dit is een feit waarmee rekening gehouden kan worden....
Martine-Tom schreef: Even gezocht: http://www.ncrv.nl/ncrvgemist/30-9-2013 ... van-liefdeIk ga het vanavond bekijken...ik zou mijn moeder geen kussen op haar gezicht kunnen drukken..ook mijn kinderen niet...misschien zou ik wel met pillen willen helpen, maar ik heb zomaar een vermoeden dat ik dan toch wel echt heel goede psychologische hulp en ondersteuning nodig ga hebben...
De docu over Moek.
Esther Q schreef: Wat mij betreft verandert dat, dat zij daar problemen mee kunnen krijgen. Laat mensen gewoon zelf beslissen en zelf aan de middelen komen wanneer zij dat willen, dan wordt niemand anders daarmee lastig gevallen. Ik begrijp eigenlijk niet waar we bang voor zijn?
Esther Q schreef: Wat mij betreft verandert dat, dat zij daar problemen mee kunnen krijgen. Laat mensen gewoon zelf beslissen en zelf aan de middelen komen wanneer zij dat willen, dan wordt niemand anders daarmee lastig gevallen. Ik begrijp eigenlijk niet waar we bang voor zijn?Nouja zoiets werkte dat team dus uit Frankrijk, zij rekenen het voor je uit en je krijgt een recept oid van hun waarmee je zelf je eigen einde kan plannen, ik vond dat echt een prima werkend idee!
Martine-Tom schreef: Nouja zoiets werkte dat team dus uit Frankrijk, zij rekenen het voor je uit en je krijgt een recept oid van hun waarmee je zelf je eigen einde kan plannen, ik vond dat echt een prima werkend idee!Zoiets idd! Bij de hema zou ik het niet in het schap leggen nee, maar als ik aangeef dat ik ermee wil stoppen dan moet zo'n middel gewoon zonder poespas beschikbaar zijn. Want anders ga ik dus iets doen waar ik al snel anderen mee lastig val. Je zou je partner maar vinden met doorgesneden polsen
Esther Q schreef: Zoiets idd! Bij de hema zou ik het niet in het schap leggen nee, maar als ik aangeef dat ik ermee wil stoppen dan moet zo'n middel gewoon zonder poespas beschikbaar zijn. Want anders ga ik dus iets doen waar ik al snel anderen mee lastig val. Je zou je partner maar vinden met doorgesneden polsenUhm nee dat gaat weer net wat tever, dat bedoel ik dus, er moet wel een soort controle zijn, hoe en wat weet ik ook niet maar wat ik ervan zag werkte dit dus best goed. Iemand die geschoold was komt aan huis, poogt de gevallen er tussenuit te vissen die gewoon psychisch in de knoei zitten en hulp nodig hebben voor de andere gevallen word dan gekeken hoe, recept word gegeven en daarmee kan iemand waardig uit het leven stappen.![]()
smulpaap schreef: Heeft iemand deze docu toen gezienPff ja...
http://docu.vara.nl/Moeders-springen-ni ... 171.0.html
Hope schreef: Controle en begeleiding is wel degelijk noodzakelijk.Ja, dat snap ik ook hoor. Maar aan de andere kant he, dit soort mensen springen voor de trein of verhangen zichzelf in het trapgat. En dan vind ik een pil toch netter.
Zeker iemand met een fikse depressie kan in een zware periode echt een doodswens hebben, maar als het onderliggende probleem is opgelost wordt hij/zij wellicht wel weer echt gelukkig.