Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Tja, ik wil ze maar of het er ook echt van gaat komen? Misschien ook gewoon wat van die potten kopen, en links en rechts stekjes bietsen, ik zie het wel. Maar ik vind het zo leuk op een dak. We hebben overwogen om ons garage/schuurdak vol te gooien met sedum maar nu gaan er waarschijnlijk eerst zonnepanelen opkomen dus ik moet eerst eens even zien hoeveel ruimte er dan overblijft voor Sedum. Achja, projecten genoeg nog hier in huize B.  ::)
Riek schreef: Ik vind je hok leuk, maar vooral het dak erg mooi.
Moest eerst even goed kijken,  ik dacht, jeemig wat een gigantisch hok, maar zag toen dat het waarschijnlijk de schuur van de buurman of zo is.
Wat je achter het hok ziet (het lichtere hout) is onze schuur. Dat waren halfronde houten paaltjes en die waren weggerot. Dus daar heeft Leo nieuwe planken tegenaan gemaakt, de goede stukken hout van de schuur gebruikt voor het kippenhok en met de tijd gaan we zo de hele schuur vervangen. Daar moet ook nog een nieuw dak op. En ik wil daar zonnepanelen op maar tot dusver Leo nog niet weten te overtuigen :biggrin2:
Oh sorry Lia, gemist :-[
Ja, dat is dus tegen de bloedluizen. Maar dat is lekker zinloos bij ons, want het gespuis gaat niet op stok ::)
Nou hopen we sowieso eigenlijk dat we weinig met bloedluis te maken krijgen... Leo heeft een hok gemaakt dat praktisch kier-loos is en wat er zit aan kier, dat heeft hij afgekit.
mooi hok hoor luxe ;) diameeraarde strooien lizzy daar voorkom je ellende mee,ik had paar jaar geleden ook kippen andrr hok maar barste van de bloedluis,weggedaan want zelfs de honden zaten onder,nu op advies van flodder/dwarrel diameeraarde gestrooid in legnest/nachthok en uiteinde van de zitstokken,gaat nu perfect

en die lachende haan,prachtig  ;D
Nou lizzy dat weet ik niet heb effe gauw gekeken lijkt mij een bedrijf die allerlei ongedierte uitroeid!
Maar weet niet of dat chemische troep is
De diameeraarde in ieder geval niet
Je kan het ook afwisselen met boomwortel kruid
En er hangen tabaksdelen in ( evt heb ik wel wat voor je)
Dit zei Flodder/dwarrel tegen mij
En geloof me als je er eenmaal last van heb in je hok kom je er niet makkelijk vanaf
Ook de fokker van mijn kipjes gebruikt het
Toen ik er last van had paar jaren geleden is zelfs met de meest chemische rotzooi niks doodgegaan
Zelfs de brander door het hok, is echt een ramp
En toen het zelfs bij mijn honden zat en ook op mezelf was ik echt klaar
Nu voorkom ik liever
Je heb ook nog de roofmijt
Maar nog niet nodig gehad
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door