hannabelgje schreef: Ik heb verschillende varkensboeren gekend en liefde voor hun varkens ben ik daar echt nooit tegengekomen hoor.Tja, legbatterijen mogen niet meer, nu zijn er kooien. met z'n 6sen ipv met z'n 8ten op 1 vierkante meter. Echt een verbetering is dat niet.
Ik zeg ook niet dat de boeren schuld zijn, maar de regeringen toch zeker. Kippen in legbatterijen zijn zielig en mogen niet meer, waarom die varkens dan wel? Daar hoor je nooit iemand over.
Ik kies heel bewust voor zover mogelijk voor biologisch varkensvlees.

Ik heb een varkensmester in mijn kennissenkring gehad en die gaf niet om zijn dieren, het enige waar ik die over heb horen praten was wanneer ze 'klaar' waren voor de slacht en wat ze dan gekost hadden en wat ze gingen opbrengen (per kilo) Tot daar ging zijn liefde voor zijn dieren.
Ik gebruik medicijnen en zolang er niet op mensen getest mag worden zal het toch op dieren moeten, als er geen andere mogelijkheid tot testen is. Dus heel veel keus heb ik niet.
En of dat nu op ratten, muizen, beagles of, zoals hier, labradors gedaan "moet' worden, ik vind het tragisch maar soms denk ik dat je er niet omheen kan. Ieder dier, groot of klein, is er 1 teveel maar wel leven nu eenmaal niet in een ideale wereld, dan zou dat niet hoeven.