Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door me and my boys
kiara schreef: pardon  >:(
een beetje wel hoor, daarbij ben jij altijd verantwoordelijk voor de schade die je hond veroorzaakt dat vergeten nogal eens wat mensen...
ik heb ogen in mn achterhoofd.... ik ga echt voor iedereen opzij..... wielrenners, andere fietsers, wandelaars, honden.. vissers die bijna midden op t pad zitten, paarden ed.... ik heb geen zin meer in gezeik en zeker niet meer nadat gentle(10 weekjes oud) met een paraplu is gemept omdat ie 'in de weg' liep......
jammer id dat dat alleen niet vaak word gewaardeerd en soms kan ik t niet laten om cynisch te zeggen 'graag gedaan hoor'...
Door patt
Lil schreef: Heeeeeeeel druk? Nee, ik kom door de week 2 ruiters (die rijden altijd samen) 1 tot 3 honden en 5 fietsers tegen in 2 uur tijd. Maximaal 9 keer honden bij mij roepen of in geval van de fietser maximaal 4 keer afremmen in 2 uur. Ik vind het dus niet normaal dat dat te veel gevraagd is.
nee dat is dan idd niet druk en dat zou dan automatisch de beleefdheid moeten opschroeven idd.
Door patt
Nou ik was er niet bij natuurlijk maar het is moeilijk om je snelheid tijdens het skaten eruit te halen.Kan zijn dat je border al tijden op het pad liep of ineens dacht ik ga dat blommeke eens daar bekijken maar dan nog zou het fijn zijn als skater zijnde dat je laat zien dat je de hond gaat sturen omdat je niet flex bent op die wieltjes.Het aso vind ik dat iemand dan valt en daar genoegdoening uithaalt en er niet voor herhaling vatbaar spul moet toevoegen.Nou ja zoals gezegd ik was er niet bij maar plat op schrift geeft het een bepaald beeld
Door Els&Flow
patt schreef: Dit is nou zo n voorbeeld van de asociale hondenbaas.Er zitten geen airbags of remmen op je skates,op skates ben je echt overgeleverd aan het inlevingsvermogen van je medemens.Voordat je snelheid naar beneden gaat moet je echt een end rollen en ook nog afhankelijk van wind en dergelijke.Tis niet zo dat je even op je koppeling de snelheid eruit haalt.
ook als skater zijnde moet je rekening houden met je mede-mens. Wij wonen midden in een zeer druk bevolkt gebied. Rekening houden met elkaar is hier een must. Maar skaters en ook vaak zat skateboarders vinden dat ze alle rechten hebben verworven om met een bloedgang heuveltjes af te stieren, de boulevard onveilig te maken, of door het duin op de verharde paden waar wij dus ook moeten wandelen.
Ik snap best dat je niet zo makkelijk stopt als op een fiets, oid, maar waarom moet er nou altijd dat provocerende gedrag bij? Als wieltjes-gebruiker besluit je zelf om op wieltjes te gaan staan en dan moet je medemens maar met alles rekening houden? Gisteren is er hier in de buurt een ongeluk gebeurt omdat 2 skaters niet konden/ wilden stoppen voor het rode licht, met alle gevolgen van dien. Voor zover ik weet is dat goed afgelopen. Ook op skates zitten remmen, kan je daar niet mee omgaan dan moet je of eerst naar een parkeerterrein voor wat oefeningen of niet in drukke stukken gaan skaten.
Door Lil
patt schreef: nee dat is dan idd niet druk en dat zou dan automatisch de beleefdheid moeten opschroeven idd.
Zou je denken (soms is dat ook zo en daarom is hier ook nauwelijks iets geregeld, alles is veldweg daar mag iedereen komen. Veld en natuur maak je niet stuk en klaar). Maar juist waar ik niemand tegen kom zijn vaak problemen omdat men denkt dat ze of alleen zijn en oeps er is nog iemand en daar is men dom genoeg niet op bedacht (denk dat dit vaak speelt) of het is zo van hier is het rustig en ik doe waar ik zin in heb dat zal wel loslopen (stuk beschermde en afgezette natuur en juist daar gaan fietsen en oeps daar kon ik onverwacht op een pad uit. Dubbele oeps ik rijd haast een ander overhoop. Dat is gewoon aso want je mag daar niet zijn hoe kan de ander dan jou daar verwachten).
Door kiara
Els&Flow schreef: ook als skater zijnde moet je rekening houden met je mede-mens. Wij wonen midden in een zeer druk bevolkt gebied. Rekening houden met elkaar is hier een must. Maar skaters en ook vaak zat skateboarders vinden dat ze alle rechten hebben verworven om met een bloedgang heuveltjes af te stieren, de boulevard onveilig te maken, of door het duin op de verharde paden waar wij dus ook moeten wandelen.
Ik snap best dat je niet zo makkelijk stopt als op een fiets, oid, maar waarom moet er nou altijd dat provocerende gedrag bij? Als wieltjes-gebruiker besluit je zelf om op wieltjes te gaan staan en dan moet je medemens maar met alles rekening houden? Gisteren is er hier in de buurt een ongeluk gebeurt omdat 2 skaters niet konden/ wilden stoppen voor het rode licht, met alle gevolgen van dien. Voor zover ik weet is dat goed afgelopen. Ook op skates zitten remmen, kan je daar niet mee omgaan dan moet je of eerst naar een parkeerterrein voor wat oefeningen of niet in drukke stukken gaan skaten.
Jij zegt precies wat ik bedoel, ze denken althans heel veel dat de hele wereld van hun is, en in dit geval dus ook, ook op skeelers zitten wel degelijk remmen, en kan je ook rekening houden met andere mensen cq kinderen, ik had geen eens tijd om hem bij me te roepen
En dan ben ik gelijk aso nou dan dat maar ik denk er anders over
Door dinky89
Tja, hoe vaak ik al niet mee heb gemaakt dat er loslopende hond voor mijn fiets kwam.... Van die baasjes die dan bedenken dat de hond bij hun moet komen terwijl hond netjes aan de kant van het pad loopt en baasje net aan andere kant  ::) Is het dan heel raar om het logischer te vinden dat baasje zelf aan andere kant van het paadje gaat lopen? Beide kanten van het pad is namelijk gras en honden mogen er niet los omdat het natuurgebied is (pad aan andere kant van het water is het losloopgebied  :-X).
Door Els&Flow
In drukke gebieden gaat het 2 kanten op. Honden bezitters moeten rekening houden met het verkeer op wielen, maar het wieltjes-volk moet ook rekening houden met de voetgangers. En daar schort het voor beide partijen nogal eens aan. :)
Niet iedere hond kan naar een losloopgebied. een loopse teef zal worden uitgelaten in een aanlijn gebied of een hond die ziek is, of net geopereerd of gewoonweg echt niet bij andere honden kan zal je ook aantreffen in een aanlijn stuk. En dat niet ieder baasje zin heeft om plakaten kak van zn schoenen te schrapen, tja.. ik snap dat wel.  Ik snap dan weer niet dat de hond los loopt in een aanlijn gebied, dat is dan weer ronduit asociaal, maar zo is er altijd wel wat.
Door patt
Els&Flow schreef: ook als skater zijnde moet je rekening houden met je mede-mens. Wij wonen midden in een zeer druk bevolkt gebied. Rekening houden met elkaar is hier een must. Maar skaters en ook vaak zat skateboarders vinden dat ze alle rechten hebben verworven om met een bloedgang heuveltjes af te stieren, de boulevard onveilig te maken, of door het duin op de verharde paden waar wij dus ook moeten wandelen.
Ik weet niet over welk provocerende gedrag je het hebt?Heb je het over scooterjeugd op boards?Ik heb er zelf i.e geval geen lol an om steentjes uit mn knie te vissen dus ga niet xtra gas geven bij mensen met honden.Tuurlijk moet je rekening met elkaar houden en de sympathieke mensen pik je er echt wel uit,ook al gaat het mis.Ongelukken horen erbij en ja anders moet je in matras naar buiten gaan of beter binnen blijven.Ik heb skate les gegeven maar toch heb ik nog ruimte nodig met de remweg.Natuurlijk kan je alle lollige dingen uit je leven gooien incl autorijden,hondenbezit etc maar zoals al gezegd met rekening houden en een sympathieke reactie als het misgaat dat verbeterd de kwaliteit vh leven.
Wat vanaalst hier ook zegt dat ze ogen in haar achterhoofd heeft dat heb ik ook,al is het maar om mn honden te behoeden voor fietsers,krengen etc en verbaas mij erover dat niet iedereen dat doet/heeft.Wat ik gewoon als fietser merk is dat ik op een afstand al zie dat de hond het niet kan of getriggerd wordt en dat de eigenaar die er al jaren meeloopt of totale desinteresse heeft of gewoon niet ziet of dat vooral ;herhaaldelijk niet ziet dat hun hond het niet kan.
Het is vooral zoals je het zegt;zijn het drukke gebieden meer rekening met elkaar houden,haha we dromen verder.

Kiara;
je reactie betitel ik als aso,het hele incident kan gewoon gebeuren[bij sommige ;)]
Door Els&Flow
Provocerend gedrag is met een bloedgang aan komen stuiven, met gemak er langs kunnen maar dat dus niet doen, met arme zwaaien zodat je bijna een kaakslag oploopt, tot aan 'per ongeluk"tegen jou of je hond aan tot stilstand komen, of vlak ervoor. Ook zwaar irritant vlak voor je neus gaan skaten, terwijl het geasfalteerde fietspad vrij is, midden op de stoep gaan zitten om je veters nog wat beter vast te maken zodat mensen over je heen moeten springen of om je heen moeten balanceren, om maar te zwijgen van wat voor (haagsche) verwensingen je naar je hoofd krijgt als je niet snel genoeg opzij gaat. Meestal beginnen die met een K.. :-X want sommige mensen hier snappen nog steeds niet dat dat een verschrikkelijke ziekte is en beschouwen het als een werkwoord. :-X
En ja, godzijdank zijn er nog genoeg nette, normale mensen die lekker van de buitenlucht willen en kunnen genieten zonder elkaar dwars te zitten, met en zonder zieltjes, maar het zijn de rotte appels die het voor een ander verzieken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door