Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
kiara schreef: pardoneen beetje wel hoor, daarbij ben jij altijd verantwoordelijk voor de schade die je hond veroorzaakt dat vergeten nogal eens wat mensen...![]()
Lil schreef: Heeeeeeeel druk? Nee, ik kom door de week 2 ruiters (die rijden altijd samen) 1 tot 3 honden en 5 fietsers tegen in 2 uur tijd. Maximaal 9 keer honden bij mij roepen of in geval van de fietser maximaal 4 keer afremmen in 2 uur. Ik vind het dus niet normaal dat dat te veel gevraagd is.nee dat is dan idd niet druk en dat zou dan automatisch de beleefdheid moeten opschroeven idd.
patt schreef: Dit is nou zo n voorbeeld van de asociale hondenbaas.Er zitten geen airbags of remmen op je skates,op skates ben je echt overgeleverd aan het inlevingsvermogen van je medemens.Voordat je snelheid naar beneden gaat moet je echt een end rollen en ook nog afhankelijk van wind en dergelijke.Tis niet zo dat je even op je koppeling de snelheid eruit haalt.ook als skater zijnde moet je rekening houden met je mede-mens. Wij wonen midden in een zeer druk bevolkt gebied. Rekening houden met elkaar is hier een must. Maar skaters en ook vaak zat skateboarders vinden dat ze alle rechten hebben verworven om met een bloedgang heuveltjes af te stieren, de boulevard onveilig te maken, of door het duin op de verharde paden waar wij dus ook moeten wandelen.
patt schreef: nee dat is dan idd niet druk en dat zou dan automatisch de beleefdheid moeten opschroeven idd.Zou je denken (soms is dat ook zo en daarom is hier ook nauwelijks iets geregeld, alles is veldweg daar mag iedereen komen. Veld en natuur maak je niet stuk en klaar). Maar juist waar ik niemand tegen kom zijn vaak problemen omdat men denkt dat ze of alleen zijn en oeps er is nog iemand en daar is men dom genoeg niet op bedacht (denk dat dit vaak speelt) of het is zo van hier is het rustig en ik doe waar ik zin in heb dat zal wel loslopen (stuk beschermde en afgezette natuur en juist daar gaan fietsen en oeps daar kon ik onverwacht op een pad uit. Dubbele oeps ik rijd haast een ander overhoop. Dat is gewoon aso want je mag daar niet zijn hoe kan de ander dan jou daar verwachten).
Els&Flow schreef: ook als skater zijnde moet je rekening houden met je mede-mens. Wij wonen midden in een zeer druk bevolkt gebied. Rekening houden met elkaar is hier een must. Maar skaters en ook vaak zat skateboarders vinden dat ze alle rechten hebben verworven om met een bloedgang heuveltjes af te stieren, de boulevard onveilig te maken, of door het duin op de verharde paden waar wij dus ook moeten wandelen.Jij zegt precies wat ik bedoel, ze denken althans heel veel dat de hele wereld van hun is, en in dit geval dus ook, ook op skeelers zitten wel degelijk remmen, en kan je ook rekening houden met andere mensen cq kinderen, ik had geen eens tijd om hem bij me te roepen
Ik snap best dat je niet zo makkelijk stopt als op een fiets, oid, maar waarom moet er nou altijd dat provocerende gedrag bij? Als wieltjes-gebruiker besluit je zelf om op wieltjes te gaan staan en dan moet je medemens maar met alles rekening houden? Gisteren is er hier in de buurt een ongeluk gebeurt omdat 2 skaters niet konden/ wilden stoppen voor het rode licht, met alle gevolgen van dien. Voor zover ik weet is dat goed afgelopen. Ook op skates zitten remmen, kan je daar niet mee omgaan dan moet je of eerst naar een parkeerterrein voor wat oefeningen of niet in drukke stukken gaan skaten.
Els&Flow schreef: ook als skater zijnde moet je rekening houden met je mede-mens. Wij wonen midden in een zeer druk bevolkt gebied. Rekening houden met elkaar is hier een must. Maar skaters en ook vaak zat skateboarders vinden dat ze alle rechten hebben verworven om met een bloedgang heuveltjes af te stieren, de boulevard onveilig te maken, of door het duin op de verharde paden waar wij dus ook moeten wandelen.Ik weet niet over welk provocerende gedrag je het hebt?Heb je het over scooterjeugd op boards?Ik heb er zelf i.e geval geen lol an om steentjes uit mn knie te vissen dus ga niet xtra gas geven bij mensen met honden.Tuurlijk moet je rekening met elkaar houden en de sympathieke mensen pik je er echt wel uit,ook al gaat het mis.Ongelukken horen erbij en ja anders moet je in matras naar buiten gaan of beter binnen blijven.Ik heb skate les gegeven maar toch heb ik nog ruimte nodig met de remweg.Natuurlijk kan je alle lollige dingen uit je leven gooien incl autorijden,hondenbezit etc maar zoals al gezegd met rekening houden en een sympathieke reactie als het misgaat dat verbeterd de kwaliteit vh leven.
Ik snap best dat je niet zo makkelijk stopt als op een fiets, oid, maar waarom moet er nou altijd dat provocerende gedrag bij? Als wieltjes-gebruiker besluit je zelf om op wieltjes te gaan staan en dan moet je medemens maar met alles rekening houden? Gisteren is er hier in de buurt een ongeluk gebeurt omdat 2 skaters niet konden/ wilden stoppen voor het rode licht, met alle gevolgen van dien. Voor zover ik weet is dat goed afgelopen. Ook op skates zitten remmen, kan je daar niet mee omgaan dan moet je of eerst naar een parkeerterrein voor wat oefeningen of niet in drukke stukken gaan skaten.