Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sella
Ja het heeft bij meteen geholpen, dronk ik uit nood kraanwater, was ik meteen weer erg ziek. Ik kan dus heel slecht tegen alle medicatie residu zooi die er niet uitgefilterd wordt bij de waterleiding.
Wij hebben er eentje met 3 filters tussen zitten, gewoon te koop bij van Cranenbroek, en niet duur.
De 3 verschillende filters halen er ook verschillende dingen uit.
Wel wordt de waterdruk daardoor een heel stuk lager.
[quote="pike"]
Ik vind kraanwater niet te drinken, dus ik heb altijd water uit een fles. Helaas zit dat tegenwoordig alleen nog in plastic flessen, dat is weer minder. Maar wat ik mij afvraag: Als de consument nou door middel van een meer of minder professioneel toestel ongezonde stoffen uit zijn drinkwater kan filteren, waarom doet de waterzuivering dat dan niet gewoon zelf?  Die moeten dat dan toch ook kunnen.  :-\
[/quote]

Waterbedrijf zal zich beperken tot het noodzakelijke want meer filteren = hogere kosten.
Zal niet snel te maken hebben met wat ze kunnen maar met wat ze moeten.
Ik vraag me af of door de filters die de consument gebruikt echt wel dingen uit het water gefilterd worden of dat het een verkooppraatje is die handig gebruik maakt van de angst van mensen dat ze ongezonde dingen binnen krijgen dmv water.
Door Lil
[quote="TMG1961"]
Ik vraag me af of door de filters die de consument gebruikt echt wel dingen uit het water gefilterd worden of dat het een verkooppraatje is die handig gebruik maakt van de angst van mensen dat ze ongezonde dingen binnen krijgen dmv water.
[/quote]

Een vraag die ik me dus ook stelde. Ik kan wel zeggen dat water uit de brittakan heel anders smaakt dan rechtstreeks uit de kraan.
Lil schreef: Een vraag die ik me dus ook stelde. Ik kan wel zeggen dat water uit de brittakan heel anders smaakt dan rechtstreeks uit de kraan.
Echt of is dat omdat je denkt dat het anders moet smaken omdat er iets uitgehaald zou zijn..misschien voegt die filter wel iets toe waardoor de smaak veranderd.
Door Lil
TMG1961 schreef: Echt of is dat omdat je denkt dat het anders moet smaken omdat er iets uitgehaald zou zijn..misschien voegt die filter wel iets toe waardoor de smaak veranderd.
Nee heel echt! Heb een aangeschaft omdat ik iemand vroeg hoe kan het dat jou water beter smaakt. Ik wist niet dat het gefilterd werd. Het is koolstof, dat zal niets toevoegen ;) Het water dat gefilterd is smaakt in mijn beleving minder metalig.
Op het toestel staat Keosan en Mineral water system. 
Waar ik het gekocht heb vond ik de website www.Aquavitae.be maar als ik daar ga kijken dan staat er website in opbouw.
Ik ben gaan googelen, maar ik vind geen foto's of info.
Ik kan dus helaas niet echt helpen.
Het is een toestel van ongeveer 1m50 hoog waar bovenaan een glazen reservoir zit en dan loopt het door naar onder in een tank voor heet water en 1 voor frigogekoeld water.  Bij mij staat het heet water niet aan, dus dat is kamertemperatuur.  Het is een systeem van 20 liter.
Tot nu toe lees ik van alle filters die er te koop zijn ook weer nadelen die voor mij zwaar genoeg wegen om daar m'n geld niet aan uit te geven... Ik ben er dus ook bij tijd en wijle weer naar op zoek maar vooralsnog zonder resultaat. Ik ben onlangs wel iets tegen gekomen wat ik wel interessant vond en wat je ook heel goedkoop kunt realiseren; water wervelen. Of het echt werkt weet ik niet maar je kunt je er iig geen breuk aan vallen, kost een paar euro ;)

Verder denk ik persoonlijk dat water zuiveren dmv een heel ecosysteem (planten en bodem) het schoonste is. Kwam daar vandaag toevallig nog wat over tegen op fb, maar dat gaat wel wat verder dan je kraanwater filteren ;) Desalniettemin vind je het miss wel interessant http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-sche ... -a1988506/

Succes met beslissen!
Irta schreef:
Verder denk ik persoonlijk dat water zuiveren dmv een heel ecosysteem (planten en bodem) het schoonste is. Kwam daar vandaag toevallig nog wat over tegen op fb, maar dat gaat wel wat verder dan je kraanwater filteren ;) Desalniettemin vind je het miss wel interessant http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-sche ... -a1988506/

Succes met beslissen!
Dat denk ik ook, maar tot de tijd dat ik mijn Earthship heb gebouwd zal ik toch een alternatief willen vinden ;) We lezen weer even verder en tot die tijd misschien toch 2L pakken Barleduc
Door Lil
Irish schreef: ik heb een tijd een brita filter geprobeerd, maar vond het een onding.
Heb er nog eentje met drie filters in de kast staan, werkloos te zijn... als ik daar iemand blij mee kan maken  ???
Mega onding !!!

Hier wordt het denk ik weer bar le duc. Denk dat zo iets een gemakkelijk en goedkoop alternatief is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door