Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door M@rina
Ik heb 3 coatkings 8 tandjes, 12 tandjes, om de bevedering uit te dunnen en deze met 26 tandjes voor castraten die ik niet meer kan plukken.
Afbeelding

Dit trimmes gebruik ik om Saar d'r rug glad te strijken, ik kam haar castratenvachtje er mee, komt er toch nog heel veel haar los:
Afbeelding

Verder heb ik deze slickerborstels:
Afbeelding

deze scharen:
rond puntloos voetenschaartje:
Afbeelding

rechte schaar:
Afbeelding

enkele effileerschaar:
Afbeelding

dubbele effileerschaar:
Afbeelding

deze tekendingen:
Afbeelding

trimdopjes:
Afbeelding

een otoscoop:
Afbeelding

een nageltang:
Afbeelding

Tondeuse:
Afbeelding

en nog veel meer :D
Laatst gewijzigd door M@rina op ma 11 aug 2014, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Charlie Angel
Hier ook een Pooch borstel, de groene, een kam, een coatking (die had ik vooral voor berner Jane, een nagelknipper, een goede schaar geschikt voor het knippen van poedelvacht, een kleiner schaartje, een efileerschaar, een tondeuze, een tandenschraper en zo'n tangetje om oorhaar te plukken. :biggrin2:
En dan ben ik vast nog wel wat vergeten. ::)
En natuurlijk shampoo, puur oor en nog wat van dat soort dingen.
Door Ruisje
Maxi's 3-tal schreef: Hier ook een Pooch borstel, de groene, een kam, een coatking (die had ik vooral voor berner Jane, een nagelknipper, een goede schaar geschikt voor het knippen van poedelvacht, een kleiner schaartje, een efileerschaar, een tondeuze, een tandenschraper en zo'n tangetje om oorhaar te plukken. :biggrin2:
En dan ben ik vast nog wel wat vergeten. ::)
En natuurlijk shampoo, puur oor en nog wat van dat soort dingen.
Om oorhaar te plukken van Charlie, neem ik aan en niet... :biggrin2: Maar serieus, ik heb nog nooit zo'n tangetje gezien en dat zou ook heeeel handig zijn voor Lily. Haar vorige eigenaren namen het niet zo nou qua verzorging van haar, met als gevolg chronisch last van haar oortjes. Buiten de trimbeurten om laten we nu elke 14 dagen haar oortjes plukken door de trimster zodat de oordruppels (ook puur oor) komen waar ze moeten komen.
Door Charlie Angel
Ruisje schreef: Om oorhaar te plukken van Charlie, neem ik aan en niet... :biggrin2: Maar serieus, ik heb nog nooit zo'n tangetje gezien en dat zou ook heeeel handig zijn voor Lily. Haar vorige eigenaren namen het niet zo nou qua verzorging van haar, met als gevolg chronisch last van haar oortjes. Buiten de trimbeurten om laten we nu elke 14 dagen haar oortjes plukken door de trimster zodat de oordruppels (ook puur oor) komen waar ze moeten komen.
Je brengt me wel op een idee. :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Maar het is zo'n dingetje;

Afbeelding

Werkt prima, ik doe het bij Charlie altijd zelf.
Wel voor ik er aan begon het netjes aan mij uit laten leggen, wilde vooral niets verkeerd doen.
Door Ruisje
Maxi's 3-tal schreef: Je brengt me wel op een idee. :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Als je mij er maar buitenlaat... :biggrin2:
Maxi's 3-tal schreef: Maar het is zo'n dingetje;

Afbeelding

Werkt prima, ik doe het bij Charlie altijd zelf.
Wel voor ik er aan begon het netjes aan mij uit laten leggen, wilde vooral niets verkeerd doen.
Oké, dankjewel!! Ik vraag wel aan Lisa (Lily's trimster) of ze uit wil leggen aan mij hoe het werkt. Doet ze vast, want nu wil ze absoluut niet hebben dat we betalen voor het oortjes plukken. :)
Door Charlie Angel
Ruisje schreef: Als je mij er maar buitenlaat... :biggrin2:
Te laat. :biggrin2: :biggrin2:
Oké, dankjewel!! Ik vraag wel aan Lisa (Lily's trimster) of ze uit wil leggen aan mij hoe het werkt. Doet ze vast, want nu wil ze absoluut niet hebben dat we betalen voor het oortjes plukken. :)
Succes. :-*
Door Fenixjuh
Ik heb een heeeeele boel!! Het enige wat ik gebruik zijn een klein schaartje, een vlooienkammetje en een nagelknipper.
Ik zou wel wat tips kunnen gebruiken over het verzorgen van pootjes. Ik heb het volgens het youtubefilmpje van kikopup geprobeerd maar Jacy vindt dit doodeng, ik denk dat hij het geluid van een knippende schaar eng vindt. Zijn nagels knippen is geen probleem, maar overtollig haar bij zijn pootjes wegknippen wel. Ik houd ze het liefst kort, nu met de warmte en straks met modder/sneeuw. Iemand een goede tip?
Door Angelique
Fenixjuh schreef: Ik heb een heeeeele boel!! Het enige wat ik gebruik zijn een klein schaartje, een vlooienkammetje en een nagelknipper.
Ik zou wel wat tips kunnen gebruiken over het verzorgen van pootjes. Ik heb het volgens het youtubefilmpje van kikopup geprobeerd maar Jacy vindt dit doodeng, ik denk dat hij het geluid van een knippende schaar eng vindt. Zijn nagels knippen is geen probleem, maar overtollig haar bij zijn pootjes wegknippen wel. Ik houd ze het liefst kort, nu met de warmte en straks met modder/sneeuw. Iemand een goede tip?
Heb je ook een tondeuse? doe daar dan eens die voetje mee. Veel sneller en geen kans op geprik met scharen.
Door joel
Fenixjuh schreef: Ik heb een heeeeele boel!!  :biggrin2:Het enige wat ik gebruik zijn een klein schaartje, een vlooienkammetje en een nagelknipper.
Ik smeerde de vacht van Qadir met veel sneeuw een keer in met ahum....massage-olie (kon de vaseline nergens vinden....) dus bij gebrek aan beter dat op zn vacht gedaan en hij kon ruim een uur in de sneeuw lopen/rennen/ spelen. Nergens last van
Ga voor deze winter weer op zoek naar zulke goedkope olie denk ik, maar dan geurloos.
Door eelke
Angelique schreef: Heb je ook een tondeuse? doe daar dan eens die voetje mee. Veel sneller en geen kans op geprik met scharen.
Da's een tip zeg! Ga ik eens proberen.
Volgens mij had ik de tondeuse niet eens genoemd in mijn lijstje. Ik scheer er Gijs zijn schaamhaar mee  :biggrin2:
Door Fenixjuh
Wauw Angelique, super die volgorde erbij.. Tondeuse heb ik nou net niet, maar weel een wenkbrouwtrimmer. Van de week vond Jacy hem eng, maar dat was met bezoek erbij..
Vanmorgen tijdens knuffeltijd vond hij hem prima, dus ik wil het wel gaan proberen..
'probleem' is dat ik altijd met de voorpootjes wil beginnen, en laat ik die nou net geknipt hebben  ;) Dus meteen een vuurdoop voor meneer, ach, gister heb ik hem ook ff op zijn rug in houdgreep gehad, goed voor dominantieprobleem zeg maar  ::)
(echte reden was zo'n klittebol in zijn oksel, en hij was me toch dankbaar, bleef na de 'vrij' nog kwartier rustig liggen) ;D
Door Tibbies
Ook namens mij bedankt.
Ik zit de voetjes ook altijd met een schaar uit te knippen.

Nu alleen nog op zoek naar een tondeuse.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door