Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Fijn, dat het al een stuk beter gaat.
Wat heel belangrijk is, op het moment dat 1 van hun de kleine ziet loeren, dat ze niet bang gaan reageren, of hem intens in de ogen kijken, want zo voelt hij zcih bedreigd / in gevaar / zich onzeker en kan dus juist gaan aanvallen. Dus hoe je moeder dat oploste is heel erg goed; het is belangrijk dat je vader en zusje dit zo ook doen. Verder heeft hij veel ruimte nodig, een aantal plekken wat hoger in de lucht zijn ideaal en moet hij flink worden beziggehouden.
Castereren kan ook geen kwaad, maar ik zou het niet al te vroeg doen. Ik weet niet hoe oud hij nu is? Wij hebben met Mowgli gewacht tot hij tekens van rijpheid begon te tonen, dat was toen hij een maand of 7.
Laatst gewijzigd door Mowgli op vr 01 aug 2014, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoals mijn moeder nu "corrigeerd" deden wij ook en dat helpt enorm. Hij krijgt niet echt op zijn donder maar weet dan wel dat wat hij van plan is niet mag.

Mijn zusje rent weg wanneer Ginger "aanvalt" waardoor het voor hem juist leuk is  :-X ze is bang van tandjes en nageltjes. Maar ja wat ze doet werkt juist averechts, ben bang dat zij de pineut zal blijven bij Ginger ( wat logisch is).

Hij had toen hij bij ons kwam angst voor handen, hij ging dan meteen plat liggen met de oren in de nek en grote ogen. Door de snoepjes in onze vuist te doen en flink te aaien is hij daar gelukkig niet meer bang van. Als je maar naar hem wees liet hij zich meteen vallen met zijn oren plat.

Ginger is nu bijna 16 weken als ik het goed heb. Zijn castratie staat voor aanstaande maandag gepland dus dan is hij 4 maanden. Bij hem wel verstandig om dat nu al te doen vermoed ik.

Hoge plekken heeft hij niet echt, alleen bovenop zijn bench, op de bankleuning en bank en op trap. Voor de rest niet omdat bij mijn ouders alles zo vol staat dat daar geen plek voor is. Hij mag ook niet op kasten of tafels komen.

Ik speel alle tips steeds door aan mijn ouders en laat ze ook zien hoe je de "problemen" het beste aan kan pakken op een manier die voor Ginger duidelijk en ontspannen is zonder stress en zonder boos worden. Heb ze duidelijk gemaakt ( na weken op ze inpraten)  dat dit normaal kittengedrag is en dat ze moeten kijken hoe ze het bij Ginger moeten aanpakken en hem niet moeten vergelijken met hun vorige katten. De thuissituatie was toen anders en de karakters.

Nu ze zien dat hij echt lief is en echt samen wil werken luisteren ze ( tot nu toe)  ook beter na mijn en jullie adviezen.
Mowgli mocht in het begin ook niet op kasten komen. Maar we hebben gewoon meteen gemerkt, dat het a. geen doen is hem telkens er vanaf te sturen en b. hij gewoon veel plaats nodig heeft en ook graag wat hoger zit / ligt. Het wordt ook voor katten aangeraden om wat hoge plekken te geven, zodat ze zich desgewenst kunnen terugtrekken.

Wij hebben erg weinig ruimte hier en alles staat ook volgepropt. Uiteindelijk hebben wij wat kleine aanpassingen gedaan zodat Mowgli de hoogte in kan. Wij hebben een hangkast boven onze tv kast opgehangen. Naast deze kast staat zijn krabpaal, zodat hij vanaf zijn krabpaal over de hangkast kan lopen. De krabpaal staat naast de deur, dus hebben we boven de woonkamerdeur een  Ikeaboekenplank "blind" opgehangen (je ziet dus geen steunen), zodat hij via die plank naar onze grote opbergkast kan die aan de andere kant van de huiskamerdeur staat en tegen de korte wand van onze woonkamer. Zo heeft hij een eigen "catwalk" waar hij overheen kan scheuren. Bovenop de grote opbergkast hebben we een aantal kussens neergelegd, er staat een rieten mand met een fleecedekentje erin en nog zo'n deel van een krabpaal waar hij ook in kan.

Na deze aanpassing merkten we dat Mowgli al veel beter in zijn vel zat. Omdat wij 2 woningen naast elkaar hebben (eenkamerwoningen), maar die niet via een inpandige deur verbonden hebben (2 verschillende verhuurders, dus niet mogelijk), had Mowgli in principe dus maar 1 kamer ter beschikking, overdag de woonkamer-woning en 's nachts de slaapkamer-woning. Daarom hebben we als klap op de vuurpijl (illegaal  :shutup: ) een gat in de muur tussen de beide woningen gemaakt. Nu kan Mowgli op en neer wanneer hij wil. Dat bleek een enorm groot succes, ons Mowgli'tje werd een stuk rustiger en hij viel dus ook niet meer zo snel zonder rede aan.

Dus ik zou het zeker even met je ouders opnemen of het mogelijk is het een en ander aan te passen voor de kleine schavuit, waardoor er bijna zeker nóg meer rust gecreëerd gaat worden.

Verder is hij nog enorm jong, dus er is nog veel te leren / te ontdekken waardoor hij natuurlijk ook veel onrust in zijn bol heeft. Wij merkten ook dat wij hem soms een time-out moesten geven. Soms draaide hij enorm door, werd aggressief, dan bleek dat hij óf vergeten was te eten, dus plantten wij hem bij zijn voerbak neer en meestal begon hij als een gek te eten. Als dat niet hielp, bleek hij moe te zijn. Dan hielden we hem kort in de arm, praatten rustig met hem en aaiden hem heel rustig. Meestal werd hij dan wel rustig en konden we hem in zijn "lepeltje" op zijn krabpaal neerleggen waarna hij in diepe slaap viel.

Mowgli is ondertussen 3 jaar en begint al een echte chill-kater te worden, hij is al een heel stuk rustiger.

Edit: Ik moet nog ergens in een topic foto's hebben geplaatst van Mowgli's catwalk..Ik ga op zoek naar het topic en plak hier de link. Het is sneller de foto's te plaatsen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mowgli op vr 01 aug 2014, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
C@rine schreef: 7/8 weken bij hun moeder weg is volgens mij te jong.
Vanaf 9 weken, en dan nog kitten afhankelijk toch?
Dacht ik ook. Waar wij de katten haalden ging de eerste ergens eind week 9/ begin week 10.

Super dat het beter gaat!!!
Het gaat gelukkig een stuk beter.
Ruimte om tegen een muur ofzo omhoog te gaan hebben ze niet. Mijn ouders hebben een grote woonkamer maar na het overlijden van opa en oma hebben ze bijna alles van opa en oma ook in hun huis staan. Dat zijn spullen die ze niet kunnen en willen verplaatsen en dat snap ik.
Alle kasten staan vol met beelden, de vensterbanken staan vol, de muren hangen vol.

Maar Ginger is weer de lieverd die hij hier was. Mijn ouders kijken nu ook anders naar hem en zijn nu ook blij met hem.
Het is niet dat hij niet gewenst is/was maar als mijn moeder het over kon doen had ze het niet gedaan. Ze had zich vergist de hoeveelheid werk een kitten met zich meeneemt.
Nu wij hem weer in het gareel gekregen hebben bij ons en hij bij hun weer gewent is gaat het vele malen beter.

Het enige wat ik kan doen is hopen dat het zo blijft.
Hij luistert heel goed naar de knip met de vingers en duidelijke nee. Hij kroelt veel, komt op schoot slapen, geeft kopjes.
Je merkt dat Ginger nu ook fijner in zijn vel zit en zich niet meer hoeft af te reageren omdat hij niet weet waar hij aan toe is.
Inderdaad! Vanmorgen heb ik hem met mijn vader weggebracht voor castratie. We zijn bij hem gebleven tot hij sliep ( ik vind dat altijd het fijnste en papa vond het ook wel prettiger achteraf).

Hij heeft gisteren een uur bij mijn moeder op schoot geslapen. Uit zijn eigen op schoot geklommen en heerlijk gaan liggen.
Ze merken dat ze 's ochtend het eerste half uur met hem moeten spelen en 's avonds een half uur flink met hem moeten spelen. Dit deden wij thuis ook en dan heb je er heel de dag geen "kind" aan. Dan komt hij lekker kroelen, af en toe wat spelen en verder slaapt hij nog veel.

Vanmorgen was hij stront vervelend maar dat kwam omdat hij natuurlijk flink honger had. Toen was hij wel veel aan het bijten en aandacht aan het trekken door rottigheid maar dat kwam allemaal door de honger.

September komt hij weer bij ons logeren want dan gaan mijn ouders een weekje terug naar hoek van Holland om alles bij het huisje af te werken. Ze weten dan in elk geval dat ze de eerste dag even streng moeten zijn en daarna weer een heerlijk katje hebben.

Iedereen bedankt voor alle tips en adviezen!
Ik vermoed dat het helemaal goed gaat komen met deze kleine jongen nu mijn ouders weten hoe ze met hem om moeten gaan en samen met hem moeten werken.
Fijn dat het zo goed gaat  :)
renate1985 schreef: Vanmorgen was hij stront vervelend maar dat kwam omdat hij natuurlijk flink honger had. Toen was hij wel veel aan het bijten en aandacht aan het trekken door rottigheid maar dat kwam allemaal door de honger.
Ik word ook strontvervelend als ik honger heb  :biggrin2:

Beterschap voor de kleine man  :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door