Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door kiara
Het ideële zeer triest hoor denk steeds aan dat arme kitten ook hoe hij/zij is doodgemaakt
Ik kan weer niet slapen of droom ervan ik moet dit ook eigenlijk niet lezen stom  :'(
Door Skyline
En jouw hond Is niet de gene die de kitten heeft gedood
Jij bent de gene die hem heeft vermoord

Heb je überhaupt wel eerst naar de verwondingen gekeken?
Honden tanden zijn scherp en gaan snel door de huid van een kitten heen
Wil nog niet zeggen dat de verwondingen zo ernstig zijn dat de kitten afgemaakt moet worden

Als jij je in je vinger hebt gesneden oid mogen wij jou dan ook afmaken zonder verder onderzoek?

Blijf bij mijn mening
Doe al je dieren weg en neem er nooit meer een in huis!
Door Joaquin
Wat verschrikkelijk :( Waarom het risico nemen? En wie weet had de kitten het kunnen overleven... Heel naar verhaal waar in mijn ogen de hond ook vrij weinig aan kan doen. Natuurlijk is het niet ok als een hond dit doet maar zolang het risico bestaat dat hij dit doet moet je hem niet blootstellen aan zulke situaties!
Door Irta
Jammer dat er weer die trol bij gehaald wordt en emotioneel gereageerd wordt. Als je een bericht niet vertrouwd of je kunt niet normaal reageren, reageer dan gewoon niet ::)
miik schreef: Ik vind dit niet een fout van de hond, maar vooral van jou als baasje...
Je weet hoe je hond in elkaar zit, dan moet je zorgen dat er geen risicovolle situatie ontstaat....
En je wist het- want je zegt zelf dat je 2 maanden geleden het de kittens al beloofde....
Daar ben ik het helemaal mee eens O0 Dus zou het ook niet eerlijk zijn tegenover je hond om hem/haar hiervoor te laten inslapen. Bovendien is het heel makkelijk te voorkomen door je hond gewoon niet de kans te geven zoiets te doen. Scheiden dus! Als je dat niet kunt of wilt zit er m.i. niks anders op dan of de hond of de dieren die hij/zij als prooi ziet weg te doen.
Door Irta
Borke schreef: Laat ik proberen positief te blijven.
Je hebt met je hond gewerkt aan het probleem.
Dus je doet je best.
Desalniettemin erkende je 2 maanden geleden nog het risico, dus je kent je hond goed genoeg.
Je vertelt het verhaal hier zelf, wat ik op zich wel moedig vind.

Ik denk dat je op jouw manier dus je best doet, maar je bent veel te naief geweest in deze situatie!
Waarom heb je de kittens niet beschermd, door de hond er niet bij te laten of de hond te muilkorven?
Waarom heb je zo bruusk het kitten gedood?

Waarom heb je zoveel dieren, waardoor je blijkbaar het overzicht niet meer hebt?

Arme hond en arm kitten, zij zijn nu de dupe van jouw stommiteit.

Herplaatsen van al je dieren lijkt me het beste.
Breng de hond maandag naar het asiel, hij zit overal beter dan bij jou...
Is niet erg geslaagd heh? ::) Jammer, vond het net zo verhelderend om een reactie te lezen die itt de meerderheid niet meteen veroordelend was  :-X
Laatst gewijzigd door Irta op zo 13 jul 2014, 02:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door LJB
Nou ik ga iig ergens anders raad en hulp zoeken. Zon trolletje helpt niet echt in deze situatie. Ik heb het kitten snel uit zijn leiden verlost en niet vermoord! De rit naar een DA was in dit geval zeker de qualvollere weg geweest.

En ik kon na veel werken met mijn hond weer vertrouwen hebben, we liepen Samen tussen de kippen door, ontsnapte kuikentjes en konijntjes raakte ze niet aan. Ik ben er zeer bedroeft over dat ik haar verkeerd heb ingeschat.

De toon in mijn eerste text was anders omdat het pas gebeurt was, vaak is het Beter eerst Even wat tijd te nehmen en niet gelijk te Schrijven.....te laat.

Toch bedankt voor jullie moeite.
Door Parelridder
Een afschuwelijke ervaring en ik kan me voorstellen dat dit veel stof tot nadenken geeft aan je:
* Je geeft aan deze hond nooit helemaal te vertrouwen en ook niet t.a.v. deze kittens. Desalniettemin liet je een nestje komen en tevens deze hond bij de kittens.
* Je hebt de kittens dus willens en wetens in levensgevaar gebracht.
* Je hebt de hond bewust in een situatie gebracht waarin ze opnieuw een succeservaring op kan doen met door jou ongewenst gedrag.
* Je neemt dit alles de hónd kwalijk... als heeft deze voor deze situatie gekozen?

Ieder dier kan vroeg of laat problemen ontwikkelen en dat is helaas niet altijd (volledig) te verhelpen. Iedereen heeft z'n beperkingen en met sommige 'zwakke kanten' kun je makkelijker leven dan met andere, afhankelijk van persoon en situatie. Ik heb echter niet de indruk dat deze hond niet in jullie reguliere thuissituatie past, want dat ging immers al 3 jaar goed.
Als jij echter de verantwoordelijkheid ook nadat alles even heeft kunnen zakken bij je hond blijft leggen, dan denk ik dat deze beter af is op een ander adres, waar men wél bereid is rekening te houden met óók haar 'zwakke plek'. Want iedereen verdient een thuis waar zodanig rekening gehouden wordt met elkaar dat je niet gevraagd wordt maanden achtereen 24/7 volledige zelfbeheersing te houden t.o.v. iets waarvan men weet dat je er nauwelijks weerstand aan kunt bieden. Wat een stress moet dat de hond gegeven hebben! Dat dan 9 hele weken volbrengen en 't verweten worden als je tenslotte eenmalig de controle verliest.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door