Ik ben een enorme konijnenvriend, maar ook liever dat ze gevangen of bejaagd worden en dan opgegeten (door de hond, of door de mens, maakt me niet uit), dan een pijnlijke langzamen dood sterven door myxomatose.
Niet dat je dat serieus nam, maar ook tamme konijnen sterven aan myxomatose en het is super besmettelijk. Ze worden heus niet allemaal ingeënt, en zelfs als dat zo is, is het niet 100% beschermd. Dus dat zou ik schandalig vinden, daar help je niemand mee en dood je ook konijnen mee die niemand kwaad doen.
Canadese ganzen zijn trouwens exoten. Die vervuilen het milieu, vallen de inheemse soorten aan en nemen hun terrein in. Ze kweken als zot en worden ook snel plagen. Ze zouden ze beter in een heuse klopjacht allemaal uitroeien.

(en opeten, vind ik ook weer). Ze horen hier niet en natuur is hier beter af zonder hen. Maar ja...
Bij de konijnen vind ik dat toch een ander gegeven.
Jammer dat je er zoveel last van hebt, want het is natuurlijk eigenlijk wel een leuk gegeven dat er meer wild voorkomt...
Ik blijf erbij dat ik een manier zou zoeken om ze ook in de vriezer te krijgen. Das waardevol vlees (Hope lust ze waarschijnlijk ook wel), het heeft een mooi leven gehad en dan kan je minder gekweekt dier voeren. Als je er dan toch vanaf wil, kan je er beter zo weinig mogelijk van verloren laten gaan.